Työkaveri otti pikkujouluissa videokuvaa kännisistä työkavereista ja levittää niitä somessaan
Hänellä on monta sataa kaveria/seuraajaa, joille levittää noita kännivideoita omista työkavereistaan. En ole herkkis, mutta mielestäni joku yksityisyys olisi ehkä paikallaan kaikille. Ei niitä kännisiä karaoke-vetoja tai muita juttuja tarvitse levitellä eteenpäin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Tuota mahdollisuutta olisi ollut paikallaan ottaa huomioon ennen kännäämistä. Elämme someaikaa.
Se että kuvataan, ja videot jää nettiin, siis.
Kyllä tällaisten videoiden tai kuvien levittäminen ilman kuvattavien lupaa kavereille tai nettiin on yksiselitteisesti laitonta, vaikka sinä olisit mitä mieltä. Sama koskee selvinpäin olevia ihmisiä. Naapurin koiran kuvia saat levitellä ihan rauhassa. Ikkunan tai parvekkeen kuvia et.
Opettele kiusaaja lainsäädäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Mutta onko siitä oikein rangaista ikuisella naurettavaksi joutumisella? Internetistä ei mikään käytännössä katoa.
Tuota mahdollisuutta olisi ollut paikallaan ottaa huomioon ennen kännäämistä. Elämme someaikaa.
Se että kuvataan, ja videot jää nettiin, siis.
Totta kai, mutta onko tämä oikein? Mielestäni ei ole. Meistä vanhemmasta väestä moni on bilettänyt nuorena todella vauhdikkaasti, eikä siitä ole jäänyt mitään todisteita inceleiden ja muiden nettihörhöjen pilkattavaksi. Kyllä tämä pitäisi minusta olla sallittua myös nykyajan nuorella, miksei vähän vanhemmallekin väelle.
Oikein
En ole kuvaaja. En ryyppää enkä käy ryyppytapahtumissa myöskään.
T. 55v
Vierailija kirjoitti:
Älkää osallistuko ryyppytapahtumiin, niin säästyy monilta ongelmilta.
Ei se aina auta. Itse en juo, mutta tykkään käydä keikoilla. Samoilla keikoilla käy usein yksi tuttu, joka kuvaa niitä, ja yleisöä tunnistettavasti, ja jakaa someen. Ei ole kivaa nähdä itseä niissä videoissa muutenkaan, mutta varsinkaan juomalasi kädessä, kun näyttää heti siltä että olisi ryyppäämässä. Enkä muutenkaan tykkää siitä että kaikki tietää missä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää osallistuko ryyppytapahtumiin, niin säästyy monilta ongelmilta.
Ei se aina auta. Itse en juo, mutta tykkään käydä keikoilla. Samoilla keikoilla käy usein yksi tuttu, joka kuvaa niitä, ja yleisöä tunnistettavasti, ja jakaa someen. Ei ole kivaa nähdä itseä niissä videoissa muutenkaan, mutta varsinkaan juomalasi kädessä, kun näyttää heti siltä että olisi ryyppäämässä. Enkä muutenkaan tykkää siitä että kaikki tietää missä olen ollut.
Aika törppö tyyppi.
Tunnen kanssa yhden tämmöisen. Videoissa kuuluu jopa keskustelut naapuripöydästä. Todella mulkkumaista ja ajattelematonta, vaikka kuinka laittaisi videoihin jotain sydämiä ja ihana ilta tekstejä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kanssa yhden tämmöisen. Videoissa kuuluu jopa keskustelut naapuripöydästä. Todella mulkkumaista ja ajattelematonta, vaikka kuinka laittaisi videoihin jotain sydämiä ja ihana ilta tekstejä.
Joo kiva, jos ei ole ko. henkilön somekaveri, eikä edes tiedä että joku oma avautuminen on jaettu sadoille muille.
Ravintolassa pitäisi olla kielto! kuvata.
.. keskustelut kuuluu ja ne on usein tarkoitettu kahdenkeskisesti.
Voi olla rikos jos ne vuotaa.
0/5
Tuollainen "työkaveri" olisi tapettu jo.
Hän on varmaan kovin tykätty ihminen työpaikallanne tuon jälkeen...
Eikö tästä kannattaisi sanoa työnantajalle?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Tuo on laitonta.
Ensinnäkin siksi, jos pikkujouluja ei pidetty julkisella paikalla.
Toiseksi voit jakaa vain sellaisia kuvia, joiden osalta kuvassa olevilta tunnistettavilta henkilöiltä on saatu lupa julkaisemiseen.
Kolmanneksi henkilöstä ei saa julkaista kuvaa, mikäli kuva sisältää jotain, joka voi aiheuttaa vahinkoa ja kärsimystä uhrille, kuvan julkaiseminen voi olla rikos. Esimerkiksi päihtyneen ihmisen kuvan julkaiseminen saattaa aiheuttaa kärsimystä ja vahinkoa kuvatulle.
Mistäs tiedät pidettiinkö pikkujoulut julkisella vai yksityisellä paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Hän on varmaan kovin tykätty ihminen työpaikallanne tuon jälkeen...
Savustetaan pihalle työpaikalta.
Suomessa julkisella paikalla saa yleensä kuvata ihmisiä ilman lupaa, koska yksityisyyden suoja on julkisella paikalla rajatumpi kuin yksityisissä tiloissa. Julkisella paikalla saa kuvata ketä tahansa. Jos ihminen on selvästi nöyryyttävässä tai haitallisessa tilanteessa, kuvaaminen voidaan tulkita yksityiselämää loukkaavaksi.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Tuollainen "työkaveri" olisi tapettu jo.
On näitä oikeasti. Meillä kuvia ja videoita jakava henkilö esittää viatonta, mutta varmasti taka-ajatuksena on nolaaminen, koska itse ei juo.
Nykyään on niin paljon näitä eri alustoille liveä tekeviä tyyppejä, että itsekin olen varmaan jollain näistä sisällöistä ollut, kun olen kadulla kävellyt. Mutta minkäs teet? Jokaisella on julkisella paikalla oikeus kuvata.
Vaikka sanoisin jollekin, että älä kuvaa minua julkisella paikalla, niin hän voisi silti ihan vapaasti lain suomin oikeuksin kuvata, vaikka sitä en halua.
Kuka haluaa lähteä illnviettoon tollasen mulkun kans
No varmasti kaverit ajattelevat, että onpa mulkku tyyppi. Ei omassa kaveripiirissä kukaan ole laittanut tuollaisia videoita.
Ei kyse ole pelkästään tuosta lakipuolesta, vaan myös siitä, miten kusipäistä käytöstä noiden videoiden julkaiseminen on.