Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaan matkustaa, Marokko vai Egypti (pyramidit)

Vierailija
24.11.2025 |

Nyt en kaipaa mitään "ei mihinkään islamilaiseen maahan" -pskaa. Itse olen käynyt islamilaisista maista Jordaniassa, Dubaissa ja Qatarissa, kaikki upeita. Marokossa kiinnostaa Marrakech ja Casablanca. Egyptissä rantakohde +Luxor (Kuninkaiden laakso). Molemmat ovat kokemisen arvoisia varmasti. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt molemmissa? Tai Marokosta kokemuksia?

Vierailija
2/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrakech on kiva, muualla Marokossa en ole ollut,  mutta kyllä ne pyramidit kannattaisi kerran elämässä kokea. 

Molempi parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin pyramideilla. Molemmat on arsesta maina ja kulttuurillisesti - kerron tämän vaikka kiellettiin - mutta Marokko oli astetta pahempi miinus pyramidit. Kun ne on nähty, ei tarvitse Egyptiinkään enää ikinä mennä.

Vierailija
4/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin pyramideilla. Molemmat on arsesta maina ja kulttuurillisesti - kerron tämän vaikka kiellettiin - mutta Marokko oli astetta pahempi miinus pyramidit. Kun ne on nähty, ei tarvitse Egyptiinkään enää ikinä mennä.

Miksi oli miinus? Olen kuullut että Marokossa on upeita paikkoja ja kulttuuria, todella ystävällistä.

Vierailija
5/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään islamilaiseen maahan, älä kanna rahojasi lapsennussijanpalvojille

Vierailija
6/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin totta kai. Maiden välillä siirtyminen kannattaa hoitaa maanteitse ettei jää paitsi muistakaan Pohjois-Afrikan helmistä, kuten Libyasta, Sudanista, Malista jne.

Vierailija
7/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on matkustettu muutamassa turistikuplassa ja kuvitellaan että islamilaiset maat on tosi mukavia LOL

Vierailija
8/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaiden laaksossa ei ole pyramideja. Jos ne haluat nähdä, sun on mentävä Kairoon. ja esim Hurghadasta on vissiin 5h lento, Sharm Ek Sheikistä 4h lento Kairoon. Eli siis noista rantalomakohteista.

Vierailija
9/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei elämystä haittaa, että ne pyramidit on ihan kaupungin laidalla, niin sinne.

En tiedä, mitä nähtävyyksiä Marokossa edes on. Ei kai muuta kuin tavallinen sikäläinen kulttuuri.

Vierailija
10/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene molempiin, valitset vain kumpaan ensin. Älä anna mielensäpahoittajien vaikuttaa päätöksiisi. Kaikissa maissa on lieveilmiöitä mutta niihin voi jossain määrin valmistautua henkisesti. Asenne ratkaisee nautitko lomastasi.

Vierailija
11/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuninkaiden laaksossa ei ole pyramideja. Jos ne haluat nähdä, sun on mentävä Kairoon. ja esim Hurghadasta on vissiin 5h lento, Sharm Ek Sheikistä 4h lento Kairoon. Eli siis noista rantalomakohteista.

Totta, mutta siis molemmat samalla reissulla voisi nähdä. Tanger kiinnostaa myös, nyt siis helmikuun kylmyyteen reissuun lähdössä ja arvon näiden väliltä. Viikossa ei jaksa molempia. Ap

Vierailija
12/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Agadir Marokossa oli maailman tylsin paikka. Nahkalaukkuja ostin. 

Vierailija
13/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokosta pidän enemmän kuin Egyptistä. Ystävällisempää, turvallisempaa, mukavampaa. Olen tosin ehkä huono tähän vastaamaan kun en ole turistina noissa maissa ollut vaan työn takia. Marokko ja Jordania ovat maita johon menen mielelläni uudelleen, Egyptiin vain hyvin vastahakoisesti. 

Vierailija
14/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksen takia en kumpaakaan. Olisi vastuutonta matkustaa lentokoneella.

Vierailija
15/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varannut matkan Egyptiin, mutta sattumalta juuri silloin alkoivat ns. arabikevään levottomuudet ja reissu peruuntui. En ole uutta matkaa suunnitellut, pariltakin tuttavalta olen kuullut herkästi tarttuvista vatsataudeista vaikka hygieniasta yritetty pitää huolta. Yksin ei länsimaisen naisen kannata liikkua siellä.  Marokossakaan en ole itse käynyt, mutta se on kuulemma Egyptiin verrattuna siistimpi,   esim.Marrakesh ja Rabat  kannattaa tsekata.  Hyvää matkaa.

Vierailija
16/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutoksen takia en kumpaakaan. Olisi vastuutonta matkustaa lentokoneella.

Olen menossa maateitse, turha syyllistää. Viimeinen pätkä kamelin selässä T.AP

Vierailija
17/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä on paremmat nähtävyydet mutta egyptiläiset ovat epärehellisempiä ja egyptissä on vaarallisempaa. Molemmissa voi matkustaa naisena yksin jos on vähintään keski-ikäinen. 

Vierailija
18/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kummassa on vähemmän nsnlimeja, eli Marokkoon.

Vierailija
19/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egyptissä on paremmat nähtävyydet mutta egyptiläiset ovat epärehellisempiä ja egyptissä on vaarallisempaa. Molemmissa voi matkustaa naisena yksin jos on vähintään keski-ikäinen. 

..ja parrakas ja paikallisen näköinen ja nnslimi.

Vierailija
20/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marokosta pidän enemmän kuin Egyptistä. Ystävällisempää, turvallisempaa, mukavampaa. Olen tosin ehkä huono tähän vastaamaan kun en ole turistina noissa maissa ollut vaan työn takia. Marokko ja Jordania ovat maita johon menen mielelläni uudelleen, Egyptiin vain hyvin vastahakoisesti. 

Louisa ja Maren voisivat olla toista mieltä tuosta Marokon turvallisuudesta, mutta eivät juuri nyt pysty puhumaan koska heiltä puuttuu päät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän