Vaivaako muilla suonikohjut jaloissa?
Mulla rv 19 ja ihan kauheen kipeet suonikohjut jaloissa. Ne kyllä rasittui muutossa muutama viikko sitten ja ne ovat edelleen kipeet , turvoksissa ja ihan hirveen näköset!!! Kävin lääkärissä, mut panadolia vaan määräs, kun ei muutakaan voi. Onko muilla vastaavaa? Miten hoidatte niitä? Pelottaa et mitä on loppuraskaus, ku nyt on jo tällästä...
Kommentit (2)
 Ei mitään halpis-normaali kauppa -sukkia vaan hoitosukat (tukevammat kuin tukisukat). Suonikohjujen paikasta riippuu, voiko käyttää polvisukkia, yleensä ei. Vähän aikaa sitten täällä oli keskustelua aiheesta, ketjussa on paljon hyvää tietoa, tässä linkki (toivottavasti toimii, ainakin löytyy hausta sanalla " tukisukat" ).
 http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9954601&p=&mpage=1&tmode=…
 Minulla on ollut pari viikkoa Instrun (oli useat joista valita, jalat mitattiin, että koko löytyi) reisimittaiset, varpaista auki olevat sukat (n. 90e) ja olen tosi tyytyväinen. Kamalat säryt ja turvotus on pois ja jopa nuo pullahtaneetkin suonet ovat vähän rauhoittuneet  ja tasoittuneet. Yhtenä päivänä käytin vähemmän puristavia tukisukkahousuja ja heti särki jalkoja parin tunnin jälkeen, ei tullut mitään, näitä siis pidettävä helteetkin synnytykseen asti joka päivä :P Ennemmin kuitenkin pidän muutaman kuukauden sukkia, kuin olen pian leikkauskypsä, puhumattakaan esteettisestä puolesta. Hintahan on aika kallis, mutta yhdet sukat kestävät noin puoli vuotta, joten riittävät.
Itselläni on Venosan-merkkiset stay upit (75 euroa) ja polvisukat (20 euroa), ja minulla nuo polvisukat tuntuvat lähes yhtä hyviltä kuin pitkätkin. Jos olen päivän ilman tukisukkia, jalkoja pakottaa illalla ja yöllä. Sukat auttavat oikeasti. Nuo Venosan-sukat myydään omilla mitoilla ja ne toimivat ainakin minulla paremmin kuin markettien halvemmat sukat. Ovat olleet kannattava ostos.