Millaisia asioita teette puhelimella silloin, kun kuljette puhelin kädessä kadulla?
Katsotteko reittiohjeita? Viestitättekö perheenjäsenelle, että olen kohta kotona ja mitäs pitikään tuoda kaupasta?
Vai katsotteko suojatiellä kissavideoita ja tarkistelette montako tykkäystä kommenttinne on saanut Vauvalla?
Vai kaikkea tätä?
Kun niin monella on puhelin kädessä kadulla nykyään.
Olen aina halunnut tietää ja nyt vihdoin ajattelin kysyä.
Kommentit (53)
Luultavasti katson karttaa tai osoitetta
Tekstailen, katson karttaa tai bussiaikatauluja, vaihdan biisiä tai äänikirjaa, kirjoitan muistiin mieleen tulleen asian, googletan jotain mieleen tullutta, katson kelloa tai reittisovelluksesta kuljettua matkaa, otan kuvaa...
Kirjoitan/luen viestiä tai katson reittiä.
Vierailija kirjoitti:
En kulje puhelin kädessä kadulla enkä käytä sitä edes bussissa.
m42 pohjois-savo
No sen ymmärrän miksi et kulje. Eihän tuota tee kuin pk-seudun tollot.
Vierailija kirjoitti:
Pelaan pokemon go -mobiilipeliä :D
- keski-ikäimen täti
Samoin.
-eläkeikäinen täti
Viimeksi keskustelin whatsapissa samalla kun tönäsin kärryllistä tavaraa. Yritin selvittää missä on tyyppi jolle olin ne luvannut kuljettaa.
Yleensä on päällä karttasovellus ja yritän löytää johonkin osoitteeseen.
Joskus myös viestittelen kotiväen kanssa mitä pitää tuoda kaupasta.
Vastaan puheluun. Muuten en koskaan ota kännykkää esille kävellessäni.
Mulla on kaksi syytä: katson reittiohjetta tai etsin pokemoneja. Viimeksi mainittu tosin jäänyt harvinaiseksi.
Vilkaisen urheilusovelluksesta juoksu- tai kävelynopeutta, säädän soittolistaa tai katson navigointisovellusta tai kuka soitti.
Vierailija kirjoitti:
Bussit kartalla on se, mitä saatan katsoa. Kyse on siis siitä, onko kenties mentävä rivakammin, kun lähtöaikaan on noin viisi minuuttia. Täällä bussit saattavat tulla etuajassakin siihen nähden, mitä reittiopas kertoo, vaikka myöhästyminen on yleisempää.
No joo, tuota tulee joskys tehtyä kanssa. Mutta laskin sen reittiohjeekski edellä.
Mä saatan katsoa HSL:n sovelluksesta onko bussi/ratikka tulossa ajallaan.
Harrastan kansalaistiedettä iNaturalist ym. sovelluksilla.
Mulla sama.