Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit esivaihdevuosivaivoihin. Kuinka kauan noita syödään?

Vierailija
02.12.2025 |

En huomannut kysyä. Vuosia kaiketi mutta pitääkö jossain vaiheessa vaihtaa erilaiseen hormonikorvaushoitoon? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla ne saivat puolessa vuodessa tuekseen Mirenan, toisessa puolessa vuodessa vaihdettiin toisiin ja vielä puolen vuoden jälkeen kolmansiin, jotka tuplattiin, kun menkat kestivät 2 kk. Se mirenakin on kerran jo vaihdettu kun eka ei pysynyt. Nyt olenkin termoablaatiojonossa, josko loppuisi siihen.

Vierailija
2/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten pillerit määränneeltä kysynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää piikitin äitiäni hormoinipistoksilla jotta isä, minä ja koko muu ympäristö sai olla RAUHASSA.

Vierailija
4/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kohdalla ne saivat puolessa vuodessa tuekseen Mirenan, toisessa puolessa vuodessa vaihdettiin toisiin ja vielä puolen vuoden jälkeen kolmansiin, jotka tuplattiin, kun menkat kestivät 2 kk. Se mirenakin on kerran jo vaihdettu kun eka ei pysynyt. Nyt olenkin termoablaatiojonossa, josko loppuisi siihen.

Mulla ei ole ollut vuoto-ongelmia, muuta kuin nuorena pco:n aiheuttama epäsäännöllisyys. Nyt pillereillä vuoto on päivän pari kestävä, hyvin niukka. Ilman pillereitä luomuna noin 3-4 päivää normaalimäärä. Kk kivut on jääneet pois kokonaan pillereillä. Ap

Vierailija
5/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloituksessa sanoin, en huomannut kysyä. 

Vierailija
6/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja otaksut, että palstalaisilla on pillerit määränneen lääkärin koulutus ja tiedot?

Vierailija
7/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja otaksut, että palstalaisilla on pillerit määränneen lääkärin koulutus ja tiedot?

Ei vaan ihmisiä jotka ovat saaneet joskus e-pillereitä esivaihdevuosivaivoihin ja jotka haluaisivat jakaa kokemuksiaan asiasta. Ap

Vierailija
8/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pillereinä Zoely ja siihen rinnalle tuli Estrena-geeli. Olen 51. Näillä nyt mennään. Käyn säännöllisesti gynellä eli siellä sitten puhutaan milloin loppuu.

Vierailija
9/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut vuoto-ongelmia, muuta kuin nuorena pco:n aiheuttama epäsäännöllisyys. Nyt pillereillä vuoto on päivän pari kestävä, hyvin niukka. Ilman pillereitä luomuna noin 3-4 päivää normaalimäärä. Kk kivut on jääneet pois kokonaan pillereillä. Ap

Ovatko ne muihin oireisiin? Mä olen äärimmäisen paskoilla geeneillä varustettu, en pärjäisi edes työkykyisenä ilman hormonikorvausta (estrena-geeli), ja koska se saa pienelläkin annoksella vuotamaan, pillerit. 

Vierailija
10/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ihmisiä jotka ovat saaneet joskus e-pillereitä esivaihdevuosivaivoihin ja jotka haluaisivat jakaa kokemuksiaan asiasta. Ap

Sattumoisin ihmiset ovat yksilöllisiä. "Mikä sopii härälle, ei sovi Jupiterille."

Vierailija
11/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne muihin oireisiin? Mä olen äärimmäisen paskoilla geeneillä varustettu, en pärjäisi edes työkykyisenä ilman hormonikorvausta (estrena-geeli), ja koska se saa pienelläkin annoksella vuotamaan, pillerit. 

Joo, auttoivat limakalvojen kuivumisesta johtuviin inhottaviin virtsavaivoihin sekä iho ei ole varmaan lapsuuden jälkeen ollut näin hyvässä kunnossa. Uniongelmia ne eivät ole tasoittaneet mihin ehkä eniten toivoin apua. Ap

Vierailija
12/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa jotain taukoja välissä vai käytetäänkö niitä koko ajan?

Vierailija
13/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumoisin ihmiset ovat yksilöllisiä. "Mikä sopii härälle, ei sovi Jupiterille."

Ok. Ei näitä aloituksia ole mikään pakko lukea jos jotenkin aihe ottaa päähän. Ap

Vierailija
14/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä minipilleri (Slinda). Olen gyneltä saanut "luvan" ihan vapaasti syödä niitä reilusti yli 5-kymppiseksi, mutta saan toki myös halutessani kokeilla, palaavatko kammomenkat ja muut vv-oireet, jos pillerit lopetan. Ehkäisyn takia en niitä tarvitse, sen verran vähän on enää munasoluja jäljellä eivätkä ne vähätkään ole elinvoimaisia.

-N50

Vierailija
15/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ei näitä aloituksia ole mikään pakko lukea jos jotenkin aihe ottaa päähän. Ap

Päähän ottaa vain otaksuttu tyhmyytesi. 

Vierailija
16/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne muihin oireisiin? Mä olen äärimmäisen paskoilla geeneillä varustettu, en pärjäisi edes työkykyisenä ilman hormonikorvausta (estrena-geeli), ja koska se saa pienelläkin annoksella vuotamaan

Hm, varaisin kyllä vähintään soittoajan lääkärille, elleivät auta ensisijaiseen ongelmaan. Estrogeeni on nykyään käypä hoidossakin ensisijainen hoito tietynikäisten naisten uniongelmiin. Jospa sinullakin pitäisi olla molemmat (nukun juurikin sen geelin ansioista)?

Vierailija
17/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eatrogeeni olisi turvallisempaa ihon kautta annosteltuna kuin syötynä. Minulla on geelinä ja lisäksi mietohormoninen keltarauhaskierukka. En oikein ymmärrä tuota ehkäisypillerin syömistä.

Vierailija
18/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niissä pillereissä on 4pv tauko jolloin kkvuoto pitäisi tulla, mutta niitä voi syödä kyllä putkeenkin ilman taukoa jolloin vuotoa ei tule. Käytännössä siis koko ajan syödään, ei ole mitään pidempiä taukoja jos sitä tarkoitit? Ap

Vierailija
19/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan, ei lumetabletteja eikä taukoja.

Vierailija
20/26 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan, ei lumetabletteja eikä taukoja.

Sorry, tämä olikin ap:lle. Mulla on koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi