Stranger Things season 5 - mitä mieltä?
Kommentit (251)
Siis onko muiden mielestä Will homo ja rakastunut Mikeen? Mielestäni varsin selvästi vihjailtu tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katso lastenohjelmia.
Se on lapsille liian pelottava, se on k16. Eittämättä sitä kyllä nuoremmatkin varmasti katsoo.
Eka kausi oli kyllä hieno, se ajankuvaus oli niin hyvä ja iski muhun, kun olin noiden nuorten ikäinen silloin. Mutta tasasesti on menty huonompaan suuntaan mielestäni, samaa juttua vaan toistetaan yhä uudelleen ja puuduttavaa on monin paikoin. Katsoin just koko sarjan alusta alkaen ja nyt pari jaksoa katsottuna uudesta kaudesta - juoni nyt on mitä on, mutta yhä se 80-luku viehättää ja kaikki nuo hahmot ja heidän kehityksensä. Ei nyt mikään mestariteos, mutta ihan hyvä kuitenkin mielestäni.
Mitä samaa juttua tarkoitat? Eli siis mikä on toistunut mielestäsi liikaa?
No se, että El ja kumppanit saa ne
Aivan, ymmärrän kyllä pointin. Mutta eikö se ole koko sarjan pointti? 😁 Plus onhan ne taistelut koko ajan muuttuneet. Ekalla kaudella vihollinen oli yksi demogorgon, tokalla mindflayer, kolmannella mukana oli myös venäläiset sekä mindflayer fyysisessä muodossa, neljännellä kaudella Vecna, ja viidennellä tulee varmasti jäätävä maailmanlopun taistelu (ja tuleekojan esim. Se kolmepäinen hirviö Willin maalauksesta mukaan?). Eli en koe että tapahtumat olisivat liian toistuvia - mutta totta kai se punainen lanka on koko ajan El + kaverit taistelemassa pahaa / toista ulottuvuutta vastaan.
Se Venäjäkausi oli niin rasittava ettei mitään rajaa, kauheeta kuunnella sitä niiden solkotusta (ja sitä Puna-armeijan kuoromusiikkia) kun Hop oli siellä vankilassa - onneksi pääsi lopulta pois! Tuntui ettei se ikinä pääty.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko muiden mielestä Will homo ja rakastunut Mikeen? Mielestäni varsin selvästi vihjailtu tästä.
Ei ole enää vain vihjailtu vaan on nyt jo ihan selkeästi kerrottu, etenkin visuaalisesti Willin ilmeillä jne., mutta myös epäsuorasti sanoin. Mike vaan ei tunne mitään sellaista Williä kohtaan eikä ole koskaan flirttaillut Willin kanssa, kun Will on yrittänyt vähän koittaa kepillä jäätä.
-Aivan, ymmärrän kyllä pointin. Mutta eikö se ole koko sarjan pointti?-
Totta, sehän on tän sarjan idea kyllä ja perusjuoni. Muhun vaan ei vetoa yli 5-kymppisenä toistuvat hirviötaistelut haha, tykkään sarjasta muista syistä kuten kerroin. Olen kyllä kauhufani ja pidän scifistäkin eli sikäli tämä on myös siltä osin mulle sopiva - varsin onnistuneita kammottavuuksia onnistuttu tähän saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Se Venäjäkausi oli niin rasittava ettei mitään rajaa, kauheeta kuunnella sitä niiden solkotusta (ja sitä Puna-armeijan kuoromusiikkia) kun Hop oli siellä vankilassa - onneksi pääsi lopulta pois! Tuntui ettei se ikinä pääty.
Sarja ennusti venäjän hyökkäyksen Ukrainaan ja tuo kausi ei vtuta ketään muita paitsi venäläisiä
Vierailija kirjoitti:
En katso lastenohjelmia.
Ja mikä saa sinua pitämään kyseistä sarjaa lastenohjelmana? Sekö että pääroolien esittäjät ovat olleet lapsia?
Kesti pitkään ennenkuin aloin kyseistä sarjaa katsomaan ja sitten kun aloin, niin jäin kyllä kerrasta koukkuun. Paras ja todellakin koukuttavin sarja mitä olen nähnyt. Tykkään juurikin tuollaisista hieman epäluonnollisista jutuista. Toinen sarja mistä pidin erityisen paljon on Dark. Suosittelen katsomaan jos tämän tyyliset jutut kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta, sehän on tän sarjan idea kyllä ja perusjuoni. Muhun vaan ei vetoa yli 5-kymppisenä toistuvat hirviötaistelut haha, tykkään sarjasta muista syistä kuten kerroin. Olen kyllä kauhufani ja pidän scifistäkin eli sikäli tämä on myös siltä osin mulle sopiva - varsin onnistuneita kammottavuuksia onnistuttu tähän saamaan.
No joo mä olen nelikymppinen ja ihan täpinöissäni tästä sarjasta :D. Ostin myös sarjaan liittyvän paidan, jota pidän myös töissä, sekä Stranger Things Kinder-munia, joista tulleet lelut aion laittaa joulukuuseen roikkumaan. Ihanaa olla hullu 😅.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää vain vihjailtu vaan on nyt jo ihan selkeästi kerrottu, etenkin visuaalisesti Willin ilmeillä jne., mutta myös epäsuorasti sanoin. Mike vaan ei tunne mitään sellaista Williä kohtaan eikä ole koskaan flirttaillut Willin kanssa, kun Will on yrittänyt vähän koittaa kepillä jäätä.
Tottahan tuo, kyllähän se on monin eri tavoin kerrottu. Mike kun kertoi mitä El hänelle merkitsee siellä autossa niin Willhän alkoi ihan itkemäänkin. Jotenkin niin raadollista tuokin, voi Will Will.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katso lastenohjelmia.
Ja mikä saa sinua pitämään kyseistä sarjaa lastenohjelmana? Sekö että pääroolien esittäjät ovat olleet lapsia?
Kesti pitkään ennenkuin aloin kyseistä sarjaa katsomaan ja sitten kun aloin, niin jäin kyllä kerrasta koukkuun. Paras ja todellakin koukuttavin sarja mitä olen nähnyt. Tykkään juurikin tuollaisista hieman epäluonnollisista jutuista. Toinen sarja mistä pidin erityisen paljon on Dark. Suosittelen katsomaan jos tämän tyyliset jutut kiinnostaa.
Jep, Stranger Things ja Dark ovat parasta mitä Netflixistä löytyy! Huikeita sarjoja molemmat - odotan nyt kyllä tämän vitoskauden loppua todella paljon. Jännittää jo nyt, että kuka selviää ja kuka uhraa itsensä ystäviensä ja maailman puolesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo, kyllähän se on monin eri tavoin kerrottu. Mike kun kertoi mitä El hänelle merkitsee siellä autossa niin Willhän alkoi ihan itkemäänkin. Jotenkin niin raadollista tuokin, voi Will Will.
Joo ja kun siellä autossa Will kertoi Mikelle, mitä Mike merkitsee Elevenille... hän puhuikin myös itsestään 😥. Ja kun Mike alkoi seurustella Elin kanssa ja Will olisi halunnut vaan pelata, Mike sanoi "it's not my fault that you don't like girls". Mike varmasti tarkoitti tämän muodossa you don't like girls YET, mutta Williin se koski syvemmälle. That's right, I don't, I'm different, I'm the weirdo, I'm the fairy (jolla sanalla häntä haukuttiin koulussa)...
Kyllä Will ansaitsee olla onnellinen kaiken tämän jälkeen - pelkään vain että uhraako hän itsensä lopussa kaikkien puolesta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo mä olen nelikymppinen ja ihan täpinöissäni tästä sarjasta :D. Ostin myös sarjaan liittyvän paidan, jota pidän myös töissä, sekä Stranger Things Kinder-munia, joista tulleet lelut aion laittaa joulukuuseen roikkumaan. Ihanaa olla hullu 😅.
Mun lapsi on sarjan suuri fani ja toteutin meille unelmamatkan syyslomalla Lontooseen katsomaan Finn Wolfhardin konserttia. Päästiin lähes eturiviin, oli tosi siisti kokemus!
Vierailija kirjoitti:
Olen jaksossa 3 enkä ymmärrä MITÄÄN. Mitä on tapahtunut? Aiemmin kaudet olivat niin hyviä, varsinkin 3 ja 4. Annan tälle mahdollisuuden mutta on kyllä sekavaksi mennyt!
Laitapa puhelin pois ja keskity oikeasti katsomaan. Tämä kausihan on nimenomaan hyvin suoraviivainen! Jos ei tätä pysty seuraamaan, niin keskittymiskyvyssä se vika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Lähdetäänkö yhdessä taistelemaan demogorgoneita vastaan? T: yli viisikymppinen Stranger things hullu jolla edelleen lapsenmielisyys tallella.
-Joo ja kun siellä autossa Will kertoi Mikelle, mitä Mike merkitsee Elevenille... hän puhuikin myös itsestään 😥. -
Niin joo, niinhän se menikin, että Will puhui itsestään, nyt muistan. Mä olen alusta asti ollut niin Willin puolella, toivon myös, että hänen elämänsä muuttuu hyväksi lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Lähdetäänkö yhdessä taistelemaan demogorgoneita vastaan? T: yli viisikymppinen Stranger things hullu jolla edelleen lapsenmielisyys tallella.
Ai meitä vanhempia on täällä useampia, hienoa!😊👍 Bring it on, demogorgons! 💪🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on sarjan suuri fani ja toteutin meille unelmamatkan syyslomalla Lontooseen katsomaan Finn Wolfhardin konserttia. Päästiin lähes eturiviin, oli
Wooooow nyt ole kateellinen 🤩. Mun unelma ois päästä näkemään Joe Keery livenä, todella hyvä muusikko hänkin 🥰.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin! Mä en oo koskaan pelannut D&D:tä mutta jotenkin kokisin että olisin druidi - olisi ihanaa haahuilla kuunvalossa, muuttua eläimen hahmoon ja toimia parantajana kun sitä tarvitaan. Luulen että tätä tarvitaan nyt myös viimeisessä taistelussa Hawkinsissa 😁.
Kolmas kausi oli niin paskaa etten sen jälkeen ole sarjaan koskenut.