Läski kaula. Miten kaulasta saa läskin pois?
Ihan koko kaula on täynnä pehmeää läskiä. BMI on 26. En juurikaan harrasta urheilua, kaulan lihaksia en ikinä käytä. Auttaisko tähän joku kaulajumppa esim. jännittäis kaulan lihaksia tai makuulla ollessa nostais päätä ylös alas? Entä auttaisko laihdutus? Sama ongelma on kyllä naamassakin. Ikää on 45 +
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaikutti kulmasoutu kuntosalilla tuohon alueeseen. Voi tehdä kotonakin käsipainoilla, mut ehkä laitteella tehokkaampaa.
Jännittyykö tuossa siis kaulan lihakset? En käy salilla eli vinkkejä kotijumppaan.
ap
Jännittyy. Paras ois tietenkin kokonaisvaltainen lihaskuntoharjoittelu jolloin rasvaprosentti pienenee kauttaaltaan ja tilalle tulee lihasta. En osaa neuvoa muita liikkeitä, YouTube vaan laulamaan.
Kuntosalilla lihakset kasvavat, lihaskunto paranee ja kroppa kiinteytyy. Kaikki liikunta tukee laihtumista, mutta suurin vaikutus laihtumiseen on syömisellä. Oman kokemukseni mukaan hitaassa laihtumisessa kroppa ja iho ehtivät paremmin sopeutua muutoksiin jolloin seurauksena ei ole riippumista ja roikkumista ainakaan siinä määrin kuin nopeassa tahdissa painoa paljon pudottamalla. Ihmiset ovat eri mallisia ja sitä tosiasiaa emme juurikaan voi edes laihduttamalla muuksi muuttaa. Säännöllisillä kuntosalitreeneillä kropan muotoja voi jonkin verran muuttaa.
Normaalipainoinenkin voi olla plösö ja rasvainen, jos lihasmassaa ei juurikaan ole. Silloin koko kroppa on löllyvää höttöä, myös kaula.
Vierailija kirjoitti:
Mun bmi on 22 eli en ole läski.
Silti naama ja kaula ovat rasvoittuneet. Kai tämä jokin ikävä geneettinen ominaisuus on. Toki tästä vielä voi painoa pudottaa, mutta olen melko lihaksikas ja luustoltani tukevarakenteinen eli en luota hyvään lopputulokseen.
Aina voi tietysti kokeilla. Vähän häiritsee, vaikka tiedostan kyllä, että ei tämä maailman suurin terveysongelma ole.
"olen melko lihaksikas ja luustoltani tukevarakenteinen"
Voi ihminen rakas kun sinä vaan olet vankkarakenteinen, ei tuossa ole kyse mistään naaman ja kaulan rasvoittumisesta :DD Sulla vaan on leveät kasvot ja kaula.
Meiltä kysytään: "Miten kaulasta saa läskin pois?"
Me vastaamme: "Et anna sen läskin halata sinua enää".