Paljonko saatte säästöön vuositasolla kotitaloutena?
Itse pidän kuukausittain kirjaa saldosta aina kuun lopussa. Mielenkiinnosta kuulen paljonko muille kertyy säästöön rahaa.
Kommentit (28)
Just tällä hetkellä menee enemmän kuin tulee.
Vielä vuosi sitten jäi säästöön 1000-2000 euroa kuussa.
Onneksi jäi. Nyt olisi sormi suussa jos ei olisi jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Siis paljonko säästyy vai paljonko säästämme?
Vuositasolla saldo kasvaa noin 30 000 - 50 000 eurolla, erikseen tuosta ei säästetä euroakaan.
Säästyy. Eli paljonko sitä kertyy olkoon vaikka tiedostamatonta. Tässä kuussa oli talvitakin osto, sijoitusasuntoon hankintoja ja kotivaran täydentäminen ja silti jäi säästöön. Ap
Pystyn säästämään rahastotilille 50 e kuussa. Pystyin laittamaan viime kesän lomarahan myös säästötilille. Säästöt kukuvat ensi keväänä remonttiin. Asuntolaina on maksettu. Olen ainoa tulonsaaja taloudessa.
Riippuu duuneista. 12 kk on 12 tonnia. 1 kk on 1 tonni.
Niin paljonko se AP sinun kuukausittainen saldosi näyttää?
Mulla jää 1700€/kk säästöön.
On niitä jotka elää, ja sitten niitä jotka säästää.
Köyhät näyttää vielä nukkuvan. Eivät ole tänne totuusfoorumille vielä tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn säästämään rahastotilille 50 e kuussa. Pystyin laittamaan viime kesän lomarahan myös säästötilille. Säästöt kukuvat ensi keväänä remonttiin. Asuntolaina on maksettu. Olen ainoa tulonsaaja taloudessa.
Hautakiveen aiot säästää?
Vierailija kirjoitti:
Niin paljonko se AP sinun kuukausittainen saldosi näyttää?
Mulla jää 1700€/kk säästöön.
Se riippuu kuukaudesta. Olimme muutama vuosi sitten 5 vuotta niin ettei ostettu kuin ruokaa ja pakolliset. Saatiin säästöön ihan huikea summa, en viitsi sanoa paljonko kun ei sitä kukaan usko. Silloin oli tulot kummallakin ok. Nyt tässä kuussa jäi säästöön noin 700 e, yleensä enemmän mutta nyt oli pakollisia juttuja. Ap
Itselle säästöjä kertyy vuodessa noin 15.000 - 20.000, riippuen mitä joutuu korjaamaan ja hankkimaan omakotitaloon. Vaimolla säästöjä kertyy noin 30.000, kun tienaa huomattavasti minua enemmän. Käytännössä säästöjä kertyy noin 50.000 euroa vuodessa. Käytännössä nuo menevät kaikki sijoituksiin, kun puskureita ei tarvitse täydentää.
Nykyään ei kuulemma kannata säästää, koska jos joutuu työttömäksi niin joutuu käyttämään noita säästöjä!
Vierailija kirjoitti:
Itselle säästöjä kertyy vuodessa noin 15.000 - 20.000, riippuen mitä joutuu korjaamaan ja hankkimaan omakotitaloon. Vaimolla säästöjä kertyy noin 30.000, kun tienaa huomattavasti minua enemmän. Käytännössä säästöjä kertyy noin 50.000 euroa vuodessa. Käytännössä nuo menevät kaikki sijoituksiin, kun puskureita ei tarvitse täydentää.
Itse laitan kaiken ylijääävän määräaikaistalletuksiin. Saa ihan jees korkoa, noin 2% ja se tekee ihan verojen jälkeenkin melko paljon. Osakkeisiin laitan ihan vähän vain tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuositasolla saldo kasvaa noin 30 000 - 50 000 eurolla, erikseen tuosta ei säästetä euroakaan.
Säästyy. Eli paljonko sitä kertyy olkoon vaikka tiedostamatonta. Tässä kuussa oli talvitakin osto, sijoitusasuntoon hankintoja ja kotivaran täydentäminen ja silti jäi säästöön. Ap
Meillä sijoitusasuntoon tehtävät hankinnat on verotuksessa vähennyskelpoisia (siis jääkaappi, uusi hana tms.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sijoitusasuntoon tehtävät hankinnat on verotuksessa vähennyskelpoisia (siis jääkaappi, uusi hana tms.).
Totta kai. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei kuulemma kannata säästää, koska jos joutuu työttömäksi niin joutuu käyttämään noita säästöjä!
Onhan se kamalaa, kun joutuu itse elättämään itsensä, oli töissä tai työtön.
Yhden hengen talous. Säästöön jää joitain tuhansia + pieni rahastosalkku.
Ei mitään. Kulutamme kaiken ja yritämme omalta osaltamme saada Suomen nousuun.
Se pesämuna mikä jo on, se saa riittää.
Minä saan vuodessa säästöön 2000-2500 euroa, miehen summista en tiedä.