Onko köyhällä mitään keinoa päästä gynekologille?
Olen ulosotossa ja pitäisi päästä gynekologille. Ei ole varaa yksityisiin.
Kommentit (69)
Oliko pakko mennä h*oraamaan? Joudut nyt sitten kärvistelemään taudeissasi. Ei sitten tullut ennen sitä mieleen, että jos tauti tulee niin gyne maksaa rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kysymys on, että tutkiiko. Olen kerran onnistunut pääsemään gynen vastaanotolle, mutta hän ei tutkinut minua. Ilmeisesti mm. Endometrioosia ei edes tutkita alle 30-vuotiailta.
Eikö? Minulle tehtiin tähystys nimenomaan endoepäilyn vuoksi parikymppisenä vuosikymmeniä sitten.
Tähystyksiä tehdään nykyään todella harvoin. Hormonit aloitetaan epäilyn perusteella eikä endometrioosia tarvitse todentaa ainakaan lääkärien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko pakko mennä h*oraamaan? Joudut nyt sitten kärvistelemään taudeissasi. Ei sitten tullut ennen sitä mieleen, että jos tauti tulee niin gyne maksaa rahaa?
"No no mutku olen vapaa itsenäinen nainen ja valtion pitää maksaa mun sängystä sänkyyn hyppimiset"
Jokainen yleislääkärkini on kyllä opetellut tavallisimmat gynekologiset vaivat ja lähettävät tarvittaessa erikoislääkärille.
Tilaat vain ajan Sotelle ja menet sinne. On halpaa, ellei jopa ilmaista.
Miten ihmiset voivat käydä lääkärissä kun siihenhän tarvii töistäkin lomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No no mutku olen vapaa itsenäinen nainen ja valtion pitää maksaa mun sängystä sänkyyn hyppimiset"
Miehet siihen osallistui yhtä paljon, yleensä enemmänkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet siihen osallistui yhtä paljon, yleensä enemmänkin
Niin tekee, mutta ne ei narisekaan palstalla siitä miten ei ole rahaa urologiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksen kautta. Sieltä laittavat kyllä lähetteen erikoislääkärille, jos on tarvetta. Aika monet gynekologiasiat pystyy tosin hoitamaan yleislääkärikin, esim. ehkäisy, vaihdevuosien hormonikorvaushoito.
Minä valitin lääkärille vaihdevuosioireita, laittoi lähetteen naistentautien polille siltä istumalta. Sisätautilääkäri.
Minkälainen sisätauti on vaihdevuodet?
Ehkä korkeintaan jollekin valegynekologille.