HS: Nuoret miehet romahtavat armeijassa - Yksi heistä on Alpo
Nuori varusmies itki ilta toisensa jälkeen, koska ei ymmärtänyt, mitä hänelle tapahtuu.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011606379.html
Pitäisikö varusmiespalvelusta keventää?
Kommentit (313)
Ei liity kyseiseen uutiseen tämä kommentti yhtään. Ihan siis yleisellä tasolla pohdin.
Nykyajan yksilökeskeisyys on varmasti iso ongelma myös puolustusvoimissa. Asevelvollisuutta tullaan suorittamaan asenteella minä minä minä, minun oikeudet, minun uniikit yksilölliset tarpeeni, minun erityisherkkyyteni jne...
Nuoret eivät ole tottuneet auktoriteetteihin, siihen että joku käskee ja velvoittaa tekemään asioita. Myös epämukavuuden sietäminen on osalle todella vaikeaa.
Minkä takia näitä lehtijuttuja, joissa suomen pv:n demonisoidaan julkaistaan. Ei armeijan tarkoitus ole olla mikään picnic retki, vaan mahdolliseen sotaan valmistautuminen.
Voi voi, näitä nykyajan vässyköitä. Pilalle hemmotultuja kakaroita, joiden varaan Suomi jää tulevaisuudessa...
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia näitä lehtijuttuja, joissa suomen pv:n demonisoidaan julkaistaan. Ei armeijan tarkoitus ole olla mikään picnic retki, vaan mahdolliseen sotaan valmistautuminen.
Hesarin pitkätukkasivarit levittävät omaa agendaansa.
Hienoa että nuoret miehet ovat ymmärtäneet että sodassa rivi sotilaat ovat vain tykin ja droonien ruokaa kun upseeristo istuu pommisuojissa ja nauttii virvokkeista.
Aika naisellisen näköinen on tuo Alpi Lahti. Taitaa olla liikaa naishormoneja pojalla.
Vierailija kirjoitti:
Muistellen omia aikojani ysärillä (ml RUK ns havuhihajoukoissa), enpä juuri ole koskaan uskonut tornifirman olleen kykenevä siihen tehtävään mitä varten se on mukanas olemassa.
Tämän vuoksi olen ollut erittäin fanaatttinen NATOn kannattaja, sillä ainakin on teoriassa käytettävissä vankan pelotteen omaavat ilmavoimat.
Vierailija kirjoitti:
Aika naisellisen näköinen on tuo Alpi Lahti. Taitaa olla liikaa naishormoneja pojalla.
Ite katoin kans samaa. Taitaa käyttää jotai naisten ihonhoito juttui. Ei oo kyl miehen näkönen.
"Pitäisikö varusmiespalvelusta keventää?"
Noh, tämä Alpi (ei siis Alpo vaan Alpi) oli hakeutunut palvelukseen suunnilleen vaativimpaan mahdolliseen joukko-osastoon. Jos ei siellä kestänyt, ei siitä voi päätellä, että palvelusta yleensä pitäisi keventää.
Tuossa taisi iskeä vain omat suorituspaineet päällä. Tavallisemmassa yksikössä ne katosivat hetkeksi, reserviupseerikoulussa palasivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistellen omia aikojani ysärillä (ml RUK ns havuhihajoukoissa), enpä juuri ole koskaan uskonut tornifirman olleen kykenevä siihen tehtävään mitä varten se on mukanas olemassa.
Tämän vuoksi olen ollut erittäin fanaatttinen NATOn kannattaja, sillä ainakin on teoriassa käytettävissä vankan pelotteen omaavat ilmavoimat.
Kyl niinku 40% ainaki nyt niistä jotka käy armeijan on huonoja sotilaita. Huono kunto ja motivaatio.
Vierailija kirjoitti:
"Pitäisikö varusmiespalvelusta keventää?"
Noh, tämä Alpi (ei siis Alpo vaan Alpi) oli hakeutunut palvelukseen suunnilleen vaativimpaan mahdolliseen joukko-osastoon. Jos ei siellä kestänyt, ei siitä voi päätellä, että palvelusta yleensä pitäisi keventää.
Tuossa taisi iskeä vain omat suorituspaineet päällä. Tavallisemmassa yksikössä ne katosivat hetkeksi, reserviupseerikoulussa palasivat.
Eli haki erikoisjoukkoihin ja nyt itkee kuinka rankkaa siellä oli. Ihme uhriutuja poika on. Olisi pojan kannattanut hakea ihan tavalliseksi tykkimieheksi, vai onko sekin nykyään liian rakkaa nuorisolle.
Vierailija kirjoitti:
Soijasta naishormoneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijasta naishormoneja.
Miehekäs leuka mutta kaikki muu on naisellista hänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl niinku 40% ainaki nyt niistä jotka käy armeijan on huonoja sotilaita. Huono kunto ja motivaatio.
Sitten toisaalta on myös kovakuntoisia ja motivoituneita. Oma poika kävi intin pari vuotta sitten ja noin 40% hänen komppaniasta olisi oikein halunnut AUKkiin. Omassa ikäluokassa ysärillä yritettiin keksiä vaikka mitä ettei olisi joutunut sinne.
Vi**u miten sairasta porukkaa täällä haukkumassa nuorta ihmistä, joka avautunut tilanteestaan. On todella tärkeää, että asioista puhutaan. Armeijassa ei ole mikään terve ilmapiiri. PV:ssa on kappareita, jotka sosiopaatteja. Myös jotkut varusmiehistä sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mun silmään kyllä ollenkaan naisellisen näköinen, vaan hyväkuntoisen nuoren miehen.
Luin nyt koko jutun, ja vaikuttaa olleen jotain nuoruuden mustavalkoisuutta yhdistettynä ehkä ahdistustaipumukseen. Päässyt eteenpäin, kun on oppinut puhumaan asioista ja tajunnut elämän monimuotoisuutta ja sitä, että esim. läheiset välittävät hänestä joka tapauksessa, oli hän joku superihminen tai ei. Ja että eri tilanteissa voi olla eri puolet persoonasta esillä, jossain suoritustilanteessa ollaan "kovempia" ja esim. tyttöystävän kanssa ei tarvitse olla.
Onhan siitä kokeneet mielenterveyden ammattilaisetkin puhuneet välillä julkisuudessa, että ahdistus kuuluu jossain määrin nuoruuteen ja aikuiseksi kasvamiseen, ja että nykyinen kaiken patologisointi ja diagnosointi ei ole välttämättä se paras tie nuorten ns. mielenterveysongelmien kanssa. Psykologi Pirkko Lahti ainakin puhunut näistä.
Yhyy, äitä ei päässyt lukee mulle iltasatuu. Yhyy! Kasvais jo mieheks ipana.
Jos Suomi ajautuisi sotaan niin kenraalien pluffi paljastuisi, samaa kävisi Suomessa kun on tapahtunut Ukrainassa ja Venäjällä, kansalaiset ottaisivat (Ritolat) eli poistuisivat maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mun silmään kyllä ollenkaan naisellisen näköinen, vaan hyväkuntoisen nuoren miehen.
Luin nyt koko jutun, ja vaikuttaa olleen jotain nuoruuden mustavalkoisuutta yhdistettynä ehkä ahdistustaipumukseen. Päässyt eteenpäin, kun on oppinut puhumaan asioista ja tajunnut elämän monimuotoisuutta ja sitä, että esim. läheiset välittävät hänestä joka tapauksessa, oli hän joku superihminen tai ei. Ja että eri tilanteissa voi olla eri puolet persoonasta esillä, jossain suoritustilanteessa ollaan "kovempia" ja esim. tyttöystävän kanssa ei tarvitse olla.
Onhan siitä kokeneet mielenterveyden ammattilaisetkin puhuneet välillä julkisuudessa, että ahdistus kuuluu jossain määrin nuoruuteen ja aikuiseksi kasvamiseen, ja että nykyinen kaiken patologisointi ja diagnosointi
Juuri tällaisen lässytyksen vuoksi näistä nuorista miehitä tulee mielenvikaisia jotka hajoaa heti kun elämä vähän koettelee.
Pennuilta puuttuu resilienssiä koska curling-äidit ovat lakaisseet kaikki ikävyydet edestä. Intissä monet penskat ovat eka kertaa omillaan eikä äiti ole enää paapomassa, niin tässä on tulos.