Yksinäinen, voisitko kuvitella syöväsi tämän aattona jouluateriana?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei, jos olisin sairas, enkä pystyisi itse kokkaamaan mitään.
Muuten pitää olla aika kädetön, jos ei osaa tehdä itse mitään jouluruokaa.
Yhdelle ihmiselle on vaikea tehdä kun ei kaupasta saa niin pieniä pakkauksia että ei jäisi jotain yli.
Eikö ole pakastinta?
Ainakin halvimmissa kaupan laatikoissa lukee ihan selvästi, ettei niitä saa pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaitto ei ole kaikille mieluisaa puuhaa. Minä kokkaan suurimman osan ruuistani arkena, mutta jouluna nautin siitä kun saan syödä eineksiä ja keskittyä niihin asioihin jotka tuo elämääni iloa.
Ennen joulua suursiivouksessa yms. on ihan tarpeeksi ylimääräistä työtä, joten silloin ei todellakaan tee mieli käyttää aikaa jouluruokien tekemiseen.
Hyi hitto. Eiköhän tuo ole tilaustyö esperi carea varten? Yksi per lypsettävä?
Voisin. Kävisin todennäköisesti syömässä jouluaterian jossain ravintolassa ennen joulua ja sitten aattona voisin syödä tuollaisen ja muita jouluherkkuja höysteeksi. On tullut laitettua vuosien varrella sen verran monta jouluateriaa että yksin joulua viettäessäni tuo riittäisi varsin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko sinulle näistä linkeistä, vai miksi et kerro sisällöstä mitään?
Johan linkin nimi kertoo. Käytä päätäsi. ei ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle ihmiselle on vaikea tehdä kun ei kaupasta saa niin pieniä pakkauksia että ei jäisi jotain yli.
Älä viitti. Ei joulu ole yhtenä päivänä ohi ja eikö sulla ole edes JÄÄKAAPPIA? Minä olen yksi ihminen talossani ja just ostin kilon lohta ja tuoretta matjesfilettä. Porkkanalootaa teen itselleni ja lanttulootaa tietty joka onkin iso herkkuni. Maustekurkkuja tein jo syyskuussa n. 10 litran purnukan, sieltä hyvä ottaa. Kinkkua en viitti paistaa koska ei ole oikein herkkuani mutta pakasteesta löytyy muunlaista lihaa ja vielä voi kerran käydä ennen aattoa kaupassakin. Miksi ei voi jäädä jotain yli? Mene sitte mäkkäriin ostamaan hampurilainen niin ei jää yli.
Jäi vastaamatta, että EN söisi tuommoista pakkausta kuuna päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, ihan yhtä hyvin kuin voisin kuvitella syöväni jouluaattona sushia tai pannukakkua tai juustovoileipää tai mitä nyt sattuukaan kaupasta tai kaapista löytymään. Olen viettänyt elämässäni noin 20 - 25 joulua yksin ja parasta niissä on, että ei tarvitse raataa, hössöttää tai kokata jos ei halua. Eipä tuota ole kenenkään pakko ostaa, jos ei tykkää.
No kukin tavallaan. Minulla oli aikoinaan neljä lasta, mies ja anoppi joulupöydässä ja jouluruoat tuli tehtyä monelle päivällä ilman raatamaista, hössötystä ja öyhötystä. Ei ollut vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, ihan yhtä hyvin kuin voisin kuvitella syöväni jouluaattona sushia tai pannukakkua tai juustovoileipää tai mitä nyt sattuukaan kaupasta tai kaapista löytymään. Olen viettänyt elämässäni noin 20 - 25 joulua yksin ja parasta niissä on, että ei tarvitse raataa, hössöttää tai kokata jos ei halua. Eipä tuota ole kenenkään pakko ostaa, jos ei tykkää.
No kukin tavallaan. Minulla oli aikoinaan neljä lasta, mies ja anoppi joulupöydässä ja jouluruoat tuli tehtyä monelle päivällä ilman raatamaista, hössötystä ja öyhötystä. Ei ollut vaikeaa.
Mitali on jo postissa tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Jäi vastaamatta, että EN söisi tuommoista pakkausta kuuna päivänä.
Kuka sitä nyt pakkausta syökään, minä söisin ainakin nuo ruuat ennemmin.
Voi olla että syönkin tuon jouluna, en ole niin tarkka ravinnostani 😋
Sinkku ja töissä jouluaaton, niin mikä jottei illalla myöhään sitten lämmitellä tuollainen. Hifistelyt ja fine dining voi jäädä vapaapäiviin.
No en, mutta ajattelin tässä ennen joulua piruuttani syödä tuon ja sen Atrian version ja katsoa kumpi voittaa. Jouluna syön vähän enemmän ja parempaa vaikka myös eineksiä on aina kuulunut mun jouluun. En ole mikään kummonen kokki, mutta pikkukinkun olen monesti paistanut itselleni (pakastimeen voi laittaa osan jos haluaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitali on jo postissa tulossa.
En tarvitse mitaleita pöllö veetuilija!
No en. Osaan keittää perunat itse, laatikot ostan valmiina mutta lisään niihin kermaa ja voita. Kinkusta en niin välitä, teen mieluummin karjalanpaistia.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee tarpeeksi ikää, ei välttämättä kykene. Voisin ostaa tuollaisen äidilleni, mutta pitää ensin katsoa, miltä tuo maistuu.
Vierailija kirjoitti:
No en, mutta ajattelin tässä ennen joulua piruuttani syödä tuon ja sen Atrian version ja katsoa kumpi voittaa. Jouluna syön vähän enemmän ja parempaa vaikka myös eineksiä on aina kuulunut mun jouluun. En ole mikään kummonen kokki, mutta pikkukinkun olen monesti paistanut itselleni (pakastimeen voi laittaa osan jos haluaa).
Oho, onko Atriallakin vastaava? Kiitos vinkistä, enpä tiennyt.
En voisi, koska tuo on -60 % tarjouksessakin liian kallista. Syön varmaan jouluna lihatonta hernekeittoa. Olen köyhä ja se on tosi halpaa kun sen tekee itse.
Joulun jälkeen toivon saavani jouluruokia hyvästä alennuksesta, mutta jos en saa niin olen sitten ilman.
En, koska en syö lihaa ja muutenkin menisin mieluummin jouluaterialle ravintolaan.
Voisin syödä tuollaisen. Riisipuuroa ja kahvit tarjoan jouluruuaksi heille, jotka kenties tulevat käymään.