Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihdoin löytynyt hyvä mies, mutta jaksanko enää viritellä parisuhdetta?

Vierailija
24.11.2025 |

Olisin toivonut, että Mr Right olisi tullut vastaan viimeistään 10-20 vuotta sitten. Nyt olen niin sinkkuuntunut, outoihin tapoihini piintynyt ja kotiin vetäytynyt peruna, että kyselen: onko minusta enää parisuhteeseen?

Vaikka ei asuttaisi yhdessä, täytyy olla yhteyksissä ja "puhua" kaikenlaista koko ajan. Se käy rasittavaksi. 

Olisiko helpompi asua yhdessä, niin ei tarvi selittää niin paljon? Kunhan on paikalla.

Kyselee ikäloppuneito

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota seurustelemaan. Voi sitä vaan sängyssäkin puuhata ja hommat on sillä selvä ja nähdään taas viikon päästä samoissa merkeissä.

Pointtini onkin siinä, että nyt olis tarjolla Hyvä Mies kumppaniksi, ei vakipano.

Ap

Jos puhuminen on rasittavaa, ajattelit et saman katon alla ei tartte puhua? Mykkäkouluako ja toisen ajatukset pitäisi lukea? Jos et halua seurustella, ei ole pakko. Jos et halua muuttaa yhteen, sekään ei ole pakko.  Kumppanuuteen kuuluu hyvä kommunikaatio. Tai sitten vaikka samalla aalto pituudella, jos nyt ei puhutakkaan, mutta ettei teillä tule outoja hiljaisuuksia kun et halua puhua ja vetäydyt. Onko sellaisen kanssa kiva asua? Onko mies suulas vai onko hänkin hiljaista sorttia kuin sinä?

Miten tutustutte jos et tykkää puhua?

Vierailija
22/35 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäää minun kanssa, olen niin macho-macho mies, että saatte rintakarvojen kasvua itsellennekin lähietäisyydeltä.

-M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se yhdessä asuminen tekee suhteen helpoksi introvertin näkökulmasta kun ylläpidoksi riittää että illalla rojahdetaan samaan sänkyyn nukkumaan. Muuten on omat menot.

Hui! Introverttina minua pelottaa kaikista eniten päästää joku vieras asuntoon vailla tietoa milloin saan hänet ulos. Kyllä se tekstiviestein tapahtuva parisuhde on se kaikista turvallisin introvertille. 

Vierailija
24/35 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes kelpaa kellekkään, mutta en ehkä enää jaksaisi tutustua vaikka kelpaisinkin.  Kun on niin monta vuotta ollut yksin. 

Vierailija
25/35 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muidenko tää asia pitäisi tietää ja päättää?

Vierailija
26/35 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että rummeli kelpaa edes jollekin. Ensitreffit oli varmaan hautaustoimistossa, katsomassa syksyn uusimmat mallit?

Vierailija
27/35 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle kävi näin myös lähempänä 50 ikävuotta. Mä päädyin siihen, että en jaksa enää parisuhdetta. Mies olisi vieläpä halunnut yhdessä asumistakin, joten sanoin etten taida enää tämmöiseen sopeutua kun olen koko ikäni sinkkuna elänyt.

Näin se helposti on. Kun riittävän pitkään tottuu sellaiseen hyvin omaehtoiseen elämään, niin suhteeseen sopeutuminen voi olla tosi vaikeaa.

Kyllä pitkään yksin eläneistä näkyy sellainen joustamattomuus ihan päällepäin. Enkä sano, että se olisi tosi huono asia. Ei kaikkien tarvitse joustaa, varsinkaan jos elämä sujuu ihan hyvin juuri niin.

Vierailija
28/35 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkäää minun kanssa, olen niin macho-macho mies, että saatte rintakarvojen kasvua itsellennekin lähietäisyydeltä.

-M

Oletko sivellut itsesi testosteronilla, vai miten se tarttuu?

Vierailija
29/35 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme, että rummeli kelpaa edes jollekin. Ensitreffit oli varmaan hautaustoimistossa, katsomassa syksyn uusimmat mallit?

Kateellisuus haisee pahalle.

Vierailija
30/35 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota seurustelemaan. Voi sitä vaan sängyssäkin puuhata ja hommat on sillä selvä ja nähdään taas viikon päästä samoissa merkeissä.

Pointtini onkin siinä, että nyt olis tarjolla Hyvä Mies kumppaniksi, ei vakipano.

Ap

Jos puhuminen on rasittavaa, ajattelit et saman katon alla ei tartte puhua? Mykkäkouluako ja toisen ajatukset pitäisi lukea? Jos et halua seurustella, ei ole pakko. Jos et halua muuttaa yhteen, sekään ei ole pakko.  Kumppanuuteen kuuluu hyvä kommunikaatio. Tai sitten vaikka samalla aalto pituudella, jos nyt ei puhutakkaan, mutta ettei teillä tule outoja hiljaisuuksia kun et halua puhua ja vetäydyt. Onko sellaisen kanssa kiva asua? Onko mies suulas vai onko hänkin hiljaista sorttia kuin sinä?

Miten tutustutte jos et tykkää puhua?

Et taida tuntea saati ymmärtää intoverttien sielunelämää.  Ei voi mitään.  En vaihtaisi osia. 🤭

Vierailija
31/35 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos se toinen on ns. Se-oikea, niin puhuminen on helppoa ja vaivatonta. Voi puhua tai olla puhumatta. Minä olen introvertti ja oleminen on niin helppoa tässä suhteessa.

Mutta aina jotain vääntöä tulee. Meillä se on siivous. Vielä omat sotkut jaksan siivota, mutta en muiden. Exän kanssa oli toiste päin: hän oli siistimpi kuin minä ja valitti minulle, kun puristan tiskirättiä väärin.

Vierailija
32/35 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
33/35 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle vielä (slaavikeltti)

DNA - muotovalio //

kosmopoliitti, intellektuelli

ComeusJumala 🥸 maailmalta 

löytyy..

I count ON it IN ~ coDfidencE.

Kun huusholli on tarpeeksi tilava,

voi introvertti vetäytyä huoneiston

länsisiipeen extron kahvitellessa

itäsiiven puolella. 

Minulla on aikaa.

En kiirehdi, en hötkyä.

Jumalallinen aikataulu 

on hätäisen ihmisen tempoa

huomattavasti verkkaisempi luonnoltaan.

Vierailija
34/35 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
35/35 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan muuta sen kanssa heti kimppaan! 

Juu ei, ei heti. Paitsi että voisimme viettää talven yhdessä asuen jossain etelässä. Se olisi samalla kokeilu, miten yleensä pystyn sopeutumaan asumaan jonkun kanssa.

Ap

Hyvä idea! Aina kannattaa lähestyä asiaa koemielellä. Kannattaa muistaa, että sinulla (tietysti hänelläkin) on omat painolastinne, jotka mutkistavat asioita varmasti.