Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palsta toiminut teille jossain asiassa terapeuttina?

Vierailija
30.11.2025 |

Itse tein lyhyen aloituksen aiheesta, joka vaivaa minua. Sain toki haukkuja kuten palstan tapoihin kuuluu, mutta enemmistö ymmärsi. Se oli yllättävän tärkeää ja tuli parempi mieli. Oli myös mielenkiintoista lukea koko ketju, koska siinä tuli prosessoitua asiaa monelta kantilta.

Eli kiitos, vauvapalsta!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään? Erikoista. Ap

Vierailija
2/6 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, etten olekaan Suomen tyhmin ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus 30 sivuinen terapia ketju, jossa sain paljon apua ja ilmeisesti se auttoi muitakin. Olin siitä tosi kiitollinen, ihania ihmisiä.

Joskus palsta auttoi mut päivystykseen ja osastolle hetkeksi lepäämään. Olin niin kovissa pelkotiloissa väkivaltaisen suhteen jäljiltä etten uskaltanut enkä kyennyt itse mihinkään.

Vierailija
4/6 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tavoin kylla. Onhan tätä vaikeuksia tunnustaa ja myöntääedes itselleni, että sinkkuna monesti kirjoittelen täällä kun en jaksa aina soittaa / olla yhteydessä, niihin läheisiin, joita minulla on kun monesti tuntuu, että se on vain minun tehtäväni pitää huolta, että yhteys säilyy. Ei ole kumppania tai lapsia, joiden selän taaksen voisin mennä piiloon tai joiden kanssa iloita ja nauttiia elosta mutta ei myöskään ketään jonka kanssa kinata ja väitelllä. 

Tällä palstalla olen saanut joskus uskomatonta vertaistukea kun olin mm. työtön, Mutta samaan iakaan myös uskomattoman määrän hyvin vastenmielisi kommentteja, joista lievimpiä olivat kehoitukset ampua itseni koska mainitsin olevani laseton ja työtön. 

Olen toisaalta jo oppinut, että paskaa ja kuraa voi toisinaan saada ilman mitään erityistä syytä.

Tietoine olen myös siitä, miten äsittämättömän paljon "peukutus" suuntaan tai toiseen voikaan vaikuttaa

Vierailija
5/6 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kiitos. Tänne on mukava kirjoitella kaikkea. Usein tulee ns, trollatuksi kun on sitten mukava tutkia ovatko reaktiot arvattavia. Varsinkin persumaiset raivonilmaisut arvattavissa ;) Mutta mukava, terapeuttinen harrastus.

Vierailija
6/6 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Traumalapsuuden eläneenä olen saanut täältä perspektiiviä kuinka jotkut ihmiset ovat lähtökohtaisesti ilkeitä eikä syy ole aina minun kuten kotona on opetettu. Olemattomaan itsetuntoon saanut apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi