Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävin huono käytöstapa ihmisillä?

Vierailija
23.11.2025 |

Mikä on mielestäsi ärsyttävien käytöstavanpuutos ihmisillä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei ehkä haettu, mutta viesteihin vastaamatomuus tai vastaaminen tosi pitkällä (päivien) viiveellä.

Nyt en ymmärrä. Sehän osoittaa vain et viestin saaja ei kyti puhelintaan koko ajan. Itsekin koitan aika-ajoin irtautua ja en ota edes töihin pariin päivään mukaan.

Vierailija
22/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle puhuminen ja omaelämäkerralliset monologit. Kuvitelma, että on loputtoman hasuka ja viihdyttävä omine juttuineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei kerää koirankakkoja pois kaupungissa kulkiessa. 

Vierailija
24/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tuon kaupan kapulan kanssa? Monasti kun nostelen hihnalle ostokseni seuraava tarjoo siihen vielä kapulan. Olen usein joutunut sanomaan et en tartte tuota kun kotona on jo erimallisia eri kaupoista. 

Vierailija
25/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadulle sylkeminen niin että muut saavat kävellä sylkilammikoissa. Tai ehkä sittenkin se, että liikennevälineeseen mentäessä ei päästetä ulostulevia ensin pois, vaan tungetaan heti itse sisään.

Varmoja matalan koulutuksen merkkejä. Varsinkin tuo sylkeminen.

Vierailija
26/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaen puhuminen, viheltely, jatkuva kiroilu, puhelimen huudattaminen muiden seurassa.

Vierailija
27/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möläytellään mitä sylki suuhun tuo

Tämä. Varsinkin aikuisilta, myötähäpeän tunnetta melkeinpä pukkaa. Useimmiten käytös johtuu jostain yläpään vaivasta. 

Vierailija
28/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisuus käytöstavan puuttuminen. Sitä ei ilmeisesti opeteta kaikille lapsille ja kaikki aikuiset eivät sitä koskaan itse tajua.

Täällä on pitkä ketju jouluvietosta ja lahjojen ostosta. Kymmenillä kirjoittajilla herne nekussa ja joulut vietetään yksin. Toiset menevät joka vuosi valmiiseen pöytään viemällä pelkän suklaarasian mukanaan.

Joku valittaa kun osa -omista aikuisista lapsista ei anna mitään vastalahjaa. Jäikö siis käytöstavat opettamatta?

Ostaako kummit joka vuosi lapsellesi lahjoja, saamatta mitään vastalahjaa?

Lopettiko ystävät yhtäkkiä illalliskutsut? Eikö naapuri enää kuskaakaan kauppatavaroita? Eikö tuttavan mies tulekaan enää tekemään talonmiehentöitä?

Vastavuoroisuus tarkoittaa siis sitä, että kun saat, niin annat. Koskee siis kaikkia täysi-ikäisiä ja -päisiä aikuisia. Koskaan ei ole liian myöhäistä kehittyä. Ja opettakaa nyt ihmeessä lapsille

Tätä monesti itse joudun ihmettelemään.Minä kutsun ja tarjoilut on myös hyvät. Jotkut taas itse itsensä kutsuvatkin vierailulle.. Entäs minä , maistuisi varmaan minullekin vastavuoroisesti. Mutta ei minua kutsuta ja nyt olen päätöksen tehnyt, minä en enää jaksa tämänkaltaista yksipuolisuutta. Pitää olla laktoositonta, pitää olla gluteenitonta ja toki pitää huomioida diabetesta sairastavakin. Minä kun olisin niin helppo vieras ilman mitään ruoka- aine rajoituksia. Mutta menee itselleni nyt helpoksi , voin laittaa tarjoilut vain ja ainoastaan itselleni.

Vierailija
29/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälle puhuminen.

Tämä on perikansallinen idioottimaisuus, koka minulla on oikeus puhua niin pitkään kuin haluan, missään muualla ei siedetä.

Vierailija
30/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei juhlissa esitellä vieraita toisilleen.

Vierailija
31/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeys, paskan puhuminen ja muiden syyttely

Vierailija
32/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuunnella toista. Varsinkin viranomaiset harrastaa tätä. Sut kutsutaan "keskusteluun" ja sitten sulle luennoidaan. Se että olet paikalla katsotaan että oot hyväksynyt "ehdotuksen".

Tai oletetaan mitä toinen aikoo sanoa parin sanan perusteella ja sitten lähtee juttu lentoon.

Vierailija
33/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTuben, Tiktokin ym. sovellusten huudattaminen julkisisissa kulkuvälineissä. Tai videopuheluiden puhuminen niin, että kohdistetaan puhelinta myös kanssamatkustajiin. 

Vierailija
34/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YouTuben, Tiktokin ym. sovellusten huudattaminen julkisisissa kulkuvälineissä. Tai videopuheluiden puhuminen niin, että kohdistetaan puhelinta myös kanssamatkustajiin. 

Kameraa siis piti kirjoittaa

Vierailija
35/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun ei olla kohteliaita. Suomen kielestä puuttuu suora vastine please -sanalle, mutta sen voi useissa tapauksissa korvata sanalla 'kiitos'.

Mennään kahvilaan ja töksäytetään 'kahvi'. Ihan uskomattoman junttimaista. Jotkut ukot pitää kohteliaisuutta nöyristelynä. Ei tarvitse kiitellä, kun kahvista joutuu maksamaan. Samat tyypit eivät varmasti unissaankaan tervehdi bussikuskia.

Argh. 

Vierailija
36/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle puhuminen. Aivastaminen kämmeneen tai suoraan eteenpäin lainkaan peittämättä. 

Vierailija
37/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka helvetin päivä metrossa, joku aikuinen haukottelee suu ammollaan. YÖK! 

Vierailija
38/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan puhuminen ja juorujen levittely selän takana. Olisi edes sen verran selkärankaa, että sanoisi suoraan päin naamaa jos on joku ongelma. Parhaassa tapauksessa sen voisi jopa ratkaista asiallisella puhumisella. Niin moni ongelma kuitenkin saattaa johtua puhtaasta väärinkäsityksestä.

Vierailija
39/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun tervehdit mutta toinen ei tervehdi takaisin.

Vierailija
40/41 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun ei olla kohteliaita. Suomen kielestä puuttuu suora vastine please -sanalle, mutta sen voi useissa tapauksissa korvata sanalla 'kiitos'.

Mennään kahvilaan ja töksäytetään 'kahvi'. Ihan uskomattoman junttimaista. Jotkut ukot pitää kohteliaisuutta nöyristelynä. Ei tarvitse kiitellä, kun kahvista joutuu maksamaan. Samat tyypit eivät varmasti unissaankaan tervehdi bussikuskia.

Argh. 

Tämä on niin ärsyttävää. Olin opiskeluaikoina kaupan kassalla töissä, ja joka päivä oli ihmisiä jotka eivät tervehtineet, töksäyttivät vain minkä tupakka-askin halusivat, ja siihen päälle nopeasti, että ei kuittia. Sitten häipyivät paikalta mitään sanomatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme