Mitä suomalaisuuteen liittyvää juttua "inhoat"?
Vaikkapa saunomista, marimekkoa, fazeria, juhla mokkaa, mökkeilyä, linnan juhlia, tuntematonta sotilasta jne... Minkä suosiota et ymmärrä? Itse inhoan mökkeilyä enkä ymmärrä sen suosiota yhtään. Kuka haluaa viettää aikaa jumalan seläntakana itikoiden syötävänä ;o
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, ettei suomalaiset tervehdi esim. lenkkipolulla, hississä, rappukäytävässä jne. Bussissa, junassa ja metrossa tuijotetaan ikkunasta ulos vaikka sieltä ei näe mitään muuta kuin sysipimeää. Sitä, että naama on aina norsunvituralla. Jatkuvaa valitusta.
Terveisin ulkosuomalainen
En voi olla samaa mieltä tervehtimisestä. Sinussa on jotain luotaantyöntävää itsessäsi, jos ei ihmiset sano sinulle edes tervehdystä.
Jaa-a. Outoa että ulkomailla minua kyllä tervehditään. Mutta Suomessa ei vaikka itse teen aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Itsensä vähättely ja rähmällään olo ulkomaalaisten edessä, jotka eivät todellakaan sitä ansaitse.
Oman kielen hävittäminen, ulkomaalaisten sanojen käyttöönotto puheen joukkoon, sekä englanninkielisen palvelun sietäminen kotimaassa
Vierailija kirjoitti:
Ryyppääminen ja se että on sosiaalisesti ihan hyväksyttyä olla näkyvästi humalassa ja pyöriä julkisilla paikoilla kännissä. Sellanen humalassa kailottaminen, sönkötys, kaiken painaminen villaisella "kun olin vähän juonu höhö" ihan kuin ihmisillä ei olisi mitään vastuuta siitä ottamastaan määrästä.
Tein tätä itsekin nuorempana, eipä siinä. Sitten asuin jonkin aikaa maassa jossa kyllä juodaan mutta semmonen näkyvä humaltuminen on noloa. Edes festareilla porukka ei ollut lärvit, vaikka kaikkialla juotiin kaljaa.
Suomalaisten juominen on hirveetä katsottavaa.
Sinä tuijotat vain suomalaisia ja häpeät itseäsi. Todellisuudessa esimerkiksi britit ovat tunnettuja siitä, kuinka ne örveltävät paljon enemmän kännissä
Vierailija kirjoitti:
Lapsena inhosin saunomista. Inhosin sitä, kun piti istua hikisenä alasti muiden hikisten ja alastomien kanssa paikassa, jossa oli niin kuuma, että oli vaikea hengittää. Ja sitten siitä vielä ylpeiltiin, kuinks kansamme on estoton ja rento.
Nykyään käyn saunassa vain silloin kun haluan ja aikuisena aloin tajuta myös saunomisen hyviä puolia.
Meillä lapset on kyllä istuneet alalauteilla tai sitten löylyä on heitetty vain sopivasti, koska saunassa on myös lapsia
Sitä, että ihminen ja hänen ihmisarvonsa on yhtä kuin työ. Sitten on nämä, jotka tulee kertomaan miten työtä pitäisi tehdä, vaikka itse ovat tehneet työnsä ihan erilaisena aikana eivätkä ymmärrä mitään nykyajan työelämästä.
Marimekon suosiota ihmettelen.
Suomalainen kateus ärsyttää. Ja se miten monet eivät edes yritä suitsia lastensa kadehtimista vaan lisäävät bensaa liekkeihin itse. Tällä saadaan vaan aikaan kateutta sukupolvesta toiseen. Se kateus aiheuttaa lasten kesken myös kiusaamista. Ei paljoa kivakoulut auta, jos kotona vanhemmat lähtevät lietsomaan kateutta jotain lasta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Yli menevää pihistelyä. Jos joku hankkii vähänkin jotain extraa, vaikka hienomman laukun, niin heti alkaa "en ikinä tyhlaisi moiseen turhuuteen, on niin rumakin, kyllä minulle vaan kelpaa sama Tokmannin muovikassi jota olen käyttänyt 20 vuotta"
Siis tämä!! Ylipäätään se, että jos joku ostaa jotain kalliimpaa, niin on heti muka jotenkin olevinaan. Tai jos menee lomalle jonnekin vähän kauemmas tai epätavalliseen kohteeseen, niin heti alkaa valitus, että kauheaa miten pitää tuolla tavalla rehvastella rahoillaan.
Suomessa unelmien toteuttaminen on rehvastella ja ainoa oikea tapa elää olisi säästää rahat ja sulloa ne vaikka patjaan.
Vierailija kirjoitti:
neukkumielisyyttä. Edellään yritetään nöyristellä ja nuoleskella.
Tämä alkoi vuonna 1944 ja vieläkin venäläiset saavat ostaa asuntoja täältä käyttöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan raakaa ruokaa. Viidessä minuutissa valmista on suomalainen motto. Työpaikkalounaalla riisi rapisee hiekan tavoin hampaissa ja eu-broileri punertaa söpösti. Kylkeen vihervää sielutonta tomaattia niin ai että.
Tosin monesti saa mössöksi keitettyjä kasviksia, kuin vauvanruokaa ilman makua. No, sehän onkin sitä "suomalaiseen makuun" sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan maanpettureita, jotka matelevat aavikon tuontijumalan kulteissa hiekkajumalan edessä rähmällään maassa. Mikään muu "suomalaisuudessa" ei inhota kuin tämä hämmästyttävä maanpetturiluopioiden määrä. Aavikon kultit aavikolle ja Suomi puhtaaksi.
Kristinusko on samaa abrahamilaista aavikkouskontoa kuin islam ja juutalaisuus, niissähän on sama aavikkojumalakin.
Termiä "Sisu". Velliperseisintä ja laiskempaa kansaa kun saa maailmalta etsiä.
Ulkomaalaisten palvontaa. Ei ymmärretä, ettei ne ihmiset muualla ainakaan parempia ja rehellisempiä ole kuin täällä. Sellanen sinisilmäisyys asian suhteen.
Kun on saatu tuhansia vuosia elää täällä omassa sopukassa melko piilossa, niin kai se siitä johtuu. Ei ymmärretä että ei tämä olekaan niin hienoa, että piilopaikkamme on paljastunut koko maailmalle ja ulkomaalaiset ovat "nähneet meidät".
Sitä, että ulkomaalaisille ollaan heti tyrkyttämässä salmiakkia ja mämmiä. Kertoo huonosta mausta ja typerästä huumorista.
Meidän naiivi pilkulkeen sääntöjen noudattaminen ja sinisilmäisyys silloinkin, kun siitä on jopa maan turvallisuudelle haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli menevää pihistelyä. Jos joku hankkii vähänkin jotain extraa, vaikka hienomman laukun, niin heti alkaa "en ikinä tyhlaisi moiseen turhuuteen, on niin rumakin, kyllä minulle vaan kelpaa sama Tokmannin muovikassi jota olen käyttänyt 20 vuotta"
Siis tämä!! Ylipäätään se, että jos joku ostaa jotain kalliimpaa, niin on heti muka jotenkin olevinaan. Tai jos menee lomalle jonnekin vähän kauemmas tai epätavalliseen kohteeseen, niin heti alkaa valitus, että kauheaa miten pitää tuolla tavalla rehvastella rahoillaan.
Suomessa unelmien toteuttaminen on rehvastella ja ainoa oikea tapa elää olisi säästää rahat ja sulloa ne vaikka patjaan.
Niinhän tsunamin aikaankin jotkut oli sitä mieltä, että mitäs lähtivät tetrlään eivätkä viettäneet joulua täällä Suomessa niin kuin kunnon ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tsunamin aikaankin jotkut oli sitä mieltä, että mitäs lähtivät tetrlään eivätkä viettäneet joulua täällä Suomessa niin kuin kunnon ihmiset.<
Siis etelään
Suomalaista kahvia, suomalaista designia, Marimekkoa, mökkeilyä, junttimachoilua ja muutenkin junttukulttuuria, jossa ulkonäkö on sivuseikka. Hävettää katsoa kansainvälisillä lentokentillä Suomeen lähtevällä portilla odottavaa populaa. Rumaa.
Just toi töksäyttely ja näsäviisastelu ja olevinaa aina oikeassa olemine, sitku sen ymmärtäis jotenki viel 15 vuotiaalt lapselt mut nää on ihan aikuisii ihmisii kaikki kun somessa seuraa
Tätä suurten ikäluokkien mollaamista ja inhoamista. Ahneita vapaamatkustajia mielestänne, hohhoijaa, kun tietäisitte. Voisin saman tason tietämyksellä kutsua nykynuorisoa samoilla sanoilla, mutta kun ymmärrän enemmän, en kutsu.
Jokaisella aikakaudelle on omat hyvät ja huonot puolet, kukaan ei valitse syntymäajankohtaansa itse. Suhdanteet eivät ole yksilöstä kiinni. 60-70 elämä oli vielä hyvin vaatimatonta, opiskelijat asuivat alivuokralaisina tai parhaassa tapauksessa soluissa, töitä tehtiin ahkerasti ja alistuttiin tiukkoihin työaikoihin ja sääntöihin. Kesät tehtiin töitä, ulkomaillekin mentiin töihin, ei lomalle. Ei valitettu niinkuin nykyään on tapana. Moni, joka luulee että silloin päästiin kaikesta helpolla, on niin väärillä käsityksillä kuin olla voi. Kateellisuus tuntuu tosi pahalta, kun on koko elämänsä tiukasti tsempannut ja tehnyt parhaansa perheen, lastensa ja Suomen eteen. Just ja just toimeentulee pienellä eläkkeellä lähes 50 vuoden töissäolon jälkeen, kuten todella monet muutkin pienipalkkaiset naiset, on kurjaa kuulla, kuinka ahneita me olemme.
2 kielisyyttä.