Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ILTASANOMAT- "Pitääkö kattila tiskata pastan keittämisen jälkeen?"

Vierailija
01.12.2025 |

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011656675.html

Pitääkö kattila tiskata pastan keittämisen jälkeen?

Tämän asian selvittämiseen nykyajan nuori nainen tarvitsee asiantuntijaa.

Kuinka kyvyttömiä nykyajan naiset oikein ovatkaan.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö peffa pyyhkiä paskantamisen jälkeen?

Ei, suurin osa maailman ihmisistä ei ole ikinä edes nähnyt paskapaperia.

Vierailija
22/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, suurin osa maailman ihmisistä ei ole ikinä edes nähnyt paskapaperia.

Suuri määrä heitä asuu Suomessa nykyään !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, jos uloste on kiinteä pökylä. 

Vierailija
24/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä uutisoinnissa unohtunut erittäin tärkeä asia ! S marketin mainoksissa näkyy toisinaan tarjoustuotteissa ruuan lisäksi samassa ilmoituksessa KONETISKITABLETTEJA Nyt kyllä tarvitaan asiantuntijaa joka kertoo että niitä ei saa syödä sekä kuinka niitä käytetään oikeaoppisesti eli tiskikoneen luukku tulee luultavasti avata ensin ? Tässä on erittäin tärkeä mainita että pesukone ei sovellu astioden pesuun Tuo vaarallinen tomaatti todella säikäytti enkä osta niitä koskaan enää sillä niiden täytyy olla temusta peräisin 

Vierailija
25/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
26/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta täytyykö kädet pestä WC-käynnin jälkeen jos ne eivät ole näkyvästi ulosteessa?

Ei tarvitse mennä kuin johonkin Thaimaahan tai vastaavan, ei nyt varsinaisesti kehitysmaahan mutta ei myöskään ykkösketjun maahan, niin suurin osa ihmisistä vastaisi suoralta kädeltä Ei tarvitse. Ei ihme, että vatsatauti iskee helposti.

Vierailija
27/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli lopputulos, en viitsi linkkejä availla.  Mutta itse en aina pese jos perunoiden keittäminen seuraavana.

Vierailija
28/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja syyllisti naisia? Johtuuko siitä, että aloittajan mielestä miehille ei kuulu ruuanlaitto?

Syyllisti...? Tuo asiaa ihmettelevä toimittaja on nainen.

Olen itse nainen ja selvästi eri aikakautta kuin sinä. Meidän perheessä ruoanlaitto kuuluu naiselle, mies saa hoitaa pihan ja autohommat. 

Minä olen yli kuusikymppinen ja näköjään selvästi eri aikakautta mitä sinä. Nyt vaan mietin, oletko yli 8-kymppinen vai parikymppinen kotirouva.

Vierailija
29/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen keittänyt kananmunia kattilassa, niin en pese, huuhtelu riittää. Jos olen keittänyt/lämmittänyt vedessä nakkeja, en välttämättä silloinkaan pese, huuhtelu riittää kun keitän seuraavanakin iltana siinä nakkeja. Nakkien keiton jäljiltä kattilassa voi hyvin vielä keittää aamulla puuron.

Ravintolan keittiö tai vastaava paikka on eri, koska ruokaa tarjoillaan maksusta asiakkaille.

On ihan oman arkijärjen varassa miten omassa keittiössä toimii.

Vierailija
30/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tämä kyllä sopisi miehille. Mieheni mielestä nimittäin pastakattila pitäisi tiskata heti käsin, eikä laittaa astianpesukoneeseen. Olemme riidelleet asiasta aivan järjettömän monta kertaa. Hän ei itse halua pestä astioita käsin koska atooppinen iho, ja yrittää sitten minulle nakittaa tiskausta. Minä pistän astiat astianpesukoneeseen.

Melko turha riita, ja yritän aina sanoa että jos hän haluaa että astioita tiskataan käsin, hän voi sen tehdä. Minä käytän astianpesukonetta.

Vierailija
31/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti edes miettii tollasta? Ei ole koskaan edes käynyt omassa mielessä, että sitä ei tarvitsisi tiskata 🙄

Ehkä nykyään yhä harvempi Suomessa, kun ruoka valmistetaan sterilisesti sähköhellalla. 

Ja vesi ja  veden lämmitys on halpaa, mutta eihän siitä niin kauaa ole, kuin ihan julkisesti pohdittiin,  energiakriisissä, onko tarpeen pestä ruuan valmistuksessa käytettävät astiat jokaisen käytön jälkeen, kuten juuri kattilat, mitat, paistinpannu jne. 

Ja on myös niitä jotka valmistavat ruuan puu-tai kaasuhellalla tai leivinuunissa, niin kuin jutussa kerrotaan, miten puhtaaksi kattilan pohja pitäisi pestä. Itse en pese joka kerta, vaan silloin tällöin. 

Ja toisin kuin ap. äimistelee, en edes ole nuori nykynainen, vaan kuusikymppinen. Ja toisin kuin ap. väittää, asia käsitellään silloin tällöin. Eikö ap.elä ajassa?

Ja miten ap. onnistuukin saamaan aloitukseen naishalveksunnan, kun luulisi sen koskevan yhtälailla miehiä. 

Vierailija
32/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, luitko edes juttua ap. tai ymmärsitkö lukemaasi vai onko tämä av-palstan tuttua  naisvihaa ja halveksuntaa?

Kun kirjoitat "Kuinka kyvyttömiä nykyajan naiset oikein ovatkaan"

Väittäisin, yhä harvempi nykynainen asuu edes asunnossa, jossa kattilan pohjat likaantuvat ja ruoka valmistetaan puu-tai kaasuliedellä tai leivinuunissa. Tuossa jutussa kun pohdittiin myös kattilan pohjan puhdistamista ja ulkopintaa.

Suomessa sähkö todella halpaa, myös vesi ja veden lämmitys, mutta muualla Euroopassa veden lämmitys voi olla jopa kymmen kertainen, kuten Ranskassa, niin siellä tosiaan mietitään vastaavia asioita. 

Vierailija
33/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä jos kysytään asiaa bidettäjältä.

Vierailija
34/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja syyllisti naisia? Johtuuko siitä, että aloittajan mielestä miehille ei kuulu ruuanlaitto?

Media on täynnä naisia jotka kirjoittaa juttunsa naisille. Ilmeisesti miehen pitää sinulle tuokin selittää?

Vierailija
35/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tämä kyllä sopisi miehille. Mieheni mielestä nimittäin pastakattila pitäisi tiskata heti käsin, eikä laittaa astianpesukoneeseen. Olemme riidelleet asiasta aivan järjettömän monta kertaa. Hän ei itse halua pestä astioita käsin koska atooppinen iho, ja yrittää sitten minulle nakittaa tiskausta. Minä pistän astiat astianpesukoneeseen.

Melko turha riita, ja yritän aina sanoa että jos hän haluaa että astioita tiskataan käsin, hän voi sen tehdä. Minä käytän astianpesukonetta.

Käsinpesu heti on hyvin vaivatonta ja vaatii paljon laimeammat pesuaineet ja vähemmän vettä. Eli luontoystävällisempää. Sen kuivahtaneen kattilan pesu puhtaaksi astianpesukoneessa (vedenlämmityksineen ja vahvoine myrkkypesuaineineen) sitten taas vie sekä energiaa että jätevedet on paljon myrkyllisemmät.

Mut hei, äänestä sinä vaan vihreitä niin "puhdistat" omatuntosi vaikkei tekosi käytännön elämässä olekaan mitenkään vihreät kun joudut valitsemaan :D

Vierailija
36/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan keittämisen jälkeen onko siinä vielä bakteereja?

Vierailija
37/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media on täynnä naisia jotka kirjoittaa juttunsa naisille. Ilmeisesti miehen pitää sinulle tuokin selittää?

Minä en tiennytkään, että toimittajan sukupuoli ratkaisee kenelle juttu on suunnattu. Sinä taidat katsoa ensin toimittajan nimen ja sen perusteella päätät, luetko jutun vai et. Jostain syystä avasit tuonkin jutun otsikon perusteella vaikka kyse oli kattilan pesemisestä.

Vierailija
38/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsinpesu heti on hyvin vaivatonta ja vaatii paljon laimeammat pesuaineet ja vähemmän vettä. Eli luontoystävällisempää. Sen kuivahtaneen kattilan pesu puhtaaksi astianpesukoneessa (vedenlämmityksineen ja vahvoine myrkkypesuaineineen) sitten taas vie sekä energiaa että jätevedet on paljon myrkyllisemmät.

Mut hei, äänestä sinä vaan vihreitä niin "puhdistat" omatuntosi vaik

Ei se atooppisen ihon hoitaminenkaan ole pikkujuttu.

Vierailija
39/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös että pizzalaatikko pitää avata ennen syömistä.

Vierailija
40/63 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa myös että pizzalaatikko pitää avata ennen syömistä.

Ja nyt vasta kerrot, brkl...