Paljonko saatte säästöön vuositasolla kotitaloutena?
Itse pidän kuukausittain kirjaa saldosta aina kuun lopussa. Mielenkiinnosta kuulen paljonko muille kertyy säästöön rahaa.
Kommentit (28)
Omat rahat mutta puolisolla jää karkeasti puolet ja mulla kolmasosa netosta jemmaan. Tänä vuonna niitä on käytettykin (mä vaihdoin autoa käteisellä, lapselle maksettiin autokoulu ja ainakin musiikkilaitteisto laitettiin uusiksi). Ehkä jotain alle 30 000€.
Vierailija kirjoitti:
On niitä jotka elää, ja sitten niitä jotka säästää.
Sitten on niitä joilla jää keskivertopalkastakin yli vaikka elää.
Vierailija kirjoitti:
On niitä jotka elää, ja sitten niitä jotka säästää.
Olen aina kuulunut noihin ensimmäisiin. Tai nykyisin talven säästän, kun säästyy muutama satanen/kk. Mutta kesällä sijoitan ne rahat Dieseliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Kulutamme kaiken ja yritämme omalta osaltamme saada Suomen nousuun.
Se pesämuna mikä jo on, se saa riittää.
Näin pitää tehdä. Säästää muutaman kuukauden palkka ja sen jälkeen kuluttaa.
Amerikassa on ollut perinteisesti huima talouskasvu, koska he ostavat kaikki palvelut. Jouluvalotkin ostetaan palveluna, eli joku tulee ja koristaa, ja päinvastoin joulun jälkeen.
Netto 2000 e/kk, säästöön tuosta lähes joka kk 500 e mutta tuhlaan kaiken säästöön jääneen matkusteluun eli lopputulos +-0.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät näyttää vielä nukkuvan. Eivät ole tänne totuusfoorumille vielä tulleet.
Ei nukuta ei. Minulla jää 150 € kuussa rahastosäästöön ja bruttoeläkkeeni on noin 1700 €, se on noin sillä en koskaan voi tietää paljonko Ruotsin kruunu on verrattuna euroon. Oma koti (käteisellä ostettu sellainen) löytyy ihan Suomesta. Meinasin alkaa minigrynderiksi (eli ostan toisen kämpän itselleni (käteisellä tietenkin) ja pistän tämän vuokralle koska ainakin täällä asunnot menevät heti.
Etkö osaa vai viitsi lukea?