Tabu josta ei saa puhua. Lapsi on helpompi ja halvempi hoitaa kuin lemmikki.
Mä en ymmärrä kuin lapsiperhearjesta on viimeset 20 vuotta puhuttu niin negatiiviseen sävyyn ja kukaan ei halu lapsia kuin on peloteltu kuoliaaksi et kuinka uuvuttavaa ja kallista se on. Mä näen että se on vain nykyajan suorittamista ja hysterisyyttä kaikki asioiden kanssa.
Hyvällä läsnäololla ja rauhallisuudella saa ihmeitä aikaiseksi, lapsille ei tarvitse ostella kaikki maailman tavarat. Jos lapsi saa flunssan niin se lähtee kyllä itekseen pois.
Jos oot lemmikin omistaja varsinkin koiran niin joudut ulkoiluttaa sitä useita kertoja päivässä, kämppä haisee aina pahalta ja kokoajan joutuu siivoo. Jos lemmikki sairastuu tai muuten vaa tarvitsee hoitoa niin oot vararikossa.
Lemmikin kanssa et myöskään voi liikkua vapaasti eikä tehdä muuta.
Se ei vaa ole teknisesti mahdollista että lapsi on kalliimpi ja uuvuttavampi kuin lemmikin pitäminen.
Itsellään ei millään riittäisi voimia. Lapsi taas on aivan eri asia.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tämän kaiken vuoksi turhakkeista tulisi luopua. Koira ja lemmikkieläimet ovat täysin turhakkeita joista pitäisi luopua.
Koirille on miljardeja leluja, oma teollisuus 🤢
Itsekkään ajattelun aika on nyt jo ohi. Kaikissa muissa asioissa on jo kiristetty ilmaston vuoksi. Nyt olisi aika jo kaivaa pää pois per... pebsaasta ja kieltää lemmikkieläimet.-ap
VEDÄ VIT TU PÄÄHÄS JA TUKEHDU.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, koira juuri voi elää 15v ja joka h.tin räntäsateessa ennen töihin lähtö klo 5 lähdet sen kanssa lenkille, sitten se syö ikäväänsä parhaat 200€ kenkäsi kiitokseksi.
Lapselle kun tekee ensimmäisten 3v aikana selväksi miten täällä eletään, sen jälkeen sinulla on kaveri jonka kanssa voit viettää hauskaa aikaa loppu elämäsi.
Hyvä käytöksisen lapsen voi ottaa mihin tahansa mukaansa ja sille löytyy helposti myös hoitaja, toisin on koiran kanssa, joka karvastaa niin ettei sitä kehtaa edes ehdottaa kenellekään hoidettavaksi.
Sekä koiran että lapsen kanssa joskus elänyt.
Olen aivan samaa mieltä tästä! Hyvin sanottu!
Lisään vielä että mä en ymmärrä miten lemmikinomistajat jaksaa sitä hajun, karvojen ja rasvan siivousrumba.
Oon ite kieltänyt kavereiden tuleminen jos heillä on koira. Ne paskoo likaisuudella ka karvoilla auton eivätkä edes siivoo sitä. Samoin kun tulevat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on niin epäeettistä ylipäätään pitää lemmikkejä. Niitä on muokattu ja väännetty ihmisten mieliksi. Ne myös saastuttaa ja kuluttavat ihan hirveästi.
Pahinta on se ettei ne saa elää luonnollisessa ympäristössä.
Ihminen on niin itsekäs.
Eikä ne maksa veroja ja eläkkeitä tulevaisuudessa
Mielestäni on niin epäeettistä ylipäätään pitää lemmikkejä. Niitä on muokattu ja väännetty ihmisten mieliksi. Ne myös saastuttaa ja kuluttavat ihan hirveästi.
Pahinta on se ettei ne saa elää luonnollisessa ympäristössä.
Ihminen on niin itsekäs.