Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oman hampaan porata ja paikata itse jotenkin?

Vierailija
27.11.2025 |

Mulla on reikä alahampaassa, näen sen selvästi. Mitä aineita hampaan paikkauksessa käytetään? Eli millä seoksella voisin paikata itse? Jos onnistuisin porata huonon osan pois.

Olisiko teoriassa/ käytännössä mahdollista? 

Antakaa ohjeita.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dremelillä vaan kunnon kuoppa jonka tinaat sitten umpeen kolvilla. Helppo homma.

Vierailija
2/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ohjeita anna koska itsetehtynä tuo voi epäonnistua huonoin seurauksin Suosittelen että annat ammattilaisen hoitaa homman 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on suositus, ettemme rasita julkista hammashuoltoa, vaan hoidamme ongelmamme itse. Akkuporakoneella poraat ensin siististi ja tasoitat reunat, laita tasoitemassaa, tai kittia (kumpaa nyt sattuu olemaan). Jesarilla viimeistelet työn. Onneksi olkoon! Tee se itse projekti on valmis. Mikäli joku halua, voin antaa neuvoja oman silmän kaihileikkauksen tekemisen? Katsotaan vanhasta lääkärikirjasta kuvia ja aloitetaan. Vapaaehtoisia tarjolla? 

T. av-palstan valelääkäri

Vierailija
4/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi

Vierailija
5/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa on paikkausainetta sen kun haet

Vierailija
6/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oot? Tuun myymään lippuja tähän tapahtumaan.

Vierailija
7/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen halvalla miehille sterilisaatiot. Nopeaa ja tehokasta poistoa myös hampaille. Yhteystiedot kysymällä.

yt. Palstan valelääkäri Putkonen

Vierailija
8/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tarkoitettu tilapäiseen apuun, ei lopulliseen paikkaukseen.

Vierailija
9/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan tuollainen luupora pitäisi sitten saada. Olen käsitellyt tuollaista luuporaa kaädentaitojen yhteydessä, jossa siis työstettiin poronluuta. Pieni pyörivä poranterä ja sen kanssa sitten porasin luuta. En suosittelisi kuitekaan omia hampaita sillä porailemaan. Hampaaseen tarkoitettu poranterä on varmasti erittäin ohut ja neulamainen.

Vierailija
10/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Tallinnaan, tai Turkkiin, hanki halvalla uudet "legot". 

Vierailija
11/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään voisi syyttää provoksi, mutta itse hammashoitajana oon nähnyt kaikenlaista, esim santapaperilla hiottuja hampaita tai yrityksiä poistaa oma hammas jollain ruuvipihdeillä, niin voin uskoakin tämän. Vastaus: ei voi. Pahimmassa tapauksessa saat verenmyrkytyksen ja henki pois. Ei sellaisia aineita ja välineitä löydy kuin hammaslääkärin vastaanotolta, joilla hampaan saa paikattua.

Vierailija
12/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään voisi syyttää provoksi, mutta itse hammashoitajana oon nähnyt kaikenlaista, esim santapaperilla hiottuja hampaita tai yrityksiä poistaa oma hammas jollain ruuvipihdeillä, niin voin uskoakin tämän. Vastaus: ei voi. Pahimmassa tapauksessa saat verenmyrkytyksen ja henki pois. Ei sellaisia aineita ja välineitä löydy kuin hammaslääkärin vastaanotolta, joilla hampaan saa paikattua.

Ammattitaidosta puhumattakaan

T. Sama

Vierailija
13/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poraat Makitan iskuporakoneella karieksen pois ja kaadat kuopan täyteen sulaa lyijyä. Helpoimmalla pääsee jos on vanha tinakauha ja uudenvuodentinoja. Peili on hyvä apuväline että näkee minne poraa ja kaataa lyijyä.

Vierailija
14/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi

Todellakin. Jotenkin. 🤣

Vierailija
15/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vakavasti ottaen olen joutunut itsekin miettimään vastaavaa. Etuhammas oireilee pahasti, on oireillut jo pitkään, eikä rahaa hammaslääkäriin ole. Toisaalta en myöskään uskalla mennä hammaslääkäriin. Paha vaan, että kyseessä on juurikin etuhammas kun jos se esim. jouduttaisiin poistamaan se näkyisi. Tuo hammas on ainakin lohjennut ja siitä on varmasti reikäkin. Takahampaan kanssa tuo on ihan sama. 

Vierailija
16/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostainhan tuollainen luupora pitäisi sitten saada. Olen käsitellyt tuollaista luuporaa kaädentaitojen yhteydessä, jossa siis työstettiin poronluuta. Pieni pyörivä poranterä ja sen kanssa sitten porasin luuta. En suosittelisi kuitekaan omia hampaita sillä porailemaan. Hampaaseen tarkoitettu poranterä on varmasti erittäin ohut ja neulamainen.

Puupora kyllä käy AP:n kaltaiselle puupäälle.

Vierailija
17/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu osti Temusta hammaskivipoistolaitteen ja poistelee sillä itseltään hammaskivet. Eiköhän sieltä välineet reiän korjaukseenkin löydy. 🤔

Vierailija
18/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulatat kultakorun ja teet siitä uuden hampaan.

Vierailija
19/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulatat kultakorun ja teet siitä uuden hampaan.

Se on tosiaan implanteista turha maksaa hammaslääkärille eli hohtimilla hammas pois ja ruuvaa paikalle pienen huonekaluruuvin hammasluuhun asti luutumaan. Ruuviin voi sitten kiinnittää kruunuksi itse valamansa kultahampaan.

Vierailija
20/37 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliaikaisen paikan laittamisessa kannattaa sitten olla tarkkana, ettei jää bakteereita sen paikan alle. Minä tein niin, että purskutin suuta raaalla vodkalla ennen paikan laittamista ja sitten laitoin paikan ja painoin tietenkin kunnolla pestyin ja desinfioiduin käsin. Se pysyi paikoillaan hammaslääkärille saakka.

Hammaslääkäri ihmetteli sitä, kuinka olin onnistunut saamaan paikan niin tiukasti kiinni. En viitsinyt kertoa hänelle, että hoitelin puudutuksen ja desinfioinnin sillä vodkalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi