Voiko 12v olla vastuussa 3 nuoremmasta sisaruksestaan yön yli?
Entä voiko 12v ja 9v mielestänne olla yksin kotona 10 päivän ajan kun muu perhe on lomalla?
Perheen lapset on siis 12, 9, 4 ja 2.
Kommentit (24)
äiti oli nimellisesti kirjoilla samassa asunnossa
että riippuu tapauksesta
Jos tuo äiti on ennenkin kohdellut lapsiaan noin, niin toki 12-vuotias saattaa ihan hyvin osata hoitaa kaikki lääkärikäynnit ja lääkkeenotot ja muut (vaikkakin oli naapurina mulle outo tilanne jos kaksi lasta tulis meille jotka yksin kotona ja nyt pitäis viedä lääkäriin). Ja nyt vaikka sanonkin, että lapset voisivat pärjätä, olen silti sitä mieltä, että aivan valtavasti liian suuri vastuu jätetään lasten harteille!
MUTTA, ihan lasten kannalta, 9-vuotias erityisesti on tosi pieni, ja varmaan ikävöi ihan hirveästi vanhempiaan noin pitkän aikaa ilman ketään hoitavaa aikuista. Niin kun joku sanoin, parin päivän leirikin voi olla kova paikka, saatika sitten 10 päivää. Leirillä kuitenkin on aikuisia mukana.
Nuorempi lapsista saa vaikka angiinan. Vanhempi soittaa äidille ja sanoo, että nuoremmalla on kurkku kipeä. Äiti sanoo mitä? Menkää naapuriin ja pyytäkää viemään terveyskeskukseen? Vie sisko terveyskekukseen? Miten pääsevät sinne? Onko rahaa? Entäs kelakortit? Kuka osaisi antaa antibiootit?
Älkääkä sanoko, että turhaa jossittelua. Heitteillejättö. Sano mikä kaupunki niin minä soitan sossuun.