Saako enää sanoa lumiukko?
Onko lumiukko nyt lumihenkilö? Rehtorin sanavalinta kuohuttaa
Kommentit (47)
On käsittämätöntä, että lumihenkilö on valkoinen. Sehän edustaa valkoista ylivaltaa ja muistuttaa valkoisen miehen taakasta ja tuo mielleyhtymän Ku Klux Klaniin . Suomalaisten pitäisi pyytää polvillaan anteeksi kun tälläisiä vihamielisiä tapoja harjoittavat ja kehottavat lapsiaankin siihen.
Lumiukko lumiukko lumiukko lumiukko!!! Lumiukko lumiukko lumiukko lumiukko!!!
Noin! Mitäs tuohon sanotte?! Milläs estätte? Ette mahda yhtään mitään kun minä sanon LUMIUKKO!!
Löytyy kuitenkin Suomesta vielä yksi asia, jossa ei tarvitse olla lainkaan sensitiivinen
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011643856.html
Lumihahmo on parempi termi kuin lumihenkilö, jos sille tielle lähdetään.
Kiitetään kiilusilmäisiä wokettajia tästä hulluudesta.
Saako nykyään pelätä mustaa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Löytyy kuitenkin Suomesta vielä yksi asia, jossa ei tarvitse olla lainkaan sensitiivinen
Mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Lumihahmo on parempi termi kuin lumihenkilö, jos sille tielle lähdetään.
Ei lähdetä.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan miespuolisesta lumihenkilöstä, niin täytyy sanoa "peniksellinen lumesta tehty, porkkanaa nenänä käyttävä lasten tekemä luomus". Jos kyse on naaraasta, niin sanotaan vaan, että lumiakka.
Sä siis laitat lumiukollesi pippelinkin?
Vierailija kirjoitti:
On käsittämätöntä, että lumihenkilö on valkoinen. Sehän edustaa valkoista ylivaltaa ja muistuttaa valkoisen miehen taakasta ja tuo mielleyhtymän Ku Klux Klaniin . Suomalaisten pitäisi pyytää polvillaan anteeksi kun tälläisiä vihamielisiä tapoja harjoittavat ja kehottavat lapsiaankin siihen.
Valkoinen ja oranssinenäinen. Kyllä minä nyt mieleni pahoitan, mulla ei ole mitään mahiksia näyttää tuolta ikinä! Epistä ja pitää täten kieltää!
Eihän lumiukko ole edes mikään ihminen kun sillä ei ole jalkoja tai korvia tai muita reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan miespuolisesta lumihenkilöstä, niin täytyy sanoa "peniksellinen lumesta tehty, porkkanaa nenänä käyttävä lasten tekemä luomus". Jos kyse on naaraasta, niin sanotaan vaan, että lumiakka.
Sä siis laitat lumiukollesi pippelinkin?
Kyllä. Miniporkkanan...
Vierailija kirjoitti:
Saako ukkosta sanoa enää ukkokseksi? Mitä tilalle?
Henkilöinen.
Vierailija kirjoitti:
Toivon samaa.
Pertti 58
OT. Tässä hullussa ajassa on se hyvä puoli, että todella helpolla pystyy hätkähdyttämään. Sanoin lapselleni kun urheilukisoja (miesten 100m, kaikki tummahipiäisiä) katsottiin, että ukki heitti aina huumoria ja sanoi, että neēkerı voittaa. Mun lapsi nauroi niin paljon että vedet valui silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ukkosta sanoa enää ukkokseksi? Mitä tilalle?
Henkilöinen.
Tai henkilön ilma.