Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin rauhan, kun luovuin uskosta.

Vierailija
24.11.2025 |

Ei enää helvetinpelkoa, ei syyllisyyden tunnetta normaaleista asioista, voi olla ihan just sellainen kun on ja ajatella asioista miten haluaa. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku aikuinen helvettiin muka oikeasti?

Vierailija
2/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mulla oli sama juttu. Luovuin helluntailaisuudesta. Paljon helpompi elää näin. Joskus voi juoda lasin viiniäkin ja syödä esim mustaa makkaraa. Paljon vapaampaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin uskovaiset. Miten heitä muuten peloteltaisiin?

Vierailija
4/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Uskovaiset uskoo. T. Nro 2

Vierailija
5/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Nyt voit vihdoin elää sen näköistä elämää kun haluat ja tavoitella niitä asioita jotka tuntuvat sinusta oikeilta. 

Vierailija
6/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiin joutuminen tarkoittaa eroon joutumista Jumalasta. Jumalan läsnäolo tarkoittaa taas sisäistä rauhaa. Olet siis oikeasti löytänyt Jumalan.

Vierailija
7/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti et ikinä ole ollut uskossa. Kun jumsla johdattaa jonkun Jeesuksen luokse niin hänen kädestä ei kukaan saa ihmistä riistettyä. Et edes sinä itse. Tuntemasi tunteet kertoo ettet ole ollut uskossa. Peladtunut jeesuksen lapsi ei pelkää helvettiä koska hänellä on varmuus.

Vierailija
8/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämästään voi tehdä maanpäällisen helvetin uskomalla kaiken maailman puritaanisiin satuihin.

Vierailija
9/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti se ainainen muiden edestä uhrautuminen. Varsinkin naisten velvollisuutta passata muita korostetaan. Vaikka itse on siitä antamisesta kuin kuivaksi puristettu sieni, niin itsekäs ei saa olla. Aina muut ensin, sitten vasta huolehditaan omista tarpeista. Ei voi auttaa muita, jos ei ensin huolehdi itsestään.

Vierailija
10/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti et ikinä ole ollut uskossa. Kun jumsla johdattaa jonkun Jeesuksen luokse niin hänen kädestä ei kukaan saa ihmistä riistettyä. Et edes sinä itse. Tuntemasi tunteet kertoo ettet ole ollut uskossa. Peladtunut jeesuksen lapsi ei pelkää helvettiä koska hänellä on varmuus.

Ekä uskovainen tuli tuomitsemaan. Ei yllätä. T. Nro 2

Vierailija
11/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Usko levoton sielu?

Vierailija
12/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, taas tämä klassikko " Et ollut oikeasti uskossa". Keksikää nyt jotain muuta välillä.

Vierailija
13/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuit uskosta mihin? Esimerkiksi uskosta menestysteologiaan kannattaakin luopua.

Vierailija
14/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Uskovaiset uskoo. T. Nro 2

Juttelin joskus jonkun himouskovaisen kanssa ja hän kyllä väitti, että vain Jumala voi antaa ikuisen elämän, eikä sellaista saa kuin ne jotka pääsevät taivaaseen, joten helvettiä ei ole olemassa.

Vierailija
15/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovantodistaja kysyi minulta, että enkö pelkää joutuvani  helvettiin. Vastasin, että en pelkää, mutta hän taitaa pelätä. Hänen pelkonsahan on helvetillistä.

Minulla on rauha ja rauhaan päästäkseni olen aina tehnyt elämässäni valintoja, että ei se rauha automaattisesti laskeudu ylle, vaan on oltava sovussa omien tekojensa kanssa ja yritettävä parhaansa, niin uskon, että sen on riitettävä.

Vierailija
16/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovantodistaja kysyi minulta, että enkö pelkää joutuvani  helvettiin. Vastasin, että en pelkää, mutta hän taitaa pelätä. Hänen pelkonsahan on helvetillistä.

Minulla on rauha ja rauhaan päästäkseni olen aina tehnyt elämässäni valintoja, että ei se rauha automaattisesti laskeudu ylle, vaan on oltava sovussa omien tekojensa kanssa ja yritettävä parhaansa, niin uskon, että sen on riitettävä.

Jehovan todistajat ei usko helvettii

ex todistaja

Vierailija
17/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain aikanani rauhan, kun luovuin helvettiuskostani ja omaksuin uushenkset opit. Kunnes Jumala pysäytti minut ja antoi minulle näyn helvetistä. Tuossa näyssä miesääni kertoi rauhallisesti, että tämä olisi loppusijoituspaikkani, jos aion jatkaa väärissä uskomuksissani. Tajusin tulleeni höynäytetyksi ja tulin uskoon.

Vierailija
18/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvettiin joutuminen tarkoittaa eroon joutumista Jumalasta. Jumalan läsnäolo tarkoittaa taas sisäistä rauhaa. Olet siis oikeasti löytänyt Jumalan.

Minkään uskonnon oppi ei väitä tuollaista. 

Vierailija
19/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista normaaleista asioista? Jumalaan uskomisen pitäisi itse asiassa keventää itsesyytöksiä, koska virheistä huolimatta on mahdollista saada anteeksi ja tulla hyväksytyksi. Ei ole niin, että on vastuussa Luojalle kaikista virheistä ja niistä saa kärsiä sitten enemmän, vaan että Hän voi keventää taakkaa ja auttaa pääsemään eteenpäin.

Vierailija
20/43 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluaisin olla uskossa ja surettaa kun en vaan ole tullut uskoon, samalla kuitenkin Jeesus valinnut ihmisiä pelastukseen sillä aikaa kun itse miettinyt mikä vika mussa on kun Jeesus ei huomaa mua:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme