Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha haju pyykeissä

19.04.2007 |

Millä saa pyykeistä tunkkaisen hajun pois? Olen puhdistanut pesukoneen sitruunahapolla, pessyt pesuainelokerikon ja tiivisteen, tyhjentänyt nukkasihdin, mutta silti pyykki haisee. Ei ehkä enää niin voimakkaasti, mutta kuitenkin. Kaikki vaatteet eivät haise, mutta joka koneellisessa osa.

Voiko pesuaineella olla merkitystä? Auttaako pesuaineen vaihto? Pesuaineen määrän vähentäminen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin auttoi pesuaineen vaihto ja koneelle kunnollinen puhdistus siinä välissä.

Vierailija
2/3 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kone ahdettu liian täyteen tai joutuivatko pyykit olemaan jonkin aikaa koneessa pesuohjelman jälkeen? Onko edellisestä 90 asteen pesusta pitkä aika?

Jos vastasin noihin kaikkiin ei, niin sitten sitruunahappoa/etikkaa + pesu 60 asteessa tyhjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että tietyt vaatteet ovat olleet kosteana mytyssä, kassissa tms. ja ottaneet sen vuoksi homeen/ummenhtuneen hajun?

Joistakin keinokuiduista en ole saanut kirveelläkään sitä hajua pois, ei auta etikat eikä pesu 60 asteessa. Sellainen vaate menee sitten roskiin :(

Meillä alkoi muutama vaate haista kun pesin ne mökillä ja sateen vuoksi ne jäi narulle vanhaan saunarakennukseen kosteana, eivät meinanneet kuivaa millään. Niistä se haju ei lähtenyt todellakaan millään!

Koneessa ei ole vikaa, olen jo vuosia käyttänyt zeoliititonta ainetta ja puhdistanut sitruunahapolla, eikä todellakaan kaikki pyykki haise.