Oletko koskaan saanut yhdeltäkään työttömältä kiitosta siitä että verotuloillasi elätät hänet ja hänen perheensä?
Kommentit (9)
Normaaleille ihmisille on itsestäänselvyys, että valtio on olemassa sen kansalaisia varten.
Itse maksan mielelläni veroni, että työttömät eivät joudu suoraan junan alle kun työpaikka lähtee. Itsekin saatan joskus tarvita.
Sen sijaan en käy töissä, että poliitikot saavat ryöstää eläkekassamme omiin taskuihinsa.
Miksi pitäisi? En minä joltain ventovieraalta työttömältä kiitosta kaipaa nyt työssä ollessani. Enkä minäkään aikoinaan hetken työttömänä oltuani ventovieraita kiitellyt.
Jatkahan aloittaja töitäsi, niin saat mielekkäämpää tekemistä.
Aika moni työtön (itseasiassa varmaan suurin osa) on ollut ansiotöissä ja maksanut niistä verot. Samoin on ollut opiskelija ennen työntekoa. Ja moni opiskelija käy myös töissä.
Joten provosointisi on turhaa.
En. Tälläkin palstalla minua haukutaan sosiaalipummiksi. Ja inceliksi. Ja ties miksi.
Tukia ei edellenkään makseta työntekijöiden palkoista saaduista veroista.
Ansiosidonnaista päivärahasta maksan enemmän veroa kuin palkkatuloista. Veroprosentti on paljon kovempi!
Miksi ihmeessä kuvittelet, että kaikki työttömät ovat olleet aina työttömiä? Sinustakin voi tulla työtön jossain vaiheessa, oletko kiittelemässä?
Nyt on hieman yritystä mutta ei, ei tämä edelleenkään ole hyvä provo. Tässä ei ole mitään "ytyä", joten jatka harjoittelua. Ihan oikeasti ja aidosti toivon että joskus onnistuisit keksimään hyvän, siis hyvän trollauksen.
En tunne pitkäaikaistyöttömiä. Ne, jotka ovat työttömänä jonkin aikaa olleet, ovat kyllä töissäkäydessään työttömyysvakuutusmaksuja maksaneet.