Kreikassa leikattiin julkisen sektorin palkkoja kolmessa vuodessa 35 %
Nyt maan talouskasvu on Euroalueen kärkeä. Sama ratkaisu tullaan näkemään myös Suomessa. Tosin tämä tapahtuu vasta pakon edessä siinä vaiheessa kun Suomi on ajautunut IMFn holhoukseen. Vastaavaa lääkettähän käytettiin myös Portugalissa hyvällä menestyksellä. Suomi on Kreikan tiellä !
Kommentit (84)
Suomi on tällä hetkellä waiting game -moodissa. Odotetaan, että IMF ja muut maailman raharikkaat ja vallakkaat tulevat ja panevat sirkkelin soimaan.
Mä oon itse töissä HUS kunta yhtymässä. Meillä on aina maksettu kitsaasti palkan korotuksia , yleiskorotuksetkin olleet minimaalisia. Nyt yhtäkkiä viimeisen 5 vuoden aikana palkkaa on nostettu Sote yms korotuksilla ihan tajuttoman paljon . Tottakai se on kivaa mutta välillä tuntuu että onks yhteis kunnalla varaa tähän? Mäkin oon ihan perus duunissa ja silti 5 vuoden aikana palkka noussut noin 20%. En tykkää siitä kun jengi valittaa et meidän palkan kororusten takia julkisen puolen menot kasvaa kestämättömän suuriksi mutta kyl se välillä itseänikin mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki julkkarin höpöhöpö työpaikoista on se Antti Rinteelle räätälöity suojatyöpaikka josta maksetaan käsittämättömän hyvää liksaa eli kahdeksan tonnia per kk. Tuosta pitäisi leikata puolet pois.
Tämä! Tämä on erittäin hyvä esimerkki siitä että IMF:ä saisi tulla Suomeen ja mitä nopeammin tulee sen parempi suomen veronmaksajille.
Tuskin IMF puuttuu poliittisin perustein tapahtuviin nimityksiin. Eivätköhän he säilytä paikkansa suojatyöpaikoissaan, näin vahvasti epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki julkkarin höpöhöpö työpaikoista on se Antti Rinteelle räätälöity suojatyöpaikka josta maksetaan käsittämättömän hyvää liksaa eli kahdeksan tonnia per kk. Tuosta pitäisi leikata puolet pois.
Suojatyöpaikoista pitäisi leikata 100% pois. Nettohaitallisia loisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon itse töissä HUS kunta yhtymässä. Meillä on aina maksettu kitsaasti palkan korotuksia , yleiskorotuksetkin olleet minimaalisia. Nyt yhtäkkiä viimeisen 5 vuoden aikana palkkaa on nostettu Sote yms korotuksilla ihan tajuttoman paljon . Tottakai se on kivaa mutta välillä tuntuu että onks yhteis kunnalla varaa tähän? Mäkin oon ihan perus duunissa ja silti 5 vuoden aikana palkka noussut noin 20%. En tykkää siitä kun jengi valittaa et meidän palkan kororusten takia julkisen puolen menot kasvaa kestämättömän suuriksi mutta kyl se välillä itseänikin mietityttää.
Voit irtisanoutua vaikka huomenna ja antaa työpaikkasi jollekin muulle. Voit hakeutua yksityiselle sektorille niihin oikeisiin töihin, jotka ovat yhteiskunnalle tuottavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan HUS:lainen ei käytä työnantajastaan väärää nimeä
Liikaa piikitetty ihmisiä, piikkihoitajat vaihdettiin?
ap oikeassa. Suomessa leikataan vielä enemmän, julkinen sektori on suhteellisesti Suomessa kehittyneiden maiden suurin maailmassa
Vierailija kirjoitti:
Kun näkisi,että sairaalalääkärit jatkaisivat päivääkään töissä, jos palkkaa laskettaisiin 35%! Sairaat leikatkoon itse syöpänsä.
Joo, ihan varmasti jäävät heti 640 euron työmarkkinatuelle :-)
Suomen julkinen sektori on sen kokoinen, että sillä hoitaisi kymmenen kertaa suuremmankin maan paperisodat helposti. Siellä se läski on, mutta tuskin mikään muu kuin kokonaan ulkopuolinen taho ja toimija kykenee siihen puuttumaan. Poliitikot ovat kuitenkin viime kädessä riippuvaisia äänestäjiensä äänistä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oltaisiin tässä suossa jo devalvoitu valuuttamme pariin kertaan. Nyt kun tuota mahdollisuutta ei ole käytössä niin pakkohan noita liksoja on leikata.
Det faktiska resultatet av en devalvering och en lönesänkning är exakt det samma. En devalvering gillar "folket" som lösning, medan en lönesänkning är otänkbar. Följden är att endast arbetslösheten flexar och mängder av arbete blir ogjort.
Kreikan tapauksessa EU maat pelastivat eurooppalaiset suurpankit. Sinne ne tukirahat menivät oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Argentiinassa tehtiin vastaava leikkaus julkiselle kun uusi pressa astui puikkoihin ja maan talous kohoaa raketin lailla. Nyt pikaisesti sama Suomeen.
Den argentinska befolkningen är åtta-dubbel den finska. Trots det räcker mindre än halva styret. Kunde det vara dags att halvera det finska styret? Efter det är det fortfarande tiodubbelt det argentinska.
En usko aloitusta, koska ei laita linkkiä. Taas MV viemärin väitteitä.
Julkinen sektori on yksi Suomen pahimpia velkaannuttajia mutta ei ainoa ongelma. Imf lakaisee 30% suojatyöpaikoista onneksi pois kun jaksatte odottaa vielä pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näkisi,että sairaalalääkärit jatkaisivat päivääkään töissä, jos palkkaa laskettaisiin 35%! Sairaat leikatkoon itse syöpänsä.
Joo, ihan varmasti jäävät heti 640 euron työmarkkinatuelle :-)
Yksityisille klinikoille, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Suomikin avusti miljardeilla Kreikkaa, kun se oli hädässä. Saapa nähdä, toimiiko tämä hätäapu toisinpäin? Uskallan lyödä vetoa isolla kertoimella, ettei Kreikka korvaansa lotkauta meidän hädänalaisuudellemme...
Grekland kommer säkert till er undsättning. Förbered er dock på "takuutukset". Grekerna är knappast lika korkade som Urpilainen, så dessa "takuutukset" kommer att kosta Finland, precis såsom Urpilainens gjorde. Loose-loose.
Vierailija kirjoitti:
Suomikin avusti miljardeilla Kreikkaa, kun se oli hädässä. Saapa nähdä, toimiiko tämä hätäapu toisinpäin? Uskallan lyödä vetoa isolla kertoimella, ettei Kreikka korvaansa lotkauta meidän hädänalaisuudellemme...
Suomi avusti Kreikkaa yli 7 mrd edestä. Surkuhupaisaa on tosiaan se, että Suomi ei saa killinkiään EU:lta, jos Suomi ajautuu ns. konkurssitilaan.
Missä töissä aloittaja on? Kiinnostaa nämä persuhullut julkisen sektorin ja naisten vihaajat, ovatko päivääkään tehneet tuottavaa työtä? Epäilen. Kaivelee kämpäsaän muniaan.