Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiat olisi ihan hyvin ellei meitä peloteltaisi murehtimaan koko maapallon asioista.

Vierailija
26.11.2025 |

Pelotteleeko kiinan media kiinalaisia puolikuoliaiksi euroopan asioista? Ei pelottele. Miksi meidän mediamme pelottelee meidät puolikuoliaiksi toisen pallonpuoliskon jutuista? En halua ahdostua vaan haluan elää elämääni tyytyväisenä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on mukavaa, jos ei sinun elämääsi haittaa eikä uhkaa täällä lähempänä mikään. Hyvä sinulle. Harvalla on noin hyvin asiat.

Vierailija
2/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on mukavaa, jos ei sinun elämääsi haittaa eikä uhkaa täällä lähempänä mikään. Hyvä sinulle. Harvalla on noin hyvin asiat.

Sähköä tulee. Vettä tulee. Lämpä piisaa. Rahaa on. Niitä on vaikka olen työtön. Ei minua uhkaa mikään. Mutta kun avaan lehden, tuntuu kuin minun pitäisi olla huolestunut aivan kaikesta. Jos jatkan lukemista, se alkaa tuntumaan jatkuvalta uhalta mistä ei ole ulospääsyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman huolia oli vähemmän kun maailmalta tuli uutisia vain ylen tv uutisten  ja paikallisen sanomalehden kautta

Vierailija
4/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä nyt kiinalaisetkin informaatiovaikuttamassa?

Vierailija
5/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä nyt kiinalaisetkin informaatiovaikuttamassa?

Sitäkin näkee joo. Mutta kejun aloittajana voin vakuuttaa että tämä ei ole kiinan infosotaa. Otin kiinan vain sattumanvaraisena esimerkkinä. Katsojien pelottelu on länsimainen juttu, ainakin tuntuu siltä.

Vierailija
6/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin juttuihin tarvitse lähteä mukaan.  Anna lehtien kirjoitella. Ne maalaa uhkakuvia, jotta saa klikkausia. 

Vai onko mielestäsi helleaalto joku käristekupoli. Tai pakkasrintama on jäähelvetti. Tai ladulla kiukuttelu on jotain laturaivoa jne jne

Vierailija
7/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin juttuihin tarvitse lähteä mukaan.  Anna lehtien kirjoitella. Ne maalaa uhkakuvia, jotta saa klikkausia. 

Vai onko mielestäsi helleaalto joku käristekupoli. Tai pakkasrintama on jäähelvetti. Tai ladulla kiukuttelu on jotain laturaivoa jne jne

Tämä! Otsikot ovat kuin linnunpoikasia vaatimassa huomiota lukijalta eli lintuemolta. Sitten klikkaat otsikkoa eli annat linnunpoikaselle huomiosi ja pääsyn mobiililaitteesi tietoihin evästeiden avulla. Sitten palkinnoksi luet veretseisauttavia tarinoita toiselta puolelta maailmaa jotka jättävät olon tyhjäksi ja hyväksikäytetyksi.

Vierailija
8/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vain kotimaan uutiset tai älä katso uutisia lainkaan.

Vierailija
9/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso vain kotimaan uutiset tai älä katso uutisia lainkaan.

Joskus tekisi mieli lukea vain argentiinan uutisia miten pampalta on karannut hevosia ja viinisadosta on tulossa erityisen hyvä.

Vierailija
10/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousuutisistakin saadaan huonoja vaikka parhain mahdollinen on tehty. Ihan kuin toimittajatkaan eivät näkisi mitään hyvää missään. Ankeuttajia!

Vierailija
11/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä en pidä että uutinen saa minut levottomaksi, mutta uutinen jättää koko jutun auki eikä lepytä minua koskaan. Uutinen päivittyy! Seuraa! En seuraa! Haista kukkanen!

Vierailija
12/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista: me kaikki elämme tällä samalla Maapallolla ja sen pilaantuminen saavuttaa meidät kaikki, toiset nopeammin, toiset hitaammin. Ei tulipalokaan välitä siitä, ettei joku halua kiinnittää siihen huomiota, vaan leviää koko rakennukseen ja tappaa ne, jotka eivät yritä sammuttaa sitä tai pelastautua.

Voit rauhassa elää kuin mikään ei Maapalloa uhkaisi, mutta uhkaa silti, riippumatta mitä ajattelet tai uskot.

Vierailija
13/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista: me kaikki elämme tällä samalla Maapallolla ja sen pilaantuminen saavuttaa meidät kaikki, toiset nopeammin, toiset hitaammin. Ei tulipalokaan välitä siitä, ettei joku halua kiinnittää siihen huomiota, vaan leviää koko rakennukseen ja tappaa ne, jotka eivät yritä sammuttaa sitä tai pelastautua.

Voit rauhassa elää kuin mikään ei Maapalloa uhkaisi, mutta uhkaa silti, riippumatta mitä ajattelet tai uskot.

Jos jatkuva ahdistuminen tekee sinut paremmaksi kierrättäjäksi, hyvä. Mutta muista verenpainelääkkeesi, syöpälääkkeesi, mielialalääkkeesi ym ym ym ym ym ym.

Mietin vain että voinko valita elää rennommin ja kierrättää silti? Voin. Tiedän että voin. Ei minun tarvitse tietää mistään mitään ollakseni hyvä kierrättäjä ja maailman pelastaja. Ja samalla säästän pinnaani ja muiden pinnaa. Ja lääkkeitä.

Vierailija
14/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkuva ahdistuminen tekee sinut paremmaksi kierrättäjäksi, hyvä. Mutta muista verenpainelääkkeesi, syöpälääkkeesi, mielialalääkkeesi ym ym ym ym ym ym.

Mietin vain että voinko valita elää rennommin ja kierrättää silti? Voin. Tiedän että voin. Ei minun tarvitse tietää mistään mitään ollakseni hyvä kierrättäjä ja maailman pelastaja. Ja samalla säästän pinnaani ja muiden pinnaa. Ja lääkkeitä.

Kyse ei ole siitä, että pitää stressata, vaan siitä, että tiedostaa planeetan tilan. Stressaaminen ei ole itsetarkoitus, vaan parhaimmillaan herättää toimimaan, jos pystyt hyvään lopputulokseen ilman hermoilua niin aina parempi.

Vierailija
15/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysymys ole "pelottelusta" vaan yksinkertaisesti siitä, että meidän on muutettava toimintaamme, jotta ihmiskunta säilyisi olemassa. Sitä ei tarvitse pelätä tai murehtia. Riittää, kun toimimme.

Vierailija
16/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköä tulee. Vettä tulee. Lämpä piisaa. Rahaa on. Niitä on vaikka olen työtön. Ei minua uhkaa mikään. Mutta kun avaan lehden, tuntuu kuin minun pitäisi olla huolestunut aivan kaikesta. Jos jatkan lukemista, se alkaa tuntumaan jatkuvalta uhalta mistä ei ole ulospääsyä.

Jos jatkamme tähän malliin, niin tulevaisuudessa sinulla ei tule noita asioita olemaan.

Vierailija
17/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Kyse ei ole siitä, että pitää stressata, vaan siitä, että tiedostaa planeetan tilan. Stressaaminen ei ole itsetarkoitus, vaan parhaimmillaan herättää toimimaan, jos pystyt hyvään lopputulokseen ilman hermoilua niin aina parempi.

Planeetan tilan tiedostaminen alkaa oman olotilan tiedostamisesta koska olemme osa planeettaa ja väistämättömiä todistajia planeetalla. Jos oma olotila on täynnä toimintaan kehoittajien viestejä, kaikki aika menee niistä viesteistä toipumiseen ja planeetan pelastaminen jää sivujuonteeksi kun pitää sammuttaa kaakattajien suuaukot huomiolla, rahalla tai milloin milläkin. 

Vierailija
18/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysymys ole "pelottelusta" vaan yksinkertaisesti siitä, että meidän on muutettava toimintaamme, jotta ihmiskunta säilyisi olemassa. Sitä ei tarvitse pelätä tai murehtia. Riittää, kun toimimme.

Pelottelu ei herätä toimintaan vaan ainoastaan aiheuttaa inhoa pelottelijoita kohtaan. Näin minulla. Ja sitten on kaikki loismainen oheistoiminta rahanpyytäjineen.

Vierailija
19/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkamme tähän malliin, niin tulevaisuudessa sinulla ei tule noita asioita olemaan.

Tyypillistä pelottelua koska vain eskaloit ja kiihdytät antamatta mitään konkreettista vinkkiä miten laannuttaa. Minä teen kaiken tarvittavan jo nyt. Teetkö sinä?

Vierailija
20/53 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko sitä mediaa seurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan