Miten olet tänään armollinen itsellesi?
Yleensä inhoan kaikkia muotihokemia ja trendejä, mutta olen alkanut arvostaa sitä, kun sanotaan "ole arnollinen itsellesi". Se on lohdullista esim tänään, kun on niin pahat nivelsäryt että "haaskuun menee" tämäkin päivä tavallaan, en pysty tiskaamaan ja lattioiden luutuaminenkin jää, jota oon miettinyt jo viikkoja. Tein eilen tilauksen kauppaan, joka tuli tänään, olen iloinen siitä.,vaikka tili tyhjenikin, En olisi sinne kyennyt menemään omin koivin ja moni asia oli loppu jne, tänään en pysty edes perunoota kuorimaan, onneksi sain pinaattilettuja ja valmiita lohkoperunoita ja kalapullia, niillä selviän kunnes taas pystyy kokkailemaan. Eli tänään on hyvä olla armollinen itselleni. Pötköttelen nyt vaan kun särkylääkkeet alkoi tehota.
Miten sinä tänään omassa elämässä annat itsellesi armoa?
Kommentit (20)
Meen tunnin päikkäreille, kun tuun himaan.
Meillä on iso perhe ja iso talo. Olen alkanut joustaa siivouskäsityksistä eli kaiken ei tarvitse olla tiptop ja lisäksi olemme palkanneet arkea helpottamaan siivoojan, joka tekee meillä täyden työpäivän joka toinen viikko ja paitsi siivoaa, myös silittää vaatteet ja tekee isot satsit ruokaa pakastimeen. Muutenkin olen alkanut enemmän tehdä asioita sen mukaan, mikä tunuttu hyvältä ja mistä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein.Kuuntele kehoasi ja kyllä juurikin nivelsairauksia potevat tietävät milloin on annettava olla ja levähdettävä kotitöistä.
Itselläni sama ja nyt yritän imurointia, tuntuma vielä ainakin että tänään pystyy vähäseen.
Kyllä. Kiitos myötätunnosta.
Pidän peukkuja että pystyt!
Nautin puolikkaan Fazerin sinistä. Oli vaan ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso perhe ja iso talo. Olen alkanut joustaa siivouskäsityksistä eli kaiken ei tarvitse olla tiptop ja lisäksi olemme palkanneet arkea helpottamaan siivoojan, joka tekee meillä täyden työpäivän joka toinen viikko ja paitsi siivoaa, myös silittää vaatteet ja tekee isot satsit ruokaa pakastimeen. Muutenkin olen alkanut enemmän tehdä asioita sen mukaan, mikä tunuttu hyvältä ja mistä pidän.
Miten on mahdollista yhdessä päivässä tehdä tuo määrä hommia, siivota, silittää ja täyttää pakastin tekemillään sapuskoilla. Jotain rajaa, ei hän orja ole.
Minä olen vanha ja olen oppinut olemaan itselleni armollinen. En anna mieleni piehtaroida menneissä vääryyksissä, katumuksen tunteissa tapahtumissa, joille en enää voi mitään, menetyksissä, jotka ovat olleet katkeria ja sydämen särkeneitä. Annan rauhan mielelleni. Olen ystävällinen sekä muille että itselleni. Teen yhden " hyväntyön" päivässä, joka voi olla että vien ehkä roskat, pesen vessan, pyyhin pölyt, imuroin ison maton. Muuhun ei voimani riitä, tuo on ihan tarpeeksi päivän työksi. Iloitsen elämästä. Nyt on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista yhdessä päivässä tehdä tuo määrä hommia, siivota, silittää ja täyttää pakastin tekemillään sapuskoilla. Jotain rajaa, ei hän orja ole.
Keksitty tarina.
Vierailija kirjoitti:
Teen yhden " hyväntyön" päivässä, joka voi olla että vien ehkä roskat, pesen vessan, pyyhin pölyt, imuroin ison maton. Muuhun ei voimani riitä, tuo on ihan tarpeeksi päivän työksi.
"Yksi hyvä työ päivässä" tarkoittaa sitä, että tekee hyvän työn jollekin toiselle. Sinänsä tietysti hyvä, että teet noita hommia, mutta vähän väärinkäytät tuota termiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vanha ja olen oppinut olemaan itselleni armollinen. En anna mieleni piehtaroida menneissä vääryyksissä, katumuksen tunteissa tapahtumissa, joille en enää voi mitään, menetyksissä, jotka ovat olleet katkeria ja sydämen särkeneitä. Annan rauhan mielelleni. Olen ystävällinen sekä muille että itselleni. Teen yhden " hyväntyön" päivässä, joka voi olla että vien ehkä roskat, pesen vessan, pyyhin pölyt, imuroin ison maton. Muuhun ei voimani riitä, tuo on ihan tarpeeksi päivän työksi. Iloitsen elämästä. Nyt on hyvä olla.
Tämä on minullakin että olen pyrkinyt siihen että teen yhden pienen kotityön per päivä, koska ei oo voimia enempään. Mutta nyt on semmonen pv, että en taida tehdä yhtäkään.
Juomalla itseni humalaan.
Ei ole enää mitään syytä elää.
Olin kirjoittanut tämän päivän tehtävälistalle kaksi voimatreeniä, mutta ensimmäisen tehtyäni pyyhin toisen pois, tai siirsin sen huomiselle. En jaksa nyt.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Seliseli-baatilla vuoden alku on raskasta aikaa: tatiton tammikuu, hepitön helmikuu, munaton maaliskuu, kul*iton kesäkuu...
Vierailija kirjoitti:
Juomalla itseni humalaan.
Ei ole enää mitään syytä elää.
Mielenkiintoista. Itse nautin olutta, mutta elämätahtoni on korkealla. Meitä on moneksi.
Tsemppiä sinulle!
Otin tirsat, kun nukutti. Leimasin kuitenkin itseni ulos etätöistä ennen sitä.
Faith kirjoitti:
Olin kirjoittanut tämän päivän tehtävälistalle kaksi voimatreeniä, mutta ensimmäisen tehtyäni pyyhin toisen pois, tai siirsin sen huomiselle. En jaksa nyt.
Meikkasin, jotta lähden asiaa hoitamaan. Päätin ettei tämän päivän asiaa tarvitse tänään hoitaa vaan hoidetaan vasta huomenna aamulla ja sen sijaan menen parin tunnin sisällä nukkumaan. Näin olen armollinen itselleni tänään.
Vierailija kirjoitti:
Siinä saa siivooja juosta kieli vyön alla.
Vierailija kirjoitti:
Seliseli-baatilla vuoden alku on raskasta aikaa: tatiton tammikuu, hepitön helmikuu, munaton maaliskuu, kul*iton kesäkuu...
Tämmöstä se on ollut tänäkin vuonna.
t. Vanhapiika
Vierailija kirjoitti:
Tuli väärään ketjuun.
Aivan oikein.Kuuntele kehoasi ja kyllä juurikin nivelsairauksia potevat tietävät milloin on annettava olla ja levähdettävä kotitöistä.
Itselläni sama ja nyt yritän imurointia, tuntuma vielä ainakin että tänään pystyy vähäseen.