Lentoliput painon mukaan
Kevyet maksaa lentolipusta vähän ja lihavat paljon, kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.
Kommentit (18)
Tuleekohan Finnairille sama systeemi.
Mun mielestä on ihan oikein periä kahden istuimen hinta sellaiselta, joka ei kerta kaikkiaan mahdu yhteen istuimeen istumaan. Oletko koskaan matkustanut sellaisen vieressä? Minä olin kerran joutua lentämään vieruskaverina nainen, joka valui minun puolelleni istuinta sen verran pahasti, että ahdasta oli, vaikka olinkin silloin nuorena itse tosi hoikka. Onneksi konetta ei oltu myyty aivan täyteen, niin sain vaihtaa paikkaa. Olisi muuten tullut tukala lento.
Vierailija kirjoitti:
No ei tule. Kauhea itkuhan oli jo siitä aikaisemmasta punnitus"kohusta" kun vain haluttiin tutkia kuormausta varten tilastotietoja.
Oikeastihan reiluin peli olis yhteispaino henkilö + matkatavarat, hankala toteuttaa. Eikä se pelkkä paino välttämättä kerro perseen leveydestä.
Painava ei välttämättä ole lihava. Mieheni on 1.98m/126kg, erittäin lihaksikas ja urheilullinen.
Onneksi meillä on varaa matkustaa "siinä paremmassa luokassa" , turistiluokassa ei mieheni jalat edes mahdu penkkien väliin, puhumattakaan että pystyisi itseään liikuttamaan siinä ahtaudessa.
Itse olen 1.67m/ 64kg, myöskin urheilullinen ja lihaksikas.
Southwest on edelläkävijä näköjään. Tätä olen odottanut jo pitkään. Sen voi hoitaa fiksustikin. Lippu olisi peruslippu + lisämaksu. Check in tiskin eteen on lattiaan piirretty ruutu ja siinä vaakan kuva. Ei tarvitse erikseen mennä vaakalle, riittää kun asioi vaakan päällä. Virkailija näkee suoraan lisämaksun hinnan ja perii sen luottokortilta. Helppoa ja kaikki päästetään lentokoneeseen, kun maksaa lisäläskinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tule. Kauhea itkuhan oli jo siitä aikaisemmasta punnitus"kohusta" kun vain haluttiin tutkia kuormausta varten tilastotietoja.
Oikeastihan reiluin peli olis yhteispaino henkilö + matkatavarat, hankala toteuttaa. Eikä se pelkkä paino välttämättä kerro perseen leveydestä.
kyllä se jotain kertoo ku painoa yli 150kg.
Eikö entisaikojen mitoilla tehdyt istuimetkin ole jo historiaa? Hehtaariahterit eivät enää mahdu istuimille. Henkilön paino + matkatavaran paino olisi hyvä maksimirajoite. Mitä painavampi matkustaja, sen pienempi saisi matkatavaran paino olla.
Vierailija kirjoitti:
Painava ei välttämättä ole lihava. Mieheni on 1.98m/126kg, erittäin lihaksikas ja urheilullinen.
Onneksi meillä on varaa matkustaa "siinä paremmassa luokassa" , turistiluokassa ei mieheni jalat edes mahdu penkkien väliin, puhumattakaan että pystyisi itseään liikuttamaan siinä ahtaudessa.
Minä olen 165ccm, 58kg,lihaksikas myös. Harrastan myös viulun soittoa ja tykkään joskus käydä garda-järven rannalla olevassa kahvilassa lukemassa päivän lehden .
Olen itsekin aatellut aiemmin että vaa'alle sekä ihminen että matkatavarat ja sitte katotaan kuka maksaa lisää ja kuka saa takasin. Ärsyttää kun nillitetään yhdestä ylimääräisestä kilosta ja joku saa kantaa 50 kiloa per seessään. Samoten jos ei mahdu yhdelle paikalle niin ostettava 2 paikkaa eikä varastetttava sitä toiselta maksettua tilaa. Hyvä suunta!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ihan oikein periä kahden istuimen hinta sellaiselta, joka ei kerta kaikkiaan mahdu yhteen istuimeen istumaan. Oletko koskaan matkustanut sellaisen vieressä? Minä olin kerran joutua lentämään vieruskaverina nainen, joka valui minun puolelleni istuinta sen verran pahasti, että ahdasta oli, vaikka olinkin silloin nuorena itse tosi hoikka. Onneksi konetta ei oltu myyty aivan täyteen, niin sain vaihtaa paikkaa. Olisi muuten tullut tukala lento.
Olin kerran laihana miehenä kahden ylipursuavan naisen keskellä. Oli vaikea istua saati syödä ateriaa. Oli vielä sitä aikaa, että oli ruokatarjoilua. Kauhukokemus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä se jotain kertoo ku painoa yli 150kg.
Joo, mutta perseen leveys on eri, jos satakiloinen on 150cm / 200cm.
Ja seuraavaksi valitettaisiin siitä, että miesten lentäminen aina kalliimpaa kuin naisten.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa jotenkin tulla rahoillaan lesoilemaan kun kyse ei todellakaan ollut siitä kenellä on varaa...
Miten ihmeessä tuon tulkinnan sai tuosta uutisesta?
Ihan järkeenkäyvä asia tuossa. Jos henkilö tarvitsee kaksi paikka, hän maksaa kahdesta paikasta. Ja aikaisemmin lentoyhtiö on kuulostanut tosi reilulta. Henkilö on ostanut kaksi paikkaa. Ja jos kone ei ole buukattu täyteen , saa rahan toisesta paikasta takaisin. Jos on täynnä , niin molemmista paikoista joutuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös joutunut istumaan yhden lennon Milanoon järkyttävän lihavan ja vielä valkosipulilta haisevan vieressä. Tv. Pieni ja siro nainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö entisaikojen mitoilla tehdyt istuimetkin ole jo historiaa? Hehtaariahterit eivät enää mahdu istuimille. Henkilön paino + matkatavaran paino olisi hyvä maksimirajoite. Mitä painavampi matkustaja, sen pienempi saisi matkatavaran paino olla.
Pitkillä ja yleensä miehillä olisi lähes aina kalliimpaa kuin naisilla ja lyhyillä?
Kaikki naiset eivät valitettavasti ole pienikokoisia tai normaalikokoisia kuten tähän nyt kirjoittaneet ovat. Olen itse tosin köyhä työtön ja pelkään lentämistä, joten en valitettavasti näin av-mamman mitoissa olevana lihavana ole muutenkaan lentokoneeseen menossa. Kärsin ongelmista syömisen kanssa ja laihduttaminen ei onnistu. Tajuan toki olevani lihava ilman, että siitä tarvitsee erikseen muistuttaa.
Kerro ap itsestäsi lisää, niin keksitään sulle maksuja