Millaisia asioita teette puhelimella silloin, kun kuljette puhelin kädessä kadulla?
Katsotteko reittiohjeita? Viestitättekö perheenjäsenelle, että olen kohta kotona ja mitäs pitikään tuoda kaupasta?
Vai katsotteko suojatiellä kissavideoita ja tarkistelette montako tykkäystä kommenttinne on saanut Vauvalla?
Vai kaikkea tätä?
Kun niin monella on puhelin kädessä kadulla nykyään.
Olen aina halunnut tietää ja nyt vihdoin ajattelin kysyä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Jos on viikonloppu, niin todnäk seuraan showlinkin sovelluksesta koiranäyttelyn etenemistä.
Kiitos kun kerroit, tämä oli hauska! -ap
En yleensä kävele kännykkä kädessä, mutta niinä harvoina kertoina kun kävelen niin katson bussiaikatauluja tai reittiohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Nappaan Pokemoneja.
Ai tätä harrastetaan vielä vai?
Pelaan pokemon go -mobiilipeliä :D
- keski-ikäimen täti
Haluan että kaikki näkee, että minulla on oikein kännykkä.
Kärsin superpahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Tuijotan ja esitän tekeväni jotain tosi tärkeää ja kiireellistä puhelimella. Auttaa kun ei tarvitse nostaa katsetta muihin ihmisiin tai ympärilleen.
Onko tosiaan niin että näin monet tarvitsevat puhelimen navigointiäppiä löytääkseen töistä tai koulusta kotiin vaikka on vuosia ja jopa vuosikymmeniä asunut samassa paikassa?
Teeskentelen tekeväni jotain jotta ei tarvitsi tervehtiä vastaantulevia naapureita.
Pelaan pokemonia. Jos olen kaupassa niin katson kauppalistaa tai kysyn opiskelijalapsiltani tuonko heille jotain kaupasta.
Jos mulla on puhelin kädessä kadulla, katson jotain kulkuohjeita tai muuta oleellista. Tällöinkään en kulje nokka luurissa.
Pelaan pokemonia tai geokätköilen
Katson puhelinta ettei naiset ahdistu ja menetä yöuniaan. Lenkeillä tosin ei ole puhelinta mukana, niin sitten käännän katseen 90 astetta metikköön päin... Sitten itketään, kun miehet eivät kiinnitä huomiota!!
Vain silloin, jos pitää kiireellisesti hoitaa joku asia esim. tarkistaa jotain tai vastata viestiin.
Pitäis tavata teini ja aikataulu on vähän epäselvä (matikankokeen jälkeen) tai teini ei ole varma suunnistustaidostaan. Eli odottelen viestiä joka vaikuttaa seuraavien minuuttien tekemisiin.
Yleensä soitan tai tekstaan äidilleni tai lapsen isälle ja asia on akuutti.
Kuljen töihin busseilla, ja joskus bussit tulevat etuajassa, niin täytyy välillä seurata siitä puhelimesta, että missä kohtaa bussi menee, ja kuinka kiirettä täytyy pitää.
Bussit kartalla on se, mitä saatan katsoa. Kyse on siis siitä, onko kenties mentävä rivakammin, kun lähtöaikaan on noin viisi minuuttia. Täällä bussit saattavat tulla etuajassakin siihen nähden, mitä reittiopas kertoo, vaikka myöhästyminen on yleisempää.
Jos on viikonloppu, niin todnäk seuraan showlinkin sovelluksesta koiranäyttelyn etenemistä.