Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat palstalaiset

Vierailija
30.11.2025 |

Autatteko rahallisesti köyhiä tai avun tarpeessa olevia sukulaisia? Esim. vanhempianne, sisaruksia tai sisarusten lapsia jne.?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaisesti. Esim voisin viedä lapseni serkut omien lasten mukana lomalle ja syömään yms. mutta mitään kämpän remonttia en ala makselemaan

2/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen antanut äidilleni kaikkea talon kunnostukseen liittyvää apua ja rahaakin. Samoin sisarusten lapsille olen ostellut paljon kaikkea, esim. konserttilippuja. 

Tosin meidän perheessä ei kukaan ole varsinaisesti köyhä.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta.

Vierailija
4/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, veljeni perhettä. 

Vierailija
5/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
6/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tarvitse pennosiani.

Vierailija
7/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sukulaiseni ovat varakkaita eli en auta.

Vierailija
8/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuku tulee ihan sujuvasti toimeen ilman auttamista. Etäisempi suku pitäköön itse huolen tuloistaan.

Vierailija
9/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia ja sisaruksia voin auttaa, muita en.

Vierailija
10/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kategorisesti en auta. Autan jos ovat sen ansainneet, eli yrittävät itse parantaa asemaansa, ovat aktiivisia ja eivät äänestä vasemmistoa. 

Vierailija
11/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse olla serkuksista pienituloisin 5500€ kuukausipalkallani. Vanhempi polvi on jo hautuumaalla ja ei olleet persaukisia nekään. Jokaisella on varaa jelpata omat opiskelevat lapsensa, myös mulla.

Vierailija
12/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun en tiedä ketään niin varatonta sukulaista. Mutta olen kk-lahjoittaja hyväntekeväisyysjärjestölle+ teen pieniä lahjoituksia muutenkin. Mikään varakkain en ole, mutta monella menee paljon huonommin kuin meillä.

Vierailija
13/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen syöpähoitoihin laitettiin 90-luvulla noin 100 000 euroa nykyrahana. Nyt on saanut niillä rahoilla jo 30 lisävuotta.

Vierailija
14/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kaksi reilun kokoista lahjakorttia, toisen S-ketjun ja toinen K-ketjun, saa diakoni antaa kenelle katsoo tarpeelliseksi. 

Olen tukenut lapsia, kun tarvetta oli, mutta nyt heillä on hyvät tulot. Lapsenlapsia ( opiskelijoita) vien joskus syömään ja merkkipäivinä annan rahaa. 

En tiedä olenko varakas, eläkkeeni on netto 1311,-€/kk. Kun elää säästäväisesti niin pärjää. Mitään tukia en saa.

Vierailija
15/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tulee rahan luo. Tai kasvatuksesta kaikki ehkä johtuu. Hakeutuu sinne, mihin on tottunut. Ei siis ole yhtään köyhää. Autan taloudellisesti (ja muutenkin) kodittomia eläimiä.

Vierailija
16/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa autettiin yhtä sukulaista hoitamaan hänen talousongelmansa, jotka johtuivat hänestä riippumattomista syistä. Lahjoittajia oli niin monta, ettei lahjaveron kanssa tullut mitään ongelmia. Tuosta on jäänyt hyvä mieli, että asia saatiin hoidettua. 

Vierailija
17/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Lapsiani olen tarvittaessa auttanut siihen saakka että saivat opiskelunsa päätökseen ja työllistyivät. 

Kehittyvässä maassa minulla on vähävaraisesta perheestä "kummityttö" jonka opiskelut olen kustantanut pikkukoululaisesta yliopistoon asti. Tyttö on sukunsa ainoa näin pitkälle kouluttautunut, äitinsä on lukutaidon. 

Vierailija
18/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sukulaisia elossa kuin omat lapset, jotka pärjää aivan loistavasti ilman avustamista. 

Vierailija
19/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, maksan veroja n. 100 t€ vuodessa kun kulutusverot maksetaan mukaan. Eiköhän siinä ole hyväntekeväisyyttä vähintään tarpeeksi. Henkilökohtainen vakaumukseni estää antamasta enempää vastikkeetonta rahaa kenellekään. Saanhan minä sillä vastineeksi Suomen perusinfran mutta sen saisi paljon vähemmälläkin ja sen saa myös ne jotka ovat verotuksessa nettosaajia. Muita julkisia palveluita en käytä kuin niitä mihin valtio pakottaa.

Minun puolestani kuka tahansa voi käydä lunastamassa itselleen vaikka kaiken tuon 100 t€ jos perustelevat valtiovarainministeriölle tai valtiokonttorille miksi se heille pitää maksaa. Olkaa hyvä!

Vierailija
20/29 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen vakaumus - Roope Ankka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi