Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan lääkäri

Vierailija
03.12.2025 |

Löytyykö jostain kriteerit, joita he noudattavat? Asiakkaana tunne kuin koittaisi toimia kahden eri kieltä puhuvan lääkärin välissä, eikä missään ohjeita. Tk-lääkäri sanoo toista, kelan lääkäri pyörtää. Neuvoja ei saa, vaikka pyytää. Onko joku selvinnyt tästä suosta jotenkin, vai odottaako ne vain että asiakas lopulta väsyy ja luovuttaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö hakeutua työkyvyn selvitykseen, jos toiveena on vielä kuntoutua työelämään? Ainakin Kelasta voi hakea ammatillista kuntoutusselvitystä ja varmaan työeläkelaitoksesta tai työterveyshuollon kautta.

Minä hakeuduin työkyvyn arviointiin. Ensin piti käydä työttömän terveystarkastuksessa. Siihen on jokaisella työttömällä oikeus. 2 kk meni siihen jonottaessa. Sen jälkeen fysioterapeutti ja psykologi. Tarvittaessa lääkärikäyntejä. Kun riittävästi tietoa työkyvystä on kerätty, kokoontuu joku työkkärin ja terveydenhuollon yhteinen konklaavi keskustelemaan siitä, olenko työkykyinen. He sitten päättävät, onko tarvetta pitää uusi palaveri, johon kutsutaan lääkäri ja/tai tutkittava itse.

En tiedä, miten prosessi siitä jatkuu. Oma prosessini on kestänyt ensimmäisestä yhteydenotosta laskettuna n. 4,5 kk, joten en usko, että konklaavi on vielä kokoontunut minun asiaa pohtimaan.

Vierailija
22/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

FASISTEJA !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä pääse eläkkeelle jos olet alle 60v eikä sinulla ole vaikeita persoonallisuushäiriöitä ja vaikeaa masennusta, vaikeasti oireilevaa psykoosisairautta tai fyysiseltä puolelta esim. neliraajahalvausta. Toinen on että jos statuksesi on ollut työtön ennen kuntoutustuen/pysyvän eläkkeen hakemista, niin nämä menevät suorilta hylkyyn.

Kunnianhimoa on jäljellä sen verran että eläkkeen sijaista toiveena olisi saada kuntoutua niin, että työssä käynti tulisi mahdolliseksi. Nyt kuitenkin kela päätti että olen terve, ei enää sairauspäivärahaa. Oma lääkäri on eri mieltä ja itse olen kauhuissani.

T. Aloittaja

Niin joo, sairauspäivärahakin voi olla nykyään tiukassa. Ei kai tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin se työttömän status.

Vierailija
24/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää itsellesi kopiot asiantuntijalääkärien arvioista ja näytää arviotekstit hoitavalle lääkärillesi -> pyydä lääkäriltä uusi tarkempi lääkärinlausunto valituksen liitteeksi

Vierailija
25/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalekurit ovat entisiä shamaaneita, nykyään kaukoparantajia jotka, hospot-pospoti, jeesustavat vaikka spitaaliin kuolleen työnsankariksi.

Vierailija
26/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen sosio- ja psykopaatti pitää siihen hommaan alkavan olla. Pyövelin virkaahan ei enää ole eikä inkvisition kiduttajia.

Vierailija
27/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALKOOT NE HELVETIN TULISSA TUSKAISEN KUOLEMAN JÄLKEEN !

Vierailija
28/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuolentoja nämä Kelan ja vakuutusyhtiöiden lääkärit. Pitäisi olla olla kasvot ja nimi, jotta uskoisin, että ovat olemassa. Jotain automaattilauseita lykitään nähin päätöksiin ja jyrätään ja nollataan oikeiden asiantuntijalääkäreiden mielipiteet, tutkimustulokset ja diagnoosit. 

Vierailija
29/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä pääse eläkkeelle jos olet alle 60v eikä sinulla ole vaikeita persoonallisuushäiriöitä ja vaikeaa masennusta, vaikeasti oireilevaa psykoosisairautta tai fyysiseltä puolelta esim. neliraajahalvausta. Toinen on että jos statuksesi on ollut työtön ennen kuntoutustuen/pysyvän eläkkeen hakemista, niin nämä menevät suorilta hylkyyn.

Persoonallisuushäiriö ei oikeuta eläkkeeseen, sillä ei saa edes sairauspäivärahaa

Vierailija
30/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan evoluutio tuottanut myrkkykäärmeet, nilviäiset ja loisetkin. Ja lihansyöjäbakteerit eläviltä, sairailta ihmisiltä.

Vierailija
31/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...ja luotuaan paiseruton jäi Hänelle laskiämpäriin vielä jotain inhottavaa limaa. Siitä Hän loi KELA-lääkärin..."

Vierailija
32/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriön pitää olla myös sitä luokkaa että on vaaraksi muille. 

Eikö silloin kuulu johonkin sairaalaan?

Avohoito, avohoito. 

Ohkolan sairaalassa hoidetaan vaarallisia. Ei heitä missään avohoidossa pidetä. 

Vierailija
33/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla ja työkkärillä on eri lääkärit. Työkkärin lääkäri voi sanoa työttömälle että olet työkyvytön ja kelan lääkäri sanoo päinvastaista.

Vierailija
34/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela lääkäri ei päästä eläkkeelle sillä perusteella että et pysty vanhaan työhösi. Jos on työkykyä jäljellä niin töitä pitäisi jatkaa toisella alalla. Esimerkiksi palomiehet tekevät savusukelluksia mikä vaatii erittäin kovaa kuntoa. Jos ei sellaiseen enää pysty niin ei kai ole mitään järkeä päästää hyväkuntoisia miehiä viisikymppisenä eläkkeelle kun he voivat tehdä vaikka mitä muuta. Eläkepaperit varmaan järjestyvät jos on vaikka molemmat kädet amputoituneet tai vastaavaa. Aikaisemmin selkäkivulla tai muuta paikkaa valittamalla pääsi eläkkeelle vaikka kuinka moni mutta ei enää. 

Vierailija
35/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnianhimoa on jäljellä sen verran että eläkkeen sijaista toiveena olisi saada kuntoutua niin, että työssä käynti tulisi mahdolliseksi. Nyt kuitenkin kela päätti että olen terve, ei enää sairauspäivärahaa. Oma lääkäri on eri mieltä ja itse olen kauhuissani.

T. Aloittaja

Niin joo, sairauspäivärahakin voi olla nykyään tiukassa. Ei kai tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin se työttömän status.

Etkö voi palata vanhaan työhösi ja neuvotella työnantajan kanssa kevennetystä työstä?

Vierailija
36/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalla ja työkkärillä on eri lääkärit. Työkkärin lääkäri voi sanoa työttömälle että olet työkyvytön ja kelan lääkäri sanoo päinvastaista.

Onko työvoimatoimistoilla omat lääkärit? Luulin että työttömät käyvät terveysasemilla omalla lääkärillä arviossa.

Vierailija
37/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työvoimatoimistoilla omat lääkärit? Luulin että työttömät käyvät terveysasemilla omalla lääkärillä arviossa.

Työkkäri tai Typ eli työvoimainpalvelukeskuksella on omat lääkärit. Ne voi käskeä työttömän terveystarkastukseen mutta minä ne luottaisi typin lääkäreihin koska minusta ne teki työkyvyttömän vaikka olin täysin terve. Sitä selvitettiin oikeudessakin sitten kun typin virkailija kirjoitti lausunnon että olen työkyvytön.

Vierailija
38/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat palkkaa juristin asiaansa ajamaan. Kelan lääkäri ei ole hoitava vaan asiantuntijalääkäri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan