Läski kaula. Miten kaulasta saa läskin pois?
Ihan koko kaula on täynnä pehmeää läskiä. BMI on 26. En juurikaan harrasta urheilua, kaulan lihaksia en ikinä käytä. Auttaisko tähän joku kaulajumppa esim. jännittäis kaulan lihaksia tai makuulla ollessa nostais päätä ylös alas? Entä auttaisko laihdutus? Sama ongelma on kyllä naamassakin. Ikää on 45 +
Kommentit (45)
Jostain luin, että hanavesi voi aiheuttaa naaman ja kaulan pöhötystä ja nestekertymää. Mineraalivesi ja lähdevesi parempia kuulemma. Onkohan tuo totta?
Lisäksi luin, että naaman ja kaulan läski voi olla ihan nestekertymääkin, jos on huono lymfakierto ja kuulemma auttaisi hieronta silleen, että lymfakiertoa parennetaan.
Oon yrittäny hieroo naamaa, mutten huomaa mitään muutosta. En oikeen tiiä, onko tää läskiä vai nestettä. Vähän veikkaan, että on molempia. Muutenkin kroppa turpoaa helposti.
ap
Vierailija kirjoitti:
mosshaus on tehokasta
Moshaus ei muuten tarkoita sitä tukan heilutusta.
Se on haeadbangingia.
Niin onko mitään vinkkejä? Muuta kuin kaulan lihasten treenaus, lisää liikuntaa ja jos painoo sais alas? Tietääkö kukaan tuosta vedestä tai hieronnasta?
ap
Paikallinen laihdutus ei ole mahdollista.
Tietylle alueelle kohdennettu harjoitus vahvistaa sen alueen lihaksia.
Rasvan jakautuminen on henkilökohtainen ominaisuus, johon ei voi vaikuttaa.
Oon käsittänyt että lymfahieronta kohdistetaan imusuonistoon, ehkä kannattais käydä ammattilaisella ainakin kerran niin oppii oikeat tekniikat. Varmaan perinnöllistä miten kaulalla näkyy rasva, joillakinhan on semmonen kukonheltta, toisilla ei näy mitään. Ite huomaan että hyvin nopeasti alkaa kaksoisleukaa pukata jos en oo muistanu tarkkailla tarpeeks syömisiäni. Sitten teen heti ryhtiliikkeen jotta tilanne ei ainakaan pahene.
Pieni hulavanne? Leukojen veto, edellyttää kohtalaista peruskuntoa kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen laihdutus ei ole mahdollista.
Tietylle alueelle kohdennettu harjoitus vahvistaa sen alueen lihaksia.
Rasvan jakautuminen on henkilökohtainen ominaisuus, johon ei voi vaikuttaa.
Eikö tämä oletus ole jo kumottu? Eli paikallinen laihdutus on sittenkin mahdollista? Eli samalla kun vahvistetaan tietyn alueen lihaksia, niin läski sieltä katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon käsittänyt että lymfahieronta kohdistetaan imusuonistoon, ehkä kannattais käydä ammattilaisella ainakin kerran niin oppii oikeat tekniikat. Varmaan perinnöllistä miten kaulalla näkyy rasva, joillakinhan on semmonen kukonheltta, toisilla ei näy mitään. Ite huomaan että hyvin nopeasti alkaa kaksoisleukaa pukata jos en oo muistanu tarkkailla tarpeeks syömisiäni. Sitten teen heti ryhtiliikkeen jotta tilanne ei ainakaan pahene.
Missä painossa sulla alkaa tulee kaksoisleukaa?
Vierailija kirjoitti:
Pieni hulavanne? Leukojen veto, edellyttää kohtalaista peruskuntoa kuitenkin
En taatusti jaksa tehdä leukoja, sitä paitsi ei meillä kotona ole mitään, missä voisin vetää leukoja. Hulavanne kaulaan??? :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän näinkin ulkonäköönsä tyytymättömiltä naisilta saadaan rahat korjattua parempaan talteen.
Sopiva liikunta ja terveellinren ruokavalio ovat hyväksi, kohtuus alkoholin kanssa ja tupskoinnin välttäminen.
Ylipainoiset usein syyttävät ylipainostaan turvotusta ja nesteen kertymistä. Tämä on erittäin harvoin syy, yleensä syy on ihan vain vararavinnon kertyminen.
Kaikenmaailman detox- tuotteet ja hiidot ja aineenvaihduntaa väitetysti kiihdyttävät manipulaatiot ovat silkkaa rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä painossa sulla alkaa tulee kaksoisleukaa?
En käytä vaakaa, katon vaan peilistä.
Jätä ainakin suola vähemmälle. Tuossa iässä ainakin minulla oli tosi paljon turvotusta juuri kaulassa. Nyt olen jo 10v vanhempi ja laihtunut, kaulakin on kapeampi. Välttelen liian suolaisia juttuja. en syö esim sipsejä koskaan.
Mua siis oikeasti turvottaa eli jalat turpoavat helposti paljonkin, lisäksi sukista jää aina painaumat tunneiksi silloinkin, kun en ole nähnyt silmin kuitenkaan turvotusta, kireistä vaatteista jää vartaloon ja käsiin painaumia tunneiksi, jos on vaikka hiuslenkki ranteessa ja otan pois, niin jää pitkään painauma ranteeseen.
En käytä alkoholia ikinä enkä tupakoi.
ap
Ei kai mitään täsmälaihdutusta ole. Jokainen laihtuu eri paikasta ensin, ja onhan joillakin hyvinkin hoikilla paksu kaula ja leuan alus roikkuu.
Turvotusta. Suola pois ja heti. Jos syöt jotain lääkkeitä niin nekin voi pahentaa turvotusta. Olet siinä iässä että kaikki turvottaa. Katsoisin ruokavaliota suolattomaan.
En usko että vesijohto vesi on noita vichyjä huonompi. Vesi kuitenkin laittaa nesteen liikkeelle ja siten vähentää turvotusta.
Voi olla myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, kannattaa tsekata.
Itselläni myös sellaiset nuorentavat kasvovoiteet turvottavat. En käytä mitään mikä kerää kosteutta ja sitä kautta vähentää juonteita. Naamani turpoaa niistä heti. Hyaloronihappoa ei saa olla käyttämissäni tuotteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mua siis oikeasti turvottaa eli jalat turpoavat helposti paljonkin, lisäksi sukista jää aina painaumat tunneiksi silloinkin, kun en ole nähnyt silmin kuitenkaan turvotusta, kireistä vaatteista jää vartaloon ja käsiin painaumia tunneiksi, jos on vaikka hiuslenkki ranteessa ja otan pois, niin jää pitkään painauma ranteeseen.
ap
Turvostus saattaa liittyä esivaihdevuosiin. Googlaapa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Turvotusta. Suola pois ja heti. Jos syöt jotain lääkkeitä niin nekin voi pahentaa turvotusta. Olet siinä iässä että kaikki turvottaa. Katsoisin ruokavaliota suolattomaan.
En usko että vesijohto vesi on noita vichyjä huonompi. Vesi kuitenkin laittaa nesteen liikkeelle ja siten vähentää turvotusta.
Voi olla myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, kannattaa tsekata.
Itselläni myös sellaiset nuorentavat kasvovoiteet turvottavat. En käytä mitään mikä kerää kosteutta ja sitä kautta vähentää juonteita. Naamani turpoaa niistä heti. Hyaloronihappoa ei saa olla käyttämissäni tuotteissa.
Joo, munkin mielestä tää on turvotusta, mutta kyllä tässä on ehtaa läskiäkin. Olen kuullut, että liika vesi turvottaa myös? Mistä tiedän, mikä on liikaa? En kyllä juo paljon vettäkään. Kilpirauhanen on vajaalla, mutta se johtuu raudanpuutteesta. Se korjaantuu, kun rauta saadaan ylös. Hyaloronihappoa en käytä, sillä mulla ei ole juonteita eikä ryppyjä, enkä siis tarvitse mitään "silottavia" kasvotuotteita.
Tota suola asiaa voisin kyllä tarkistaa. En ole yhtään kiinnittänyt huomiota suolaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Turvostus saattaa liittyä esivaihdevuosiin. Googlaapa niistä.
Joo mulla on selkeästi esivaihdevuodet myös. On kyllä hormonikorvaushoitokin jo päällä pahoihin oireisiin.
ap
Turha mitään hierontoja on demonisoida vilpillisenä rahastuksena. Siinä yksinyrittäjä saa tuloja ja itse saa hyvän olon ja parhaassa tapauksessa avun vaivaansa. Ne on sitten erikseen ne huuhaa-tuotteet joilla on korkea hinta ilman mitään tehoa.
Joskus siinä Hengenvaarallisen lihava -ohjelmassa on ihmisiä 300 kg, joilla kuitenkin melko normaali naama.
Kampaajani on todella hoikka, mutta tosi pyöreät kasvot ja kaksoisleuka.
Niin ollaan erilaisia.