Linnanjuhlien menu, ajatuksia?
Lanttukukkoa, karjalanpiirakoita, atomeita (joku karjalainen munalihis?) sekä venäläistä alkuperää olevia ruokia. Kuka saatana noita syö? Eipä ainakaan kasva Suomen positiivinen ruokamaine kansainvälisten vieraiden välityksellä.
Kommentit (124)
Olin neljä vuotta sitten Linnanjuhlissa. Luultavasti eivät ole muuttuneet siitä.
Hienoa että Itä-Suomi näkyy edes Linnan juhlan menussa. Hallitushan on Itä-Suomen unohtanut aivan täysin. Ehkä tällä kokoomus yrittää jotain paikata.
Savusiikatäytteiset rieskarullat ja metsäsienipiiras kuulostavat houkuttelevilta.
Makeissa tarjottavissa nuo rahkakakkuset ja Ellen Svinhufvud -kakku.
Talkkunakakku kuulostaa oikeastaan pahalta. Meillä oli aamiaiseksi joskus talkkunavelliä kun olin lapsi enkä tykännyt yhtään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta jos arabit ja kiina kuin venäjä vetäytyisi muiden mailta kokonaan. Kokonaan . Vuosisatojen sortaminen päättyy.
Olen samaa mieltä, mutta huomaa, että koko nykyinen venäjänä tunnettu alue oli suomalaisten asuttama vielä vain 800 vuotta sitten, kun slaaviheimot alkoivat levittäytyä muiden tonteille väkisin.
Koko pietarin/leningradin/piterin kaupunki on rakennettu meidän maallemme ja tulisikin siksi määrätä purettavaksi!
Olkaa hyvä: Euroopan kartta v. 814
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Europe_814.png
Huomatkaa keltainen alue kartan koillisnurkassa merkinnällä Finno-Ugric tribes sekä alue, joka on merkitty Magyars ( = serkkumme unkarilaiset )
Germaaniheimot meloivat nykyisen Tanskan alueelta nykyiseen Skandinaviaan vasta Nuoremmalta Kansainvaellusajalta 400-luvulta AD alkaen ja muodostivat aikanaan Ruotsin ja Norjan. Vielä nk. Ensimmäisen ristiretken aikaan 1155 germaaniasutus nykyisen Ruotsin alueella ulottui vain noin nykyisen Tukholman korkeudelle.
Vierailija kirjoitti:
Arabit hyökkäili myös . Historiassa. Miehittivät turkin.
Ja valtasivat Konstantinoopelin 1453 teurastaen asukkaat ja myyden loput orjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joku thaipoimija poiminut mukaan myrkkymarjat .
Mitkä myrkky marjat??
Vierailija kirjoitti:
Näin itäsuomalaisena Helsingissä (valitettavasti) asuvana menu vaikuttaa sangen kotoisalta. Varsinkin särä; joku väitti ettei kunnon lihaa ole tarjolla. No, tuollaisen väitteen esittää vain sellainen joka ei ole särää koskaan edes nähnyt.
Minkä paahtimon kahvia on tarjolla? Toivottavasti Lehmus Roastey'n.
Näin Helsinkiläisenä Helsingissä asuvana en valitettavasti edes tiedä missä Lemi sijaitsee, Google-haulla "särä" löytyy kuvia selvästi ruhon halvemmasta osasta otetusta lihasta tai sisäelimistä ja perunoista kasattu padankaltainen jossa wikipedia kertoo käytetyn mausteena vain suolaa.
On varmaan juhlan arvoon sopiva makuelämys.
Vierailija kirjoitti:
Silmä silmästä asunto asunnosta Mooses.
"Hammas hampaasta, kaksi parhaasta!"
"Pata kattilaa soimaa, musta silmä kummallakin!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku thaipoimija poiminut mukaan myrkkymarjat .
Mitkä myrkky marjat??
Näsiä, kielo, sudenmarja...
Sudenmarjaa käytettiin ennenmuinoin vanhaan petosyöteissä, siitä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Olin neljä vuotta sitten Linnanjuhlissa. Luultavasti eivät ole muuttuneet siitä.
Jospa se Sanna on pannut pirskeet uusiksi?
Finnish PM Sanna Marin parties hard at private event in leaked social media videos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin itäsuomalaisena Helsingissä (valitettavasti) asuvana menu vaikuttaa sangen kotoisalta. Varsinkin särä; joku väitti ettei kunnon lihaa ole tarjolla. No, tuollaisen väitteen esittää vain sellainen joka ei ole särää koskaan edes nähnyt.
Minkä paahtimon kahvia on tarjolla? Toivottavasti Lehmus Roastey'n.
Näin Helsinkiläisenä Helsingissä asuvana en valitettavasti edes tiedä missä Lemi sijaitsee, Google-haulla "särä" löytyy kuvia selvästi ruhon halvemmasta osasta otetusta lihasta tai sisäelimistä ja perunoista kasattu padankaltainen jossa wikipedia kertoo käytetyn mausteena vain suolaa.
On varmaan juhlan arvoon sopiva makuelämys.
Lemin koordinaatit:
Leveysaste: 61 03' 24.00" N
Pituusaste: 27 48' 8.99" E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thai nainen myy mustikkaa ämpärissä 50€ . Silleen meitä myydään meille .
Verotonta.
Suomalaiset ei saa tätä veroetua koska eivät poimi mustikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruispiparia haluaisin maistaa. Terveellisempi versio sopisi hyvin mulle.
Mulle maistuisi mikä hyvänsä pipari, kunhan se ei ole musta!
Tosiaan, musta pipari haisee kummalliselta! Ei houkuta minuakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että nostit Sanna Marinin esiin. Hän tulee olemaan tänäkin vuonna kuvatuin ja odotetuin vieras koko juhlassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta pipari myös maistuu kirpeältä, ei yhtään makealta. Musta pipari yök, vaaleanpunainen, kuorrutettu pipari nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että nostit Sanna Marinin esiin. Hän tulee olemaan tänäkin vuonna kuvatuin ja odotetuin vieras koko juhlassa.
Uskon tuon täysin! Tulisi kuitenkin ajatella sitäkin, millaisen kuvan annamme onnettomasta Isänmaastamme ulukomaille!
New footage released of Finlands PM partying
Entäs ilmastokriisi? Poliitikot ja presidentti voisi esimerkillisesti näyttää mallia ja tarjolla pitäisi olla vain kasvisruokaa.
Mä yrjöön noille linnanjuhlille ilman noita ruokia. Suomi saa olla ihan retu perällään, kun kestovärkit vaan juhlii. Tämä on niin kahtia jakautunut kansa kuin vaan voi olla.
En tuu katsomaan noita pers'kylläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta pipari myös maistuu kirpeältä, ei yhtään makealta. Musta pipari yök, vaaleanpunainen, kuorrutettu pipari nam!
Musta pieni torttu, vaaleanpunaisella kostealla sisuksella. Ouh, nam.
Arabit hyökkäili myös . Historiassa. Miehittivät turkin.