Ala-asteiden oppimateriaali on tarkoituksella muutettu vaikeaksi lapsille, samaa sanovat vanhemmat mm. USA:ssa.
Eri maissa on nyt agenda missä ala-asteiden oppimateriaalia on muutettu erittäin vaikeaksi lapsille ja mitään muuta tarkoitusperää sillä ei ole kuin tyhmentää lapsia. Tämähän näkyy jo PISA tulosten laskunakin ja jokainen vanhempi voi itse todeta asian tutustumalla opetusmateriaaleihin. Olisi aika puuttua nopeasti tähän tuhoisaan agendaan mitä nyt ajetaan.
Kommentit (35)
Totta: kirjoitusten määrää pitää vähentää ja kuvien määrää lisätä. Ja mielellään käyttää kirjoja mahdollisimman vähän ja keskittää opetus kivoihin Tik Tok -videoihin.
on uskomatonta miten tämäkin hulluus on saatu ajettua läpi Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Juu,olin kympin oppilas mutta koe oli liian vaikea ,joten numero oli vain 7 .
Itse olin myös kympin oppilas, mutta sain kokeista yleensä 11-12.
Älä nyt vertaa porvoota ja amerikkaa
Kannattaa kokeilla vaikka uutta matikkaa, ei järjen häivääkään siinä miten asoita nyt opetetaan lapsille...
Oppikirjojen vaatimustasoa laskettu, eikä toisinpäin!
tässä hyvä malliesimerkki:
WTF? This Is How They Teach Math to Kids Now
"https://www.youtube.com/watch?v=tGN-UwESeZw
Uusilla laskentaohjeilla on lähes mahdoton laskea edes helppoja peruslaskuja.
Salaliittoteoreetikkojen huipentuma... olen oikeasti huippuälykäs, en vain pärjää koulussa... kun en tee läksyjä tai lue kokeisiin. 🥴
Vierailija kirjoitti:
Uusilla laskentaohjeilla on lähes mahdoton laskea edes helppoja peruslaskuja.
YLE on aivan hiljaa asiasta
Vierailija kirjoitti:
Salaliittoteoreetikkojen huipentuma... olen oikeasti huippuälykäs, en vain pärjää koulussa... kun en tee läksyjä tai lue kokeisiin. 🥴
kannattaa katsoa uudet matematiikan kirjat pystyisitkö laskemaan niillä ohjeilla mitään laskuja?
Meillä on 2 luokkalainen ja on kyllä todella vaikea usein ymmärtää MITÄ niissä tehtävissä pitäisi tehdä. Laskut eivät ole vaikeita mutta tehtävän anto saattaa olla täytä laatikot ja kuvassa tyhjiä laatikoita ja jotain lukuja.. niinkun mitä? Täytä millä? Mitä??
Ehkä kannattaisi viedä ne lapset ja perheen aikuiset jonkinlaisiin äo-testeihin, jos ei kerta alakoulutason koulukirjoihinkan ymmärrys riitä. Vuosi vuodelta on yksinkertaistettu kieltä ja kuvien määrää lisätty.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 luokkalainen ja on kyllä todella vaikea usein ymmärtää MITÄ niissä tehtävissä pitäisi tehdä. Laskut eivät ole vaikeita mutta tehtävän anto saattaa olla täytä laatikot ja kuvassa tyhjiä laatikoita ja jotain lukuja.. niinkun mitä? Täytä millä? Mitä??
Niin, niistä luvuista olisi varmaan tarkoitus laskea jotain ja merkitä saatu vastaus laatikkoon :)
Täh. Se että materiaali on haastavampaa kuin ennen tekee lapsista tyhmempiä? Mahtavaa käänteislogiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan meidän nykyhallituksen jutuilta. Vielä kun olisit sanonut, että vastaukseni ovat oikeita, mutta ne on vain ymmärretty väärin.
Vierailija kirjoitti:
Näitähän oli koulussa jo joskus ysärillä, ainakin minun luokallani :D Yksi poika väitti yläasteella olevansa todella älykäs, mutta sai kokeista hädin tuskin kutosta. Syy? Koululaitosta ei ole suunniteltu oikeasti fiksuille.
Vierailija kirjoitti:
juuri näin todella vaikeaselkoisia tai sitten todella vaikea tapa annettu ratkaisuun
"nimimerkillä pitkän matematiikan laudatur"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattaa katsoa uudet matematiikan kirjat pystyisitkö laskemaan niillä ohjeilla mitään laskuja?
Jos aikuinen ei pysty laskemaan ala-asteen matematiikkaa, ainoa järkevä teko on katsoa syvään peiliin.