Miksi mä en osaa iloita siskon toisesta lapsesta? Toinen poika tuli.
Tää on ihan kamalaa, olen vähän pettynyt;( Sisko soitti sairaalasta ja kertoi saaneensa toisen pojan. Mä tiedän, kuinka paljon se toivoi tyttöä, niin me kaikki. Mun toinen lapsi on tyttö ja olis olllut niin ihanaa saada serkkutyttö seuraksi.
Vauva on terve, molemmat voivat hyvin. Mun pitäisi itkeä onnesta, hymyillä ja kuuluttaa sitä kaikille!! Että mä olen taas täti, pienen pojan täti!! Mutta kun en osaa:(
Lähden kohta sairaalaan ja jostain pitäisi kaivaa hymy naamalle. Auttakaa mua inhottavaa ihmistä, joka ei muka osaa iloita lapsen syntymästä!
Kommentit (19)
Että nyt voisi olla paikka olla vähän vähemmän itsekeskeisempi ja iloita enemmän toisen puolesta, joka on saanut ihanan terveen pojan ja isoveljelle kivan kaverin.
enkö siis saa olla pettynyt? onko tämä tunne kielletty?
ap
Älä anna itsellesi lupaa vatvoa tuota sukupuolikysymystä. Ajattele vauvaa vauvana ja persoonana äläkä sukupuolisena olentona.
Onnittele siskoasi vauvasta, älä pojasta.
Lapsuus on vain hetki, mutta veljeksillä on varmasti paljon yhteistä puuhattavaa aikuisenakin, käyvät pelaamassa, mettäreissuilla yms. Kieltämättä sinä olet tässä häviäjä kun oma tyttösi ei saanut tyttöserkkua...
Ei voi oikeasti olla niin kova pettymys SINULLE, vaikka siskosi olisi SINUN mielestäsi saanut " väärää" sukupuolta olevan lapsen. Eli mieti, mistä oikeasti olet nyt pettynyt.
Vierailija:
enkö siis saa olla pettynyt? onko tämä tunne kielletty?
ap
Älä mieti lupia, vaan syitä. (Nyt tämä menee hieman ristiin edellisen viestini kanssa. Pohdi siis vasta kun tulet siskon vauvaa katsomasta.)
Miksi olet pettynyt? Miksi kaksi poikaa on huonompi kuin tyttö ja poika?
Mikään tunne ei ole kielletty, mutta syitä voi olla hyvä pohtia.
Asioita voi listata vaikka paperille.
ja tietenkin minä omalle tytölle kaveria. näemme siskon kanssa lähes päivittäin, jaamme ilot ja surut. hänellä on yksi äärimmäisen vilkas ja vaikea poika jo kotona eikä kolmatta lasta ole haaveissa. Pitääkö muita syitä vielä olla?
ap
Miksi sinulla on odotuksia siskosi lapsesta? Miksi lapsen olisi pitänyt olla sinulle sopiva. Oma lapsesi saa leikkikaverin joka tapauksessa.
Mulla on veli joka sai kaksi poikaa ja sisko joka sai kaksi tyttöä, jokaisesta olin ihan yhtä onnellinen. Ei mua haitannut että sisko synnytti tytön vaikka mulla oli silloin vain poika. He ovat todella läheiset (ovat jo 7v) ja minusta on tärkeää että lapsellani on kavereita toisen sukupuolen edustajistakin, sisarukset kun on eri asia ne ei ole kavereihin verrattavissa.
Ymmärrän että itse voi pettyä jos ei saa molempia, tai voi tukea siskoa jos se on hänelle kova paikka. Mutta kuinka joku voi pettyä toisen lapsista? Mun ystävilläkin melkein kaikilla on vain toista ja silti kaikkia lapsia olen ilolla mennyt katsomaan.
Ihan yhtälailla poika voi olla omalle tytöllesi kaveri!
Nyt olisi ensiarvoisen tärkeää päästä pois tuosta " sukupuolijumituksesta" . Myös tyttö voi olla äärimmäisen vilkas ja vaikea.
Pettymisen syyt ovat nyt selvillä. Seuraavaksi voisit miettiä syitä tuohon stereotypia-jumitukseen. Miksi tyttö ja poika eivät voi olla ystäviä?
Siskonkin voisi olla hyvä miettiä näitä. Kolmannesta lapsesta ehtii haaveilemaan myöhemminkin - kunhan näkee, että kaikki ei ole aina sukupuolesta kiinni.
T: Pojan (jonka paras kaveri on tyttöserkku) äiti
Vierailija:
ja tietenkin minä omalle tytölle kaveria. näemme siskon kanssa lähes päivittäin, jaamme ilot ja surut. hänellä on yksi äärimmäisen vilkas ja vaikea poika jo kotona eikä kolmatta lasta ole haaveissa. Pitääkö muita syitä vielä olla?
ap
Sukupuoli voi harmittaa siinä vaiheessa kun " käsissä" ei ole muuta konkreettista kuin terveys ja sukupuoli. Pian sinullakin on käsissäsi kokonainen ihminen, joka ensi kertaa katselee ja kuuntelee maailman ääniä - sinun ja äitinsä kainalosta, sinun ja äitinsä muodostamassa maailmassa. Pian ei enää harmita...
Minun esikoiseni on poika, ja toiseksi lapseksi syntyi tyttö. Olin kyllä onnellinen, mutta odotusaikana en osannut päättää, kumpaa olisin enemmän halunnut. Ajatus pihalla viilettävistä veljeksistä oli mielestäni vastustamattoman ihana...
molemmat poikia, joten olisin niin kovasti halunnut saada kummitytön, varsinkin kun odotettavissa ei ole uusia kummilapsia ehkä enää ikinä. Meillä on kyllä itsellämme tyttö, joten tyttöjen juttuja pääsee kokemaan hänen kanssaan, mutta olisi se ollut niiiiin ihanaa ostella niitä höpsötyksiä vielä jollekin toisellekin...
Meillä oli jo ennestään kaksi kummilasta
molemmat poikia, joten olisin niin kovasti halunnut saada kummitytön,
mä olen ylpeä kahdesta POJASTANI ja jos vielä kolmatta teen niin ei väliä vaikka olisi poika saa olla tyttökin kunhan on TERVE
Mä muuten kysyin ultrassa sukupuolen sen takia että olisin asian kanssa sinut kun vauva syntyy. Olisi kauheaa jos olisi ollut vahva tunne ja toive, ja " väärä" sukupuoli olisi tuonut tumman pilven niin ainutlaatuiseen päivään.
voisi myös ap:n asemassa tulla pettymys siksi, että en ehkä uskaltaisi iloita omasta tytöstäni niin paljon siskon aikana, kun minulla on jotain, mitä hän ei toiveistaan huolimatta saanut. Ja vierestä voi olla vaikeampi tajuta, että se sukupuoleen kohdistunut pettymys on itse äidillä parissa sekunnissa ohi
Ja on sitten vielä pettynyt. Kun asia nyt on vain niin, että niitä sukupuolia ei voi tilailla kuin elloksen vaatteita.
No, mun sisko sai toisena lapsena pojan, joka kuoli. Arvaa ap, harmittiko sitä, että toinenkin oli poika?
Ajattele niin, että samalla autat siskoasi pääsemään yli mahdollisesta pettymyksestään. Jota siis ei välttämättä (enää) ole. Mutta jos on, niin kamalaahan se on jos meet sille näyttämään omankin pettymyksesi.
ja maalannut lastenhuoneen vaaleanpunaiseksi ja ostanut vaaleanpunaisia mekkoja, silti pieni ihminen muuttuu pian perheenjäseneksi ja pettymys sukupuolesta menettää merkityksensä..
Siskosi on saanut terveen lapsen ja sinä väännät itkua asian vuoksi?