Kuinka paljon miehesi määrää/valvoo/ymmärtää kodin olemuksesta ja siisteydestä?
En tarkoita sisustusta, vaan siisteystä: kannetaanko tavaroita muovipusseissa vai kangaskasseissa, jääkö leivän leikkauksesta kaikki murut siihen, suihkushampoot ja niiden valumat, käsienpesualtaat ja niiden siisteys, parran trimmaamisesta jäänet millinmittaiset karvat - kuka teillä hoitaa nämä?
Meillä nämä asiat hoitaa minä, ja nyt on alkanut veetuttaa.
Kommentit (9)
Miten tuo muovipussi vs. kangaskassi liittyy siisteyteen tai "kodin olemukseen"? :D
Meillä on siisti koti ja me molemmat huolehdimme, että se pysyy siistinä.
Kyllä se huomaa sitten kun minäkin lopetan asioiden tekemisen. Antaa paskan olla ja jossain vaiheessa toinen tajuaa alkaa siivoamaan.
Yhtälailla huolehtii kuin minä, en kelpuuttaisi kumppaniksi sellaista, joka ei pidä kotia siistinä. En halua asua sotkuisessa kodissa enkä siivoilla muiden jälkiä ja se osoittaa myös kunnioituksen puutetta jos toinen sysää vastuun siivoamisesta toiselle osapuolelle. Eksä oli miehesi kaltainen ja yksi syy miksi on eksä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo muovipussi vs. kangaskassi liittyy siisteyteen tai "kodin olemukseen"? :D
Mietin samaa. Pesuaineet tai esim. putkien avausaineen kannan jo turvallisuussyistä muovipussissa. Kerran tuollainen aine vuoti. Korkissa oli jotain vikaa. Harvoinhan toki noita myrkkyjä ostetaan tai käytetään.)
Jos en siivoaisi, kaikille pinnoille kerääntyisi kasoja.
Minua eivät siivousasiat ole koskaan kiinnostaneet. Mies tekee melkein kaiken, samoin entiset poikaystävät. Sattumalta ovat tulleet elämääni, muuten olisi varmaan sikolättifiilis!
Hän tietenkin vahtii ja valvoo, että minä pidän korkean siisteystason yllä kodissamme. Työpäivät on matkoineen 12-tuntisia, mutta se ei ole mikään syy olla tiskaamatta, pyykkäämättä ja imuroimatta päivittäin. Vähintä, mitä voin tehdä. Kaadun sänkyyni onnellisena siitä, että täytin mieheni siisteysvaatimukset myös tänään.
Hoh-hoijaa.... Taas suora syöttö kaikkien ns. kilttinä itseään pitävien sinkun lapaan jotta vosivat tuntea olonsa kurjaksi kotiaskareiden lomassa, kun nainen on mieluummin asettunut porsaan kanssa ja ihmettelee, miksi hän joutuu kantamaan yksin vastuun kodin siisteydestä....