Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun palohälytin piipittää aina kun tulen suihkusta?

Vierailija
02.12.2025 |

Heti kun avaan suihkun oven niin se piipitys alkaa. Oonko sitten niin hotti että se menettää itsekontrollinsa, vai mikä on juttu?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tilalle sellainen joka ei reagoi vesihöyryyn, savuhälyttimiä on ainakin kahdenlaisia KVG. !

Vierailija
2/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda tilalle sellainen joka ei reagoi vesihöyryyn, savuhälyttimiä on ainakin kahdenlaisia KVG. !

Asun kerrostalossa ja ne itse kävi tuon asentamassa tänne ilman minun lupaa, minulla ei ennen sitä edes ollut mitään piipittäjää. Miten sen saa irti? Olen vähän uusavuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy suihkussa

Vierailija
4/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa ja ne itse kävi tuon asentamassa tänne ilman minun lupaa, minulla ei ennen sitä edes ollut mitään piipittäjää. Miten sen saa irti? Olen vähän uusavuton.

Älä mene poistamaan taloyhtiön asentamaa palovaroitinta vaan ilmoita ongelmasta huoltoon.

Vierailija
5/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua voisi jähytellä avaamaa ikkunan ennen kuin avaat oven..? Samallahan paikatkin hieman kuivahtaisi. 

Vierailija
6/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ulko-ovi hieman raolleen, niin tulee sieltä kylmää ilmaa sisään, niin ei piipitä varoitin, kun käyt suihkussa.

Vierailija
7/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä päästä sitä VESIHÖYRYÄ siihen hälyttimeen.Meillä töissä on noita höyryhälytyksiä vähän väliä.

Vierailija
8/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä asu suihkussa vaan ota lyhyt suihku, sulje vesi saippuoinnin ajaksi, äläkä käytä höyryävän kuumaa vettä. Ei ongelmaa.

Vierailija
9/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä asu suihkussa vaan ota lyhyt suihku, sulje vesi saippuoinnin ajaksi, äläkä käytä höyryävän kuumaa vettä. Ei ongelmaa.

Mutku tykkään käyttää tulikuumaa vettä, puoli tuntia. Se on muutenkin ilmaista täällä niin ihan sama. Annan vaan piipittää tästä lähtien, iteppähän ovat asentaneet. Pidän vaikka kuulosuojaimia sitten. Ap

Vierailija
10/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku tykkään käyttää tulikuumaa vettä, puoli tuntia. Se on muutenkin ilmaista täällä niin ihan sama. Annan vaan piipittää tästä lähtien, iteppähän ovat asentaneet. Pidän vaikka kuulosuojaimia sitten. Ap

Hyvä idea. Anna huutaa puoli tuntia!

Vierailija
11/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lotraa niin kauan että vesihöyryä tulee muihinkin huoneisiin

Vierailija
12/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmankos piipittää, jos sulla on kylppäri täynnä vesihöyryä ja avaat oven. Olisko tuossa suihkukäyttäytymisessä muuttamisen varaa kuitenkin?

Vierailija
13/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmankos piipittää, jos sulla on kylppäri täynnä vesihöyryä ja avaat oven. Olisko tuossa suihkukäyttäytymisessä muuttamisen varaa kuitenkin?

Reikä kylppärin kattoon, niin höyryt menevät yläkerran naapureiden riesaksi. Problem solved.

Vierailija
14/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama aina kun käyn saunassa. Asentivat eteiseen tuon hälyttimen mistä mennään kylppäriin jonka yhteydessä on sauna. Joka kerta kun käyn saunassa ja avaan kylppärin oven niin kohta huutaa niin vatusti. Tekisi mieli irrottaa se kokonaan vaikka ei kai noihin saa koskea kun taloyhtiö ne on asentanut. Olisivat voineet ostaa vähän paremman.

Vierailija
15/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama aina kun käyn saunassa. Asentivat eteiseen tuon hälyttimen mistä mennään kylppäriin jonka yhteydessä on sauna. Joka kerta kun käyn saunassa ja avaan kylppärin oven niin kohta huutaa niin vatusti. Tekisi mieli irrottaa se kokonaan vaikka ei kai noihin saa koskea kun taloyhtiö ne on asentanut. Olisivat voineet ostaa vähän paremman.

Ei kai ne sitä huomaa jos sen pois ottaa. Otetaan yhessä pois? Se vapauden tunne sitten kun sitä ei enää ole. :) Ap

Vierailija
16/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroitinkapina. Salainen vastarintaliike pakkopalovaroittimia vastaan. Täytyy varoa taloyhtiön puheenjohtajaa sekä hänen hallitus kätyreitään.

Vierailija
17/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko kerran eteisessä huutamaan hälytin kun wc ovi auki hiuslakkaa suihkin hiuksiin vessassa. Ilmeisesti liikaa.

Vierailija
18/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asuntokohtaiset vesimittarit tulossa.

Vierailija
19/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa ja ne itse kävi tuon asentamassa tänne ilman minun lupaa, minulla ei ennen sitä edes ollut mitään piipittäjää. Miten sen saa irti? Olen vähän uusavuton. Kyllä se on tärkeä laite olla ja vielä toiminnassa.

Ei siihen tarvitse lupia kysellä, koska se on laki, että toimiva palohälytin pitää olla. Siinä on muidenkin asukkaiden henki kyseessä, jos sulla syttyy tulipalo.

Ota yhteys talohuoltoon, niin voivat siirtää sen sellaiseen kohtaan, ettei turhaan hälytä.  Hiljenemään sen saa kyllä painamalla oikeasta kohdasta, mutta hankalaa se on, koska pitäisi olla tikkaat. Laitoin omaani tussilla merkin, mistä kohti saa turhan hälytyksen loppumaan, niin voi painaa siitä kiipeilemättä vaikka harjan varrella. 

Vierailija
20/44 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrät suihkun ajaksi sen eteisen pöydälle/tasolle jossa ei piippaa niin herkästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän