Yleistuki tulee ja työtön voi sanoa veikkauksen peleille bye bye!
Eipä muutaman satasen voitto paljoa työttömää lämmitä, koska sen verran kela jättää maksamatta mitä nostaa pelitililtä.
Kommentit (130)
Tilillekkään ei voi tallettaa käteistä eikä muutenkaan voi ottaa vastaan mitään talletuksia esim kaverilta, koska tuen määrä vähenee saman verran.
Tuet on kyllä selkeästi liian suuret, jos on varaa pistää niitä Veikkauksen peleihin.
Toimeentuloa saaville asia on jo tuttua. Viiskymppii sai tallettaa, mutta jatkossa nolla euroa.
Pelaan vaimoni tilillä ja olen voittanut tänäkin vuonna 11000 euroa. Minulla ollut myös kakkostili jonne voitot tulee.
Eli tuo on sitten veroton tuki kuten toimeentulotuki? 800 käteen?
Ensinnäkin pikkupoteilla ei voita mitää jaj os pistät 595€ niin satasen voitto ei juuri kannata ja siinäkin mahdollista että ei voita mitään
Vain pelitulot pitää ottaa huomioon tuissa, peleihin käytettyjä rahoja ei, koska se on turhaa tuhlausta jota Kelan ei tule rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuet on kyllä selkeästi liian suuret, jos on varaa pistää niitä Veikkauksen peleihin.
Epätoivoinen nyt pelaa vaikka ruokarahat. Juomarahat on pakko säästää...
Vierailija kirjoitti:
Taitaa aika monella peleihin, tupakkaan ja alkoholiin mennä suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin näin. Mutta kukin tuhlatkoon minne haluaa, omia rahojaan....
Vierailija kirjoitti:
Pelaan vaimoni tilillä ja olen voittanut tänäkin vuonna 11000 euroa. Minulla ollut myös kakkostili jonne voitot tulee.
Veikkauksen pelitilit ovat henkilökohtaisia, mutta kaipa onnistuu, jos tili on yhteinen.
Verovaroilla ei saa pelata, jos on varaa niillä jopa pelata, niin silloin niitä saa liikaa.
Voitot saa käteisenäkin. Olen nostanut 30000 euron keno voiton käteisenä vuonna 2018. Pitkäveto voitot otan aina käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin pikkupoteilla ei voita mitää jaj os pistät 595€ niin satasen voitto ei juuri kannata ja siinäkin mahdollista että ei voita mitään
Niinpä. Tuskin ne 595€ jää sinne tilille maatumaan vaan pelaaminen jatkuu niin kauan kuin on tili taas tyhjä, koska niitä uloskaan voi ottaa, ellei sitten puhuta kymmenistä tuhansista. Jos kymppitonnin siirtäisi pelitililtä omalle tilille niin kuinkahan kauan kestäisi kelalta maksaa yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin näin. Mutta kukin tuhlatkoon minne haluaa, omia rahojaan....
Niinpä, muilta otettuja verorahoja..
Kyllähän ne nyt jo vaatii selvityksiä Veikkauksen tileistä. Mahtaako jatkossa vaatia selvityksiä myös esim steam tilistä yms
Jollekulle Kela oli laskenut että olisit VOINUT voittaa ton verran joten tukea ei tule. Siitä sentään oikeuskansleri sanoi, että hypoteettisia voittoja ei voi huomioida tulona. :D
Vierailija kirjoitti:
Voitot saa käteisenäkin. Olen nostanut 30000 euron keno voiton käteisenä vuonna 2018. Pitkäveto voitot otan aina käteisenä.
Joudut kuitenkin nykyään näyttämään veikkauskorttia, jolloin pelistä jää merkintä. Ja kelahan pyytää näyttämään pelihistorian.
Mitähän tämä laki koskee? Mitä tällä haetaan? Tälläkin hetkellä jos työtön tienaa rahaa, se vähentää työttömyyskorvausta. Jokainen tienattu euro vähentää työttömyyskorvuasta 50 senttiä. Vaikea kuvitella, miten tuo kannustaa työntekoon. Jää ne muutamatkin työtunnit teemättä, kun ei siitä hyödy mitenkään.
Kelan rahat menneet tähän asti Veikkaukselle? No, kierrätys kunniaan...