Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paasto ja paaston vaikutukset

Vierailija
29.11.2025 |

Pätkäpaastoilen normaalistikin arkviikolla noin 16:8 rytmillä. Viikonloppuisin syön ,aamupalaa jolloin "paasto" jää vain 12 tuntiin tai hieman yli. Ei mielestäni ole kyllä lainkaan paastoa tämä.

Kolmisen viikkoa sitten paastosin 46 tuntia  Ja taas olisi paastoviikonloppu edessä, paasto on vasta alkamassa perjantain iltapalasta on kulunut 12 tuntia.

Edellisestä paastosta sen verran hyvät kokemukset.Unenlaatu parani, stressitasot laskivat, sykevälivaihtelun arvot paranivat ja palautuminen ylipäätään tehostui yli viikon ajaksi. Toki pikkuhiljaa nämä palautuivat "normaaliksi.

Korrelaatio ei tarkoita kausaliteettia(vai toisinpäinkö se on), mutta mielenkiinnosta kyllä odotan toistuuko edellisen paaston hyvät tulokset.

Paastoileeko muut palstalaiset? Mistä syystä?

Minua paastossa kiinnostavat ennen kaikkea paaston terveysvaikutukset, aineenvaihdunnan tehostuminen, insuliiniherkkyyden parantuminen, autofagia, yms. Laihduttaa minun ei tarvitse (167/57, 45v mies), ja paasto olisi muutenkin varsin typerä tapa pysyvästi ja kestävästi painoa koettaa pudottaa

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aion pudottaa painoa 5-7kg viikossa. Tänään aloitan viikon paaston. Olkoot niin typerää kuin on, mutta muuten en saa painoa putoamaan. Olen kokeillut kaikki keinot. 

Vierailija
2/2 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aion pudottaa painoa 5-7kg viikossa. Tänään aloitan viikon paaston. Olkoot niin typerää kuin on, mutta muuten en saa painoa putoamaan. Olen kokeillut kaikki keinot. 

Onnea painonpudokseet, kyllä paastolla voi varmaan saada hyvän aloituksen laihduttamiselle, mutta pitää pitää huoli ettei paaston jälkeen palaa vanhaan mässyttelyyn ja ruokatottumuksiin. Muuten kyllä paino palautuu entiselleen ja helposti ylikin. Tämänhän kaikki varmaan tietääkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi