Peräti noin 80 prosenttia työpaikoista on riippuvaisia kotimaisesta kysynnästä. Temuttajat tuhoavat maan
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Riistohinnat saa unohtamaan eettiset arvot. Hinnat kohdilleen niin alkaa kauppa taas käymään. Ei köyhällä ole varaa valita toisin kuin rikkailla. Köyhällä elämä on selviytymiskamppailua päivästä toiseen miten elättää perhe, mistä raha ruokaan ja hyödykkeisiin. Millä maksaa vuokra, vesi ja sähkö. Toimeentulon lähde on lähinnä kela jonka tukia leikataan ja lapsiperheet ajetaan köyhyyteen kun töitä ei yksinkertaisesti vain ole tarjolla. Turha syyllistää ihmisiä joilla on vaihtoehdot vähissä ja raha kortilla. Täytyy vaan toivoa että ajat tästä paranisivat.
Ei ne Suomessa kaupoissa myytävät tuotteet ole yhtään sen eettisempiä. Ihmeellistä lapsellista horinaa.
Ei jokainen temuta. Tuosta tulee käsitys että kaikki. Yrittäjille sujuvampi ulkomaan ja Suomen tavaraliikenne olisi helpotus. Jopa hintahelpotus asiakkaille ja yritys saa kaupaksi.
Onko se kotimaista kysyntää että ostan Temutuotteen Tokmannilta?
Vierailija kirjoitti:
Rikkaimpaan kymmenykseen pääsee 6000 euron kuukausituloilla. Siitä pois verot ja muut maksut niin käteen jää 4000 euroa kuukaudessa. Jos on asunto- tai autolainaa niin ei siinä kovin kummoisia kulutusjuhlia järjestetä. Suomalaiset eivät sitä paitsi halua näyttää että menee hyvin kun naapurit ovat kateellisia jos jollain sattuu menemään hyvin. Sen verran sairasta sakkia elää tässä maassa. On paljon masentuneita ja ahdistuneita joita vtuttaa kun jollain menee hyvin.
Onhan ne asunnot ja autot sitä kulutusjuhlaa. Aina ne hyvätuloiset vähentävät ensin tuloistaan "pakolliset menot" ja sitten vertaavat summia köyhien tuloihin. Väittävät, ettei käteen jää juurikaan enempää.
En ole Temusta mitään tilannut, koska en ole juuri mitään tarvinnut ja kun olen tarvinnut, haen sen jostakin missä sitä on.
Luettuani tämän ketjun argumentit, taidan alkaa tilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää mitä normaalit ihmiset tilaavat tuolta? Eli jos ei siis ole tarvetta anaalitapeille ja muoviripsille ynnä muulle kaatonpaikan täytteelle?
Minä olen mielestäni normaali. Olen kuitenkin nyt köyhä ja en siksi liiku kotoani lähikauppaa kauemmaksi. Ostan Temusta niitä kulutustavaroita, joita ei lähikaupasta saa tai jotka ovat siellä kalliita. Näitä tavaroita saisi Tokmannilta, Puuilosta, Rustasta yms. Joskus toisinaan, kun saan lainaan auton, käyn siellä, mutta Temusta saan samat tavarat lähipakettiautomaattiin ilman kuluja.
Teen tilauksen usein aikuisten lasteni kanssa yhteistilauksena. Kun sinä nyt olet noin kiinnostunut toisten Temu-tilauksista niin tässä sitä nyt tulee listaa viimeaikaisista ostoksistani. Toivottavasti et pety, kun listalla ei ole noita sinulle ensimmäisenä mieleen tulevia sinulle tärkeitä tuotteita.
- usb-ladattava nukkaleikkuri (kirpputorivaatteiden siistimiseen)
- leivonta-alusta (leivon paljon itse)
- ihmesieniä (siis niitä siivoussieniä)
- usb-ladattava otsalamppu
- usb-ladattava pyörän lamppu
- yleismittari (on kaikenlaista korjattavaa)
- reppu
- kännykän koteloita ja panssarilaseja useisiin puhelimiin
- lenkkarit kokoa 50,5 (aikuiselle pitkälle pojalleni lahjaksi)
- ompelutarvikkeita (vaatteiden korjaukseen)
- kutistesukkaa ja kuumailmapuhallin
- usb-piuhoja
- nahkainen vyölaukku (käytössä päivittäin)
- farkut (aikuiselle pitkälle pojalle)
- nahkavyö
- parturin sakset ja parturinviitta
- kuulokkeisiin uudet pehmusteet
- pölynimurin pusseja
- biohajoavia jätepusseja
- airfryeriin leivinpaperia
- TV:n kaukosäätö (Samsung-yhteensopiva)
- vahvoja kumilenkkejä muutamaa eri kokoa
- kameran jalusta
- tarranauhaa
- kovikekangasta (silitettävä liimakangas)
- lyöntilusikka (auton peltikorjaus)
- hätäradio
- nippusiteitä
- kitaran kieliä
- mustia tusseja
- kameran linssisuojuksia
- valokuvatarroja
- capo (kitaraan)
- työkalulaukku
- rumpukapulat
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää mitä normaalit ihmiset tilaavat tuolta? Eli jos ei siis ole tarvetta anaalitapeille ja muoviripsille ynnä muulle kaatonpaikan täytteelle?
Otetaanpa kunnon listaus ja katsotaan tilaukset. Tähän mennessä olen tilannut (muun muassa):
- Talvitakki
- Harmaat reisitaskuhousut
- Ripustuslankaa ja heloja (saa peilit ja taulut seinälle, näitä ei Suomesta saa, koska ilmeisesti kauppiaiden mielestä suomalaiset eivät omista peilejä ja tauluja)
- Peliohjainten ja kuulokkeiden teline pöydän reunalle
- Sukkia ja kalsareita
- Kylmien ilmojen pyöräilymyssy (ei saa Suomesta, koska kauppiaiden mielestä kukaan ei pyöräile talvella, saavat palella rauhassa)
- Kaulahuiveja - ei sellaisia hankalia avonaisia ja ylisuuria, vaan pään ympäri pujotettavia
- Hansikkaita
- Säädettävä jalkatuki (työpöydän alle) jossa nystyröitä ja hierontarullia
- Jakorasia 1,8 metriä (nimenomaan 180 cm, EI liian lyhyt puolitoistametrinen tai hel ve tisti liian pitkä 3 metrinen). Tämän pituisia EI SAA SUOMESTA.
- Järjestelypusseja ja -laukkuja kaapeleille ja USB-tikuille - näitäkään ei saa Suomesta
- Kaapelisiteitä (uudelleenkäytettäviä)
- Lääkelaukku keskikokoinen vihreä
- Kaihtimien pölynpoistaja (ei puhettakaan että näitä saisi Suomesta, vaikka maa on täynnä kaihtimia)
- Lippalakin pesuteline (sama idea kuin pesupussi vaatteille) - ottaa aivoon pestä lippalakkeja käsipelillä (arvaa saako näitä Suomesta - ei)
- Kylpyhuoneen lattiakaivon suodatin - ei sellainen oksettava kertakäyttöinen muovinen verkko joka maksaa 2,5 euroa kappaleelta, vaan teräksinen pestävä joka kestää iät ja ajat
- Kylpyhuoneen matto
- Tilava reppu matkustamiseen ja kiikarointiin/valokuvaukseen
- Polkupyörän kantohihna
- Pölynimurin suulakkeita - näitäkään ei saa Suomesta oikean kokoisina (falskaavat ohi ja heikentävät imutehoa)
- Punnerrustangot
- Kenkäharja (Suomesta saa, mutta edellisestä irtosi kaikki harjakset, eli laatu ala-arvoista ja hinta kova)
- Lihapullamuotti (hitosti kivempaa kun sotkea kädet taikinaan)
- Toimistotuolin käsinojapehmusteet
- Tietokoneen kotelon lattiateline (jossa neljä pyörää alla)
- Käsien puristusvoiman treenauslaite
- Hanskat, joissa integroitu valaisin
+ muuta hyödyllistä, joita en kaikkea jaksa listata. Toki näiden lisäksi on mukaan tarttunut vähän turhaa roinaakin, eli kannattaa kuitenkin harkita mitä ostaa vaikka halvalta tuntuisikin.
Eli käy tuo lista huolella läpi ja mieti millainen neukkulan satelliitti tämä maa on edelleen tavarapuutteineen.
Eiköhän tän Temun mainoksen vois jo poistaa palstalta?
Ja vielä leivonta-alustojakin. Voi hyvänen aika.
Ei nykyään enää uskalla syödä mitään muuta kuin itse perusraaka-aineista tehtyä.
Minuna kiinnostaa ainoastaan hinta ja laatu. Kun ne on kohdallaan niin tilaan vaikka tuotteen afrikasta joka on tehty pikkulasten elävältä nylkemisellä samalla kun kalut seisoo vieressä.
Mitä sieltä temusta saa mitä täältä Suomesta ei saa? Kun eihän moderni ihminen tartte kuin reitittimen, tietokoneen, vaatteita, ruokaa ja sängyn?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sieltä temusta saa mitä täältä Suomesta ei saa? Kun eihän moderni ihminen tartte kuin reitittimen, tietokoneen, vaatteita, ruokaa ja sängyn?
Suurin osa ihmisistä on harakoita, jotka keräilee itselleen joutavaa paskaa. Siitä Temussa on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa kunnon listaus ja katsotaan tilaukset. Tähän mennessä olen tilannut (muun muassa):
- Talvitakki
- Harmaat reisitaskuhousut
- Ripustuslankaa ja heloja (saa peilit ja taulut seinälle, näitä ei Suomesta saa, koska ilmeisesti kauppiaiden mielestä suomalaiset eivät omista peilejä ja tauluja)
- Peliohjainten ja kuulokkeiden teline pöydän reunalle
- Sukkia ja kalsareita
- Kylmien ilmojen pyöräilymyssy (ei saa Suomesta, koska kauppiaiden mielestä kukaan ei pyöräile talvella, saavat palella rauhassa)
- Kaulahuiveja - ei sellaisia hankalia avonaisia ja ylisuuria, vaan pään ympäri pujotettavia
- Hansikkaita
- Säädettävä jalkatuki (työpöydä
Ihan ohiksena tuista lihapullamuotista, mä olen aina tehnyt lihapullat kahvimitalla tai jäätelökauhalla. Tulee tasakokoisia ja pyöreitä. Keittiövälineissä(kin) on ihan hirveästi kaiken maailman täsmätilpehööriä, jota ei erityisesti tarvitse. Ja olihan siellä temussa myös hiusharjan puhdistuslaitekin. Ratkaisuja ongelmiin, joita ei tiedä olevankaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tän Temun mainoksen vois jo poistaa palstalta?
Ja vielä leivonta-alustojakin. Voi hyvänen aika.
Ei nykyään enää uskalla syödä mitään muuta kuin itse perusraaka-aineista tehtyä.
Mikäs tuossa leivonta-alustassa niin huvittaa? Minulla oli ennen sellainen ihan Suomestakin ostettu, mutta siihen leikkeli muu perhe viiltoja ilmeisesti joulupipareita leipoessa. Ikeasta olisi voinut sellaisen ostaa, mutta matka sinne maksaa. Temusta sain samanlaisen alustan muun tilauksen yhteydessä halvemmalla kuin Ikeasta ja ilman postimaksua.
Kyllä täällä nyt joillekin menee kovasti tunteisiin toisten Temu-ostokset. Laittakaa lisää listoja, niin pääsevät mielipuuhaansa arvostelemaan kuorossa, kuinka mikäkin ostos on heidän mielestään ns. "turha".
Suomalaisten yritysten ahneus tuhoaa heidät, ei suomalaisilla ole sellaista ostovoimaa, ketä varten yritykset luulevat olevansa olemassa, dubain superhyper öljymiljardöörejä vartenko, vaikka sijaitsevat täällä Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten yritysten ahneus tuhoaa heidät, ei suomalaisilla ole sellaista ostovoimaa, ketä varten yritykset luulevat olevansa olemassa, dubain superhyper öljymiljardöörejä vartenko, vaikka sijaitsevat täällä Suomessa?
Antaa tuhota. Ehkö raunioista nousee sitten jotain sanaa joka johtaa 70 ja 80 luvun suuntaan. Tehkäämme työtä jolla on tarkoitus ja merkitys. Voitais koko Suomi alkaa valmistamaan aseita länsimaille. Sieg fucking Heil Satan!
Vierailija kirjoitti:
Hinta ratkaisee. Suomesta ei "saa" mitään, ellei sitten kirpparin ilmaislaatikosta, mutta matka kirpparillekin maksaa. Temu on siitä hyvä, että postitus ei maksa mitään. Ei minua kiinnosta Suomessa lähteä kymmenien kilometrien päästä ostamaan jotain tavaraa tai maksamaan lähetyksestä enemmän kuin itse tavaran hinta. Jos tuote on Temusta hankittavissa halvemmalla, tilaan sen sieltä.
Reititin ja tietokone on todennäköisesti tehty Kiinassa, vaatteistakin monet.
Eiköhän luonnonvalinta korjaa nämä temuttajat maapallolta.
He myrkyttävät itsensä ja/tai lapsensa niin, että jomman kumman lisääntymiskyky tuhoutuu.
Vähän niin kuin raskaana ollessaan tupakoivat, ryyppäävät tai huumeita käyttävät äidit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta ratkaisee. Suomesta ei "saa" mitään, ellei sitten kirpparin ilmaislaatikosta, mutta matka kirpparillekin maksaa. Temu on siitä hyvä, että postitus ei maksa mitään. Ei minua kiinnosta Suomessa lähteä kymmenien kilometrien päästä ostamaan jotain tavaraa tai maksamaan lähetyksestä enemmän kuin itse tavaran hinta. Jos tuote on Temusta hankittavissa halvemmalla, tilaan sen sieltä.
Reititin ja tietokone on todennäköisesti tehty Kiinassa, vaatteistakin monet.
Ruokaakin voi tilata Kiinasta. Kaikkea terveellistä saa kuivattuna. Ei tartte kuin vain lisätä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän luonnonvalinta korjaa nämä temuttajat maapallolta.
He myrkyttävät itsensä ja/tai lapsensa niin, että jomman kumman lisääntymiskyky tuhoutuu.
Vähän niin kuin raskaana ollessaan tupakoivat, ryyppäävät tai huumeita käyttävät äidit.
Olisi kyllä lasun paikka lapsiperhetemuttajien kodeista.
Tokmanni ja Puuilo olivat sieltä halvimmasta päästä, kun ne olivat vielä suomalaisomistuksessa, nyt ulkomaan (Ruotsi) pääomakapitalistit omistaa ne ja hintoja hintoja hilataan ylös. Minä Temutan.