Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus seuranhakusivustosta!!!

Vierailija
27.11.2025 |

Kannattaa pysyä kaukana tällaisesta wamli.net sivustosta. Laskuttaja on amli.fi. 

Tässä on jo kunnon kusetusta.

Jonkun mainoksen perässä ajauduin sivustolle ja selailin siellä olevia seuranhakuilmoituksia. Tästä tuli nyt puhelinlaskussa maksuja. Parin sekunnin välein oli tykitetty 54kpl 0,89€/kpl maksuja. Siis pelkistä profiilin avaamisista.

En antanut puhelinnumeroa tai mitään muutakaan tietoja tai liittynyt mihinkään. 

Tässä on jotain todella hämärää. En ymmärrä miten Telia edes mahdollistaa tällaisen. Täytyy olla laitonta tai ainakin niin hämärän rajamailla, ettei oikein suomalaiseen oikeustajuun mahdu. Siis nämä amlit ja wamlit on ihan kotimaisia kusettajia.

Telialta käskivät vaan ottamaan yhteyttä tähän amli.fi. 

Otinkin ja sieltä linkkasivat jonkun kuvankaappauksen ikkunasta jossa kerrottiin mahdollisesta mobiilimaksusta tietyissä profiileissa. Nämä profiilit on luultavasti vielä kaikki feikkejä.

Nyt sitten oli näiden paskiaisten takia laitettava kaikki mahdolliset estot päälle. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään. Hinnat ja ehdot on selvästi nähtävillä.

Vierailija
2/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailu tulee kalliiksi jo ennen tapaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kaikkea mennä selailemaan. Onhan noita ilmaisiakin sivuja, etkö sieltä nyt ketään löydä?

Vierailija
4/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä minulle on ihan uusi kusetusmuoto. Maksullisia sivuja on, mutta kaikissa pitää jollain tavalla hyväksyä maksut. 

Mutta tosiaan ensimmäinen ja viimeinen kerta. 

Vierailija
5/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs annoit sinne puhelinnumerosi. Ei se minulle mitään maksuja aiheuttanut kun en antanut mitään tietoja.

Vierailija
6/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi kaikkea mennä selailemaan. Onhan noita ilmaisiakin sivuja, etkö sieltä nyt ketään löydä?

Siis en edes varsinaisesti etsi ketään. Ajauduin vaan jonkun mainoksen kautta kyseiselle sivustolle ja tylsyyttäni katselin profiileja. 

Käsittääkseni näillä "seuranhaku"sivustoilla 95% on feikkiprofiileja. Siis naisten profiileista.

Vierailija
7/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs annoit sinne puhelinnumerosi. Ei se minulle mitään maksuja aiheuttanut kun en antanut mitään tietoja.

Minä en ole antanut sinne mitään tietoja. En liittynyt mihinkään, enkä antanut puhelinumeroa. 

Sehän tässä juuri on se asia mikä ärsyttää.

Vierailija
8/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parin sekunnin välein oli tykitetty 54kpl 0,89€/kpl maksuja. Siis pelkistä profiilin avaamisista.

En antanut puhelinnumeroa tai mitään muutakaan tietoja tai liittynyt mihinkään. "

Ensimmäisen voisi selittää joidenkin selainten "prefetch" ominaisuus joka avaa linkit taustalla. Itse otan sen aina pois.

Toinen on sitten erikoisempi. Jos et todella antanut mitään tietoja niin puhelimesi tai selaimesi antoi. Et siis varsinaisesti antanut mitään suostumusta. En ole lakimies, mutta tuon voisit saada riitautettua jotenkin kunhan voit todistaa sen.

Vierailija
9/9 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parin sekunnin välein oli tykitetty 54kpl 0,89€/kpl maksuja. Siis pelkistä profiilin avaamisista.

En antanut puhelinnumeroa tai mitään muutakaan tietoja tai liittynyt mihinkään. "

Ensimmäisen voisi selittää joidenkin selainten "prefetch" ominaisuus joka avaa linkit taustalla. Itse otan sen aina pois.

Toinen on sitten erikoisempi. Jos et todella antanut mitään tietoja niin puhelimesi tai selaimesi antoi. Et siis varsinaisesti antanut mitään suostumusta. En ole lakimies, mutta tuon voisit saada riitautettua jotenkin kunhan voit todistaa sen.

Googlasin ja tästä on tehty jopa rikosilmoituksia, muttei ole mitään hyödyttänyt.

Nämä tosiaan pääsee käsiksi mobiilitietoihin, eli heillä täytyy olla joku sopimus operaattoreiden kanssa, että tällainen mobiilimaksaminen on mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan