Stranger Things season 5 - mitä mieltä?
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin plääh. Alkoi liialla sotimisella kun olisin enemmän halunnut fiilistellä kasaria ja ihmissuhteita, koska tuossa sarjassa on hyvin käsikirjoitetut henkilöhahmot.
Netflixin tapaan on pakko wokettaa mm sanomalla naisesta THEY. Kukaan, ei siis kukaan puhunut noin.
Jep, varsinkaan kasarilla ei kyllä vielä ollut tätä they/them-hommaa ollenkaan.
Eikä ole tässä sarjassakaan 🤷🏼.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko muiden mielestä Will homo ja rakastunut Mikeen? Mielestäni varsin selvästi vihjailtu tästä.
Ei ole enää vain vihjailtu vaan on nyt jo ihan selkeästi kerrottu, etenkin visuaalisesti Willin ilmeillä jne., mutta myös epäsuorasti sanoin. Mike vaan ei tunne mitään sellaista Williä kohtaan eikä ole koskaan flirttaillut Willin kanssa, kun Will on yrittänyt vähän koittaa kepillä jäätä.
Mä näin Youtubessa että joku oli tehnyt kaksi KOLMEN TUNNIN videota siitä kuinka Mike ja Will tulevat päätymään yhteen 😅.
Mulle on ihan sama sinänsä, mutta tosiaan koko sarjan aikana Mike ei ole kertaakaan osoittanut minkälaista kiinnostusta Williä kohtaan. Ehkä just ja just voidaan sanoa että nyt neljännen jakson lopussa Mike katsoo Williä eri tavalla kuin ennen - mutta johtuisiko se kuitenkin vain siitä että tämä heikkona pidetty kaveri juuri murskasi demogorgonin mielensä voimalla ja pelasti Miken hengen? Kyllä minäkin katsoisin kaveriani siinä kohtaa aika ihmetyksensekaisin sydänsilmin 😁.
Ai että, Will on aina ollut suosikkihahmo, ja olen ihan täpinöissä nyt kun sillä on vihdoinkin isompi rooli. Nelosjakson loppu oli ihan mahtava, hyvä että kukaan ei ollut paikalla näkemässä mun reaktiota kun Will tappoi peräti kolme demogorgonia samanaikaisesti :D
Oon myös niin iloinen että Willillä ja Robinilla on yhteisiä kohtauksia, koska just sitä oon toivonut kolmoskaudesta lähtien.Heistä tuli heti heittämällä sarjan paras duo itselle.
Byler-shipperit näyttää olevan edelleen vakuuttuneita siitä että Willistä ja Mikesta tulee oikeasti jotain. Itse olen paljon epäileväisemmällä kannalla, vaikka olisi kyllä kiva nähdä Willin saavan jotain mitä se niin kovasti haluaa. Olisi jo aika nimittäin että Will saisi vähän onnea osakseen tässä sarjassa.
Ei pojat kasarilla mitään helvetin hajuvesiä käyneet kauppakeskuksissa nuuhkimassa! 😅 Katson siis 3.-kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pojat kasarilla mitään helvetin hajuvesiä käyneet kauppakeskuksissa nuuhkimassa! 😅 Katson siis 3.-kautta.
Tarkoitatko sitä kun he yrittävät löytää anteeksipyyntölahjan Elevenille? Mistäs muualta lahja tyttöystävälle haettaisiin kuin ostarilta?
Vierailija kirjoitti:
Ai että, Will on aina ollut suosikkihahmo, ja olen ihan täpinöissä nyt kun sillä on vihdoinkin isompi rooli. Nelosjakson loppu oli ihan mahtava, hyvä että kukaan ei ollut paikalla näkemässä mun reaktiota kun Will tappoi peräti kolme demogorgonia samanaikaisesti :D
Oon myös niin iloinen että Willillä ja Robinilla on yhteisiä kohtauksia, koska just sitä oon toivonut kolmoskaudesta lähtien.Heistä tuli heti heittämällä sarjan paras duo itselle.
Mä kiljuin yksin kotona ja tuuletin 😁🙌. Ihana Will! Pahoin vaan pelkään että hän ja/tai El eivät tästä hengissä selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kiljuin yksin kotona ja tuuletin 😁🙌. Ihana Will! Pahoin vaan pelkään että hän ja/tai El eivät tästä hengissä selviä.
Toivon kovasti että selviää. Luotan siihen että Duffer Brothersilla tuntuu olevan kovasti vaikeuksia tappaa vakihahmojaan, enkä halua uskoa että ne tekisi niin varsinkaan lapsihahmoilleen. Ne oli muutenkin kommentoineet jostain mahdollisesta juonenkäänteestä että se olisi "liian masentavaa" joten en tahdo uskoa että sillä mentaliteetilla ne tapattaisi juuri niitä hahmoja jotka on kärsineet sarjassa eniten. Koska se vasta masentavaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon kovasti että selviää. Luotan siihen että Duffer Brothersilla tuntuu olevan kovasti vaikeuksia tappaa vakihahmojaan, enkä halua uskoa että ne tekisi niin varsinkaan lapsihahmoilleen. Ne oli muutenkin kommentoineet josta
Joo tosiaan tähän mennessä traagiset kuolemat ovat tapahtuneet vähän vanhemmille sivuhahmoille kuten Billy, Bob ja Eddie, mutta nyt lapset tietty ovat kasvaneet ja jos kyse on maailmanlopun taistelusta...
Mietin kans sitä että jos Will on täysin yhteydessä Mindflayeriin/hivemindiin, niin tarkoittaako sen tappaminen myös Willin kuolemaa? Vai onnistuvatko he jotenkin katkaisemaan sen yhteyden ratkaisevalla hetkellä?
Ja miksi trailerissa Will huutaa RUUUUUUUN - Vecnan takia, vai kolmepäisen lohikäärmeen, vai kenties jopa itsensä? Entä jos paha puoli ottaa Willin liian tiukasti valtaansa? Jos El joutuukin taistelemaan Williä vastaan?
No, se olisi jo aika hurjaa. Tykkään teoriasta että Vecnan voittamiseen tarvitaan nopalla luku 20, ja 11+8+1 on juuri sen verran. Jos Will on nyt "uusi One", koska selkeästi kanavoi Vecnan voimia...
Ihan hirveästi on ajatuksia - ja pelkään kyllä muidenkin puolesta. En kestä jos esim. Stevelle tai Dustinille tapahtuu jotain... Miten ihmeessä tässä pysyy nahoissaan vielä kuukauden?!? 😅
Olin nuori 80-luvulla. Katsoin teini-ikäisten lasteni kanssa tätä sarjaa ja mm ET:n.
Joka kerta muistin sanoa että just tuollaista oli meillä nuorena. Mörköä ja alienia tunki ikkunoista ja ovista😄
Yritin ekaa kautta katsoa pari jaksoa muttei toiminut.
En ymmärrä. No toisaalta jotkut väitti että Lost oli koukuttava, not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon kovasti että selviää. Luotan siihen että Duffer Brothersilla tuntuu olevan kovasti vaikeuksia tappaa vakihahmojaan, enkä halua uskoa että ne tekisi niin varsinkaan lapsihahmoilleen. Ne oli muutenkin kommentoineet josta
Mutta Will ja El eivät ole enää lapsia.
Jos jaksoja on yhteensä vain kahdeksan, pelkäksi rymistelyksihän tämä kausi jää. Hitaampaa tahtia olisin toivonut, muuten tykkäsin kyllä neljästä ensimmäisestä jaksosta. Saatoin mennä hieman kananlihalle, kun Wil rusautti demogorgoneilta niskat ja vähän muutakin nurin.
Vierailija kirjoitti:
Jos jaksoja on yhteensä vain kahdeksan, pelkäksi rymistelyksihän tämä kausi jää. Hitaampaa tahtia olisin toivonut, muuten tykkäsin kyllä neljästä ensimmäisestä jaksosta. Saatoin mennä hieman kananlihalle, kun Wil rusautti demogorgoneilta niskat ja vähän muutakin nurin.
No kaikilla kausilla on ollut joko 8 tai 9 jaksoa. Tulevat jaksot ovat myös ilmeisesti pitkiä, noin puolitoistatuntisia ja viimeinen yli kaksi tuntia. Tulossa on siis 4 elokuvaa vielä!
Vierailija kirjoitti:
Yritin ekaa kautta katsoa pari jaksoa muttei toiminut.
En ymmärrä. No toisaalta jotkut väitti että Lost oli koukuttava, not.
Heh, mut nimenomaan koukutti ekoista kohtauksista jo heti. Ne lapset on vaan niin söpöjä ja toisaalta action alkaa heti kun Will katoaa. Hahmot on erinomaisesti kirjoitettuja ja heidän kohtaloistaan välittää. Paras sarja 2010- ja 2020-luvulla, helposti.
Vierailija kirjoitti:
Byler-shipperit näyttää olevan edelleen vakuuttuneita siitä että Willistä ja Mikesta tulee oikeasti jotain. Itse olen paljon epäileväisemmällä kannalla, vaikka olisi kyllä kiva nähdä Willin saavan jotain mitä se niin kovasti haluaa. Olisi jo aika nimittäin että Will saisi vähän onnea osakseen tässä sarjassa.
Siinä saisi Mike löytää todellisen itsensä sitten niin rivakkaa tahtia, ettei sitä uskottavasti pysty enää tässä vaiheessa kirjoittamaan. Eli todella toivon, ettei tämä toteudu, vaikka Williamin kannalta olisikin ihanaa.
Itse toivoin, että tälle kaudelle olisi tullut joku uusi hahmo, johon Wil olisi salamarakastunut ja saanut vastakaikua, mutta tämä taitaa olla taas kerran yksi sarja, joka pilataan hosumalla. Kausia olisi tarvinnut olla enemmän, että homma olisi saatu kunnolla maaliin, tai tällä kaudella tuplapitkät jaksot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikilla kausilla on ollut joko 8 tai 9 jaksoa. Tulevat jaksot ovat myös ilmeisesti pitkiä, noin puolitoistatuntisia ja viimeinen yli kaksi tuntia. Tulossa on siis 4 elokuvaa vielä!
Tuota en tiennyt. On siis vielä toivoa, että sarja saa arvoisensa lopetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko muiden mielestä Will homo ja rakastunut Mikeen? Mielestäni varsin selvästi vihjailtu tästä.
Onhan tuo tehty täysin selväksi suunnilleen ensimmäisistä jaksoista saakka 😊 Kuin myös se, että Mike ei tunne samoin kuin Will ja jos nyt tämän kauden viimeisen puoliskon aikana Mike tekee siinä asiassa täyskäännöksen ihan puskista, se pilaa kyllä hyvin kirjoitetun sarjan ihan täysin. Ei siksi, että mulla olisi jotain poikarakkautta vastaan, vaan siksi, että asiaa olisi pitänyt pohjustaa edellisillä kausilla.
Vierailija kirjoitti:
Se Venäjäkausi oli niin rasittava ettei mitään rajaa, kauheeta kuunnella sitä niiden solkotusta (ja sitä Puna-armeijan kuoromusiikkia) kun Hop oli siellä vankilassa - onneksi pääsi lopulta pois! Tuntui ettei se ikinä pääty.
Se tuntui kieltämättä loputtomalta.
Noista D&D-rooleista puheen ollen - niistä on kyllä paljon otettu sarjaan ja hienoa että se lanka kulkee edelleen niin vahvasti mukana.
Mietitään vaikka tätä kuvausta:
"A rogue is a versatile character, capable of sneaky combat and nimble tricks. The rogue is stealthy and dexterous...The rogue is also able to use a "sneak attack" ("backstab" in previous editions) against enemies who are caught off-guard or taken by surprise, inflicting extra damage."
Ja kuka on sarjassa rogue?
Lady Applejack! Eli Erica! Ja mitäs Erica teki nyt tässä 5. kaudella?? 😁🙌
Jopa sivuhahmot on siis mietitty tarkkaan!