Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JATKUVAT RYTMIHÄIRIÖT - EI LÄHDE LÄÄKKEILLÄ!

26.11.2025 |

Olen kärsinyt nyt useamman viikon jatkuvista rytmihäiriöistä. 

Hieman taustaa:

Olen 50v mies, 10kg ylipainoa, en juo, en polta, en käytä kofeiinia lainkaan. Syön terveellisesti.

Sain pari vuotta sitten eteisvärinän (stressi, alkoholi, huonot unet) mikä kääntyi itsekseen pari h myöhemmin normaaliksi. Olin ennen sitä juuri sairastanut lievän koronan.

6kk myöh olin jälleen kipeänä ja sain uuden eteisvärinän heti herätessäni. Se kääntyi Bisoprolol 5mg bisoprololilla.

Taas 6kk myöh olin kipeänä, sain eteisvärinän mikä ei kääntynyt itsekseen, 10mg Bisoprolol ei auttanut vaan piti mennä sairaalaan jossa käännettiin sähköllä.

Sen jälkeen on ollut tasainen rytmi yli vuoden. 

Sitten viime talvena kesken lenkin sain yhden yksittäisen lisälyönnin. Odotin hetken ja sohvalla istuessani sydän alkoi vetää epätahtia. Ambulanssi tuli paikalle ja ne olikin eteis ja kammiolisälyöntejä. Bisoprololia 5mg ja kääntyi takaisin normaaliksi.

Koko kuluvan vuoden ajan sain silloin tällöin yksittäisiä lisälyöntejä.

Ja nyt sitten on jälleen flunssasta pari viikkoa, stressiä ja huonoja öitä, aloin saamaan yksittäisiä lisälyöntejä. Lopulta enemmän ja sitten ne jäi päälle. Jopa joka toinen lyönti.

Menin lääkäriin. Verikokeet. Ei mitään poikkeavaa. Syö beetasalpaajia kunnes loppuu. Ei auta.

Menin töihin. Sain muutamia yksittäisiä extralyöntejä. Kellon EKG-aplikaatio näytti että syke epämääräinen - kammiolisälyöntejä.

Seuraavana päivänä lisärit alkoi heti aamusta. Eikä lähteneet millään pois. Hengittämällä, juomalla vettä, syömällä, kävellessä, rasituksessa. Koko ajan 24/7 jopa joka toinen lyönti.

Uudelleen lääkäriin.

Holter 24h.

Join kahvia, söin tummaa suklaata, urheilin, kävin töissä, söin raskaasti.

Tulos. 

Alle 10 lisälyöntiä koko vuorokauden aikana.

Heti Holteria seuraava päivä lisärit alkoi aamusta ja ovat jatkuneet nyt jo kolmatta viikkoa. Taukoamatta. Välillä on pari minuuttia ilman mitään, välillä on joka toinen lyönti. Keskellä yötä, illalla, aamulla. Liikunta ei poista niitä vaan jopa pahentaa. Maatessa, seistessä. Millään ei ole väliä miten päin on ja syökö Bisoprololia tai Propralia ja kuinka paljon. Lisärit on päällä nytkin eikä lopu millään.

Liikkuminen tuntuu pahentavan. Syöminen myös. 

Kävin uudelleen lääkärillä. Kardiologillakin. EKG. Pelkkiä kammiolisälyöntejä. Nyt on lähete rasitustestiin ja ultraan.

Syön B-C-D vitamiineja, ubikinonia, berberiinä, magnesiumia, rauta-arvot on ihan ylärajalla, kalium ok. 

En koe oloani mitenkään erityisen stressaantuneeksi, ei huimaa, ahdista, närästä tai muutakaan paitsi kun otan beetasalpaajia ja syke menee silloin alle 50/min.

Selkä on pirun kipeä, alaselkä, yläselkä. Se lienee tästä kaikesta jännittämisestä.

Suurin pelko on että ei tämä normaalia voi olla että lisälyöntejä on näin valtavasti. Nyt Holteriin tulisi helposti tuhansia lisäreitä päivässä. Jopa kymmeniä tuhansia.

Onko kohtalotovereita?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisvärinä tulee uudelleen ja uudelleen, jossain vaiheessa se jää pysyväksi. Kun ikää tulee lisää, sydämen sähköiset johtoradat rappeutuu. Totuttele ajatukseen, ei se ole maailmanloppu.

Vierailija
22/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä että ne vitamiinit ja hivenaineet alkaa tekemään samoja oireita yliannostuksessa kuin mitä saat jos sulla on niistä puutetta.

Voi hyvnkin olla liiallista saantia purkeista. Voi pitää aina viikonkin taukoja. Niitä syödään aika paljon ja turhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläselkäkipu viittaisi sydänperäiseen ongelmaan. Onko syöty liikaa punaista lihaa ja eläinrasvaa?

Selpelvaltimo tukossa.

Se on tuossa iässä juuri ilmoittaa. 

Pitäisi syödä kasviksia ja hiilareita ja kasviproteiineja, muuten ei hyvä heilu.

Onko itäsuoalaiset geenit?

Vierailija
24/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki vapettelu ja nuuska tota. Lopetin ja kuukauden päästä loppui rytmärit. 

Vierailija
25/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkropan ja niskan (erityisesti vasemman puolen sivustan, koska sydäntä hermottava vagus-hermo kulkee korvan takana) lihasjumit voivat aiheuttaa runsaita lisälyöntejä. Johtuvat siitä, että parasympaattinen eli rauhoittava hemosto ei pysty rauhoittamaan kunnolla sydäntä. Toiset herkempiä tälle kuin toiset. On siis hermostoperäistä, ei sydänperäistä. Ei vaarallista, mutta ärsyttävää.

Vierailija
26/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo 10 vuotta pienikin stressi, väsymys, rasvainen ruoka ym. aiheuttanut rytmihäiriöitä eikä siitä mitään vaaraa ole. Terveydenhuoltoon yhteyttä sitten jos niihin liittyy kovaa kipua tai tajunnantason laskua. Millainen ruokavalio sulla on? Jos vedän hampurilaisaterian niin melkoista jyskytystä on rinnassa loppupäivä. 

Vierailija
27/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja kokenut, koulutettu osteopaatti saattaisi olla kokeilemisen arvoinen.

Selkään ja jännityksiin ainakin, joissain tapauksissa auttanut rytmihäiriöihinkin, riippuu toki mistä ne johtuvat alkujaan.

Vierailija
28/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli tosi pahoja rytmihäiriöitä kun pudotin painoa. 

Olin vaihdossa ollut Kanadassa ja käyttänyt runsaasti kannabista opiskellessani sielä ja syön myös niin hyvin että oli ylipainoa tullut kymmeniä kiloja lisää. 

Menin lääkäriin, niin verikokeissa paljastui lyijyä ja muita metalleja sekä thc:n poistumistuotteita. Laihduttaessa kropasta oli alkanut vapautua myrkkyjä mitkä rasvasolut oli itseensä sitoneet. Lääkäri kehoitti maltillisempaan laihduttamiseen. 

Oireet poistuivat kun saavutin normaalin bmi:n 2kk päästä. Keho oli täynnä myrkkyä ja laihduttaminen aiheutti sen ja auttoi puhdistumisessa.

Vierailija
29/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai se lääkäri kertoi että kaikilla meillä tulee lisälyöntejä jotka eivät ole vaarallisia ? 

Joo ja se niin sanottu lisälyönti on yleensä sellainen että kun sydän lyö niin seuraava lyönti tulee liian aikaisin ja silloin tuntuu se ilkeä jumsaus rinnassa, ei ole vaarallinen mutta ei kyllä mukavakaan vaiva.Minä pääsin siitä melkein satapsonttisesti eroon beettasalpaajalla.

Vierailija
30/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä lääkkeiden lisäksi häiriö aiheutavan sähkö impulssin poltto tai jos ei toimi tohon on vielä tahdistimen laitto. 

Vierailija
31/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo 10 vuotta pienikin stressi, väsymys, rasvainen ruoka ym. aiheuttanut rytmihäiriöitä eikä siitä mitään vaaraa ole. Terveydenhuoltoon yhteyttä sitten jos niihin liittyy kovaa kipua tai tajunnantason laskua. Millainen ruokavalio sulla on? Jos vedän hampurilaisaterian niin melkoista jyskytystä on rinnassa loppupäivä. 

Hamppariateria ranskalaisilla ja yksi pitsa vetää rytmihäiriötä ja hengenahdistusta. Nyt viisikymppisenä menee noin kolme päivää että saa erektion käyntiin noiden ruokien jälkeen.

Ilmeisesti suonet on aika tukossa jo?

Vierailija
32/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri tutkimatta ?  

Vierailija
33/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteet  myös mahdollinen syy voi olla!! Ne on vaarallisia! Yli kuolleisuus suomessa, rokotettu edustaa enemmistöä tilastoissa!

Vierailija
34/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepatiitti . Liikaa suolaa öljyä sokeria . 

Vierailija
35/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkileipä kasviskeitto kuuri .  

Vierailija
36/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotteet  myös mahdollinen syy voi olla!! Ne on vaarallisia! Yli kuolleisuus suomessa, rokotettu edustaa enemmistöä tilastoissa!

Jaa salaliittoteorikkokin heräsi höpöttämään, ilman rokotteita mailmassa ei todellakaan olisi 8.5 miljardia ihmistä, hyvä jos saataisiin porukasta käpykylä perustettua joka tosin olisi parempi kuin nykytilanne.

Vierailija
37/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa että sokeria on myös mausteissa .  Ja rasvaa öljyt juustot majoneesit . 

Vierailija
38/38 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla otin viidennen koronarokotteeni ja vielä olen hengissä. Eikös olekin hurjaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi