Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluissa ei enää opeteta?

Vierailija
24.11.2025 |

Alakouluissa on niin levotonta. että opettamisesta ei tuu mitään. Teetetään paljon ryhmätöitä (osa tekee, osa ei osallistu mitenkään) ja projekteja, joiden tuotos on ala-arvoinen (ei opita mitään). Lapsi saa valita varsinkin taideaineissa mitä tekee eli sellaista, mitä ehkä jo osaa. Ei opi uutta, eikä ope voi ohjata 25 erilaista työtä.

Toisella asteella sama jatkuu. Pari-, ryhmä- ja yksilötöitä järkyttävä määrä.Turhia opo- ja digikursseja. Etäopiskelua. 

Jatko-opinnoissa sama jatkuu.Ope saattaa olla läsnä, mutta ei opeta. Antaa tehtäviä ja arvosanat. Jos läsnäolopakkoa ei ole, kukaan ei tule paikalle. Tehtävät voi kuitata vaikka tekoälyllä.

Ei tarvii ihmetellä, minkä takia Pisa- tulokset laskee ja uusia siltoja ja rakennuksia joudutaan rakentamaan uusiksi. Kukaan ei enää osaa mitään. Hirveesti kyllä " suoritetaan" paperilla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykoulun tärkein tehtävä on tarjota oppilaalle elämyksiä. Tietojen ja taitojen karttumisella ei ole väliä.

Vierailija
2/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä ei enää kuunnella eikä ymmärretä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykykoulun tärkein tehtävä on tarjota oppilaalle elämyksiä. Tietojen ja taitojen karttumisella ei ole väliä.

Tarkoitatko hankehumppaa?

Vierailija
4/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko moisia väitteitä ja kyllä koulussa opetetaan nykyäänkin.

Vierailija
5/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälä,pälä,pälä, päääääääääää

Vierailija
6/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko moisia väitteitä ja kyllä koulussa opetetaan nykyäänkin.

Totta, opetetaan etenkin pakkoruotsia ...

Vierailija
7/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se oli amiksessa. Kurssi alkoi niin, että opettaja sanoi, että googlettakaapas nyt mitä tämä kurssin nimi tarkoittaa ja mitä tämä aihe pitää sisällään. Tunti aikaa. Sitten seuraavalla tunnilla tehdään tehtävä ja kysytään mitä te haluaisitte tehdä ja miten te nyt haluaisitte toteuttaa tämän tehtävän? Haluatteko tehdä yksin vai ryhmässä? Haluatteko itse muodostaa ryhmät ja haluatteko että minä laitan teidät ryhmiin? jne. Ja tämä on muuten tosi ja kukaan ei oppinut edes kurssin perusasioita. 

Vierailija
8/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sun toivoma "opetus" sitten sisältäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän