Ekaluokkalainen poika oli varastanut kaupasta!
Oma lapseni kertoi, että tämä poika oli leuhkinut asialla kaverinsa kanssa. Noin pienestä ne lapset jo voivat joutua huonoille teille. En viitsi ilmoittaa hänen vanhemmilleen, koska suuttuisivat kuitenkin minulle.
Kommentit (4)
odottaisi niin kauan että loppuu ajallaan. Varastaminen AINA VÄÄRIN ja laitonta eli puutu asiaan. Jos ne vanhemmat sulle suuttuu niin taitaa olla heilläkin isompi ongelma. Varasteluun puututtava heti!!
Jäi kiinni, ja asia meni sosiaaliviranomaisille.
Tää sossuvirkailija oli tosi mukava. Lasta hävetti ja pari päivää se kulki kotonakin suurinpiirtein seiniä pitkin ja huomaamattomasti.
Varasti karkkia kaverinsa kanssa. Molemmilla lapsilla olisi ollut rahaa ja karkkiakin saa kotona. Mutta nää kaksi sai päähänsä varastaa.
Mä en antanut mitään rangaistusta lapselle. Huomasin että häntä kadutti ja hävetti, siinä oli ihan tarpeeksi.
Olihan se mulle pettymys. Aina opetat, että keneltäkään tai mistään et varasta, ja sitten käy näin. Mutta toisaalta, hyvä että jäivät kiinni, niin sen varastelun sai heti loppumaan.
Ikävää se on!
ja kun mummo sai tietää, he menivät kauppaan yhdessä palauttamaan nuken. Samalla he maksoivat nuken äitini rahoista. Nukke jäi kuitenkin kauppaan.
Äitini ei sen jälkeen varastanut mitään. Enkä minäkään koskaan ole, tätä äitini tarinaa on kerrottu minulle monasti.
Jos omat lapseni varastaisivat ja saisin siitä tietää, menisimme varmasti palauttamaan/maksamaan tavarat kauppaan heti. Ja lapsen rahoista se tavara maksettaisiin, olevista tai tulevista. Toivoisin myös että asiasta kerrottaisiin minulle heti.
Enkä joutunut " huonoille teille" sen takia ;). Oli jännää kun pieni kyläkauppa ilman vartijoita tms. kyseessä ja purkkaa vietiin pari kertaa kaverin kanssa...varastelu loppuu ajan kanssa useimmilta lapsilta.