Selviytymiskeinonne unettoman yön jälkeen töissä ja kotona?
Jaetaan toistemme tueksi vinkkejä ja ainakin vertaistukea <3
Kommentit (28)
Siis ihan super annos C vitaa. Ihan purkista ja hedelmiä, marjoja, kaikkea missä superisti ceetä. Vesiliukoinen vitamiini, uskaltaa. On ihan toistaitoinen ja silmiä kirvelee ja käy hitaalla.
Vierailija kirjoitti:
En nukkunut taaskaan koko yönä yhtään.....
Todennäköisesti suoritit micronukkumista. Siinä ei palauttavia univaiheita. On myös torkkumista, koiranuntakin. Jotain on tapahtunut kohdallasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Kerran en löytänyt edes työpaikalle, jäin hortoilemaan alueelle ihmeissäni kun koko talo oli mukamas kadonnut.
Mutta kun unilääkkeitä voidaan väärinkäyttää niin ei niitä voi kirjoittaa.
Yritän tehdä mahdollisimman vähän koska ihan kaikki menee pieleen jollain tavalla. Joskus nuorempana ei tehnyt tiukkaakaan vetää kaksi päivää samoilla silmillä, mutta nykyisin ei tarvitse kuin pikkaisen jäädä yöuni vajaaksi ja seuraavana päivänä on kuin olisi pienessä sievässä tai pikemminkin kiukkukankkusessa koska hilpeästä hiprakasta ei ole tietoakaan ja sietokynnys on kaivettu maahan.
Raikas ilma. Joskus vasyttaa niin et nukahtaa pystyyn. Sitten taas voi menna viikkokin etten oikein nuku. Saatan nukkua tunnin pari enka huomaa sita ollenkaan. Viimeksi muutama yo sitten. Pyorin neljaan ja juuri kun silmat meinasivat lurpsahtaa kiinni, mies heras. Alkoi harjaamaan hampaitaan, paiskomaan ovia ja lopulta palasi petiin. No sainko unesta kii.. en! Sitten samainen mies paatti viela herata extra aikaisin ennen seittemaa ja puhisi ja tuhisi ja piti mut hereilla. Mutta paivalla ei vasyttanyt ja valvoin normisti sinne puolenyohon ilman mitaan vippaskonsteja.
Mutta sitten kun vasyttaa siihen ei auta muu kuin uni. Ei redbullit, kahvit, liikunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nukkunut taaskaan koko yönä yhtään.....
Todennäköisesti suoritit micronukkumista. Siinä ei palauttavia univaiheita. On myös torkkumista, koiranuntakin. Jotain on tapahtunut kohdallasi.
Tama. Olen nukkunut koiranunta! Silmat auki. Tilanne missa ikina olen ollut on jatkunut normisti enka edes tieda etta nukun, kunnes havahdun. Kerran ajoin autoa enka tajunnut etta olin nukahtanut. Onneksi oli suora, tyhja tie samoin kuin unessani! Ja kouluaikoina meni moni oppitunti vahan hassuilla opeilla, kun aivot keksi itse tunnin sisallon.5
En ikina arvostanut unta vaan ponkin menemaan. Mika virhe!
Olen joskus yrittänyt jättää päiväunet pois. Ei tule mitään. Klo 22 alkaa aina piristyä ja on kahta kauheammin väsynyt. Usein öisin mietin, että nyt olisi energiaa ja olisi niin ihanaa olla töissä!
Luulen, että yötyö sopisi minulle. Harmi lun on vain niin hyväpalkkainen päiväduuni, ettei ole varaa vaihtaa yötöihin.