Mitä hyötyä vasemmistohallituksesta on keskiluokalle?
Vai meneekö tuhkatkin pesästä veronkorotuksien ja omaisuuden ulosmittauksien myötä?
Kommentit (197)
"Vasemmistohallitus pitää minun mielestäni liikaa huolta myös laiskoista ja maamuista."
Tietysti jos sinulla on joku taikatemppu siihen millä erotetaan erehtymättömästi laiskat niistä jotka tarvitsevat oikeasti sosiaaliturvaa niin monikin hallitus on varmaan siitä keinosta kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikana tuettiin yrityksiä hoidettiin koronaa ja pidettiin huolta sosiaalituista ja selvittiin suhteellisen hyvin kriisistä, pelastettiin työpaikkoja ei tullut konkurssiaaltoja. Mitenkä nyt onkaan?
Nykyään konkurssiin haetaan useimmiten pieniä yrityksiä. Erityisesti tilastoissa korostuvat alle 199 000 euron liikevaihdon yritykset, joiden osuus on 54 % kaikista konkurssihakemuksista. Vain 12 %, eli 68 konkurssihakemusta, koski yli miljoonan euron liikevaihdon yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa maailman suurimmat tulonsiirrot, kovin veroprogressio, isoin julkinen puoli per capita ja kovin velanotto tällä hetkellä. Julkisella puolella parhaat liksat ja eläkkeet. Tuhansia kunta ja sotepomoja yli kymppitonnin liksoilla. Mutta mikä estää vassaria valittamasta😂
Meidän kunnanjohtaja on pienen ihmisen asialla 15 000 euron bruttopalkalla. Sivukuluineen yli 20 000 euroa. Kannattaa olla demari.
Meidän kunnanjohtaja kääntää papereita n. 12 000 euron bruttopalkalla, mutta ison osan vuodesta se rämpii jossain erämaassa reppu selässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nimenomaan keskiluokalle siitä on pelkkää hyötyä. Saa yhdessä maksetut palvelut, jotka mahdollistaa vaikka sitten nousun ylempään keskiluokkaan.
Mitkä palvelut? Mitä palveluita multa viisitonnia tienaavalta virkamieheltä puuttuu? Vasemmistohan ajaa työterveyksienkin romuttamista.
No, ei ehkä puutu vielä, mutta jos et näe tätä oikeston hyvinvointivaltion romuttamista, niin kannataa seurata tarkemmin. Lisäksi virkamiehenä olisin kyllä hyvin huolissani tulevaisuudestani.
Vielä kun sä ressu tunnustaisit tosiasiat, että hyvinvointivaltio romutetaam vasemmiston vuoksi. Ei se yhtälö toimi että kaikki makaa kotona odottamassa että Joku Muu maksaa.
No mutta oikeston mielestähän sinä virkamiehenä nimenomaan olet osa tätä ongelmaa. Joka päivä saa lukea tästä liian suuresta julkisesta sektorista, joka velkaannuttaa tämän maan ja on kaiken pahan alku.
Minun kotitalouteni tulot taas tulevat vientiyrityksestä ja siitä huolimatta ei yhtään ärsytä maksaa veroja, vaikka ne menevät sinun palkkaasi sekä kaikkiin hyvinvointiyhteiskunnan universaaleihin palveluihin.
Se ärsyttää, että ne menevät valtionyhtiöiden johtajien ylisuurin palkkoihin( tässä poikkeuksia), yksityisille terveysjäteille, turkistarhaukseen, osinkoa maksaville yrityksille vaikka vastiketta yms.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistohallitus eroaa minun näkökannoistani siinä, että olen tottunut itse huolehtimaan itsestäni. Toki ymmärrän, että elämän alku- ja lopputaipaleella tarvitsee enemmän toisten apua ja sivistysyhteiskunnassa pidetään huolta sairaista ja vanhuksista. Vasemmistohallitus pitää minun mielestäni liikaa huolta myös laiskoista ja maamuista.
Siinä on se meidän ero ja syy miksi en koskaan äänestä SDP:tä, Vihreitä, Vasemmistoa.
Eli minä, minä ja minä. Vailla minkäänlaista ymmärrystä siitä, että kaikki eivät kykene huolehtimaan itsestään.
Juuri tuollaisen näkemyksen takia en koskaan äänestä oikeistopuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle kansalle noin kokonaisuudessaan paras vaihtoehto on juuri vasemmistopainotteinen hallitus. Silloin kaikilla on hyvä olla. Vähäosaisia ei jätetä heitteille ja hyväosaisille ei anneta paljoakaan, koska ne eivät tarvitse.
Mutta hyväosaiset maksaa touhusta suunnattomia verosummia; entä jos heitä ei enää huvita ja muuttavat vaikka Ruotsiin?
No on se hellanlettas vaikeaa olla rikas kun ihan veroja pitää maksaa. Työtöntä kyllä jaksetaan haukkua kun ei mene töihin (joita ei siis ole) mutta itse ei olla valmiita tekemään tämän maan eteen mitään. Ei luomaan työpaikkoja eikä mitään. Ainoa mitä halutaan on se että omaan pussiin kilahtaa maksimaalinen määrä rahaa.
Ai, sinä et edes tajua miten nuo rikkaat ovat omaisuutensa luoneet ja mitä ne ovat tämän maan eteen tehneet mm. työåaikkojen luomisen suhteen? Polta hyvä ihminen nyt ne Sirola-opiston kansiot ja mieti esim. montako tuottavaa työpaikkaa sinä olet luonut.
Olisi vähemmän työttömyyttä enemmän yrittelijäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vasemmiston hyysäyskohde ovat ihmiset, jotka eivät ole töissä."
Höpsistä. Vasemmiston yksi pääasia on ajaa juuri työssä käyvien etuja. Mm. työehtoja ja työttömyysturvaa. Ja nehän juuri ovat rapautuneet pahasti kun on ollut oikeistohallitus.
Ja vasemmisto ajaa myös yrittäjien asemaa, toisin kuin oikeisto, joka ajaa muutaman suuryrityksen asiaa, mikä on siis täysin eri asia.
Häh. Miten yrittäjä hyötyy siitä että on mahoton irtisanoa huono työntekijä
Mikä siinä onkin että joillekin yrittäjille tahtoo koko ajan tulle töihin vain huonoja työntekijöitä? Olisiko syytä vähän panostaa siihen rekrytointiprosessiin?
Ja nythän koeaika saa olla va
Jos työntekijän motivaatio loppuu, voisiko syy olla huonossa työnantajassa, jolle työntekijä on pelkkä numero.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistossa ei ajatella hyötyjä MULLE, vaan meille ja teille. Vaikka keskiluokka ei hyötyisi taloudellisesti vasemmistolaisesta politiikasta, se hyödyttää sen keskiluokan elämään vaikuttavia kaupan kassoja, hoitajia, bussikuskeja varastotyöntekijöitä yms. Vasemmisto haluaa, että jokaisesta pidetään huolta alusta asti, että kadut ja puistot pysyvät siisteinä ja turvallisina mm. vähempänä päihteidenkäyttönä. Mutta kun se töölöläinen keskiluokka kiinnostuu tästä vasta, kun haitat näkyvät omalla kotiovella.
Miten vasemmiston mm -politiikka, eli lisää työttömiä kilpailemaan suomalaisten kanssa töistä, ajaa yhdenkään palkansaajan asiaa? Erityisesti just noiden, joita mainitsit. Ja kadut ja puistot pysyvät turvallisina, kun siellä ei pyöri lähiidän ja pohjoisafrikan poikia. Miten voi noin kujalla edes olla.... ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle kansalle noin kokonaisuudessaan paras vaihtoehto on juuri vasemmistopainotteinen hallitus. Silloin kaikilla on hyvä olla. Vähäosaisia ei jätetä heitteille ja hyväosaisille ei anneta paljoakaan, koska ne eivät tarvitse.
Mutta hyväosaiset maksaa touhusta suunnattomia verosummia; entä jos heitä ei enää huvita ja muuttavat vaikka Ruotsiin?
No on se hellanlettas vaikeaa olla rikas kun ihan veroja pitää maksaa. Työtöntä kyllä jaksetaan haukkua kun ei mene töihin (joita ei siis ole) mutta itse ei olla valmiita tekemään tämän maan eteen mitään. Ei luomaan työpaikkoja eikä mitään. Ainoa mitä halutaan on se että omaan pussiin kilahtaa maksimaalinen määrä rahaa.
Työtön voi kouluttautua ta lähteä yrittäjäksi ihan samalla lailla kuin me kaikki muutkin. Lähtökohtaisesti ajattelen, että tässä maailmassa on oikeudenmukaisuutta se, että työnsä tehnyt saa siitä palkkansa eikä se, että makoilijat saavat maksimaalisen elintason muiden selkänahasta.
Vierailija kirjoitti:
"Vasemmistohallitus pitää minun mielestäni liikaa huolta myös laiskoista ja maamuista."
Tietysti jos sinulla on joku taikatemppu siihen millä erotetaan erehtymättömästi laiskat niistä jotka tarvitsevat oikeasti sosiaaliturvaa niin monikin hallitus on varmaan siitä keinosta kiinnostunut.
Laiskat erottaa jonkun ajan päästä ja tekstistä unohtamasi maamut erottaa 10 sec. kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Vasemmiston yksi pääasia on ajaa juuri työssä käyvien etuja. Mm. työehtoja ja työttömyysturvaa. Ja nehän juuri ovat rapautuneet pahasti kun on ollut oikeistohallitus.
Ja vasemmisto ajaa myös yrittäjien asemaa, toisin kuin oikeisto, joka ajaa muutaman suuryrityksen asiaa, mikä on siis täysin eri asia.
Häh. Miten yrittäjä hyötyy siitä että on mahoton irtisanoa huono työntekijä
Mikä siinä onkin että joillekin yrittäjille tahtoo koko ajan tulle töihin vain huonoja työntekijöitä? Olisiko syytä vähän panostaa siihen rekrytointi
Yrittäjänä ei kiinnosta miksi se käyttäytyy niinku käyttäytyy, siitä pitää päästä eroon sillon mahdollisimman nopeasti. Ja tätä vasemmisto ei halua että huonollekaan työntekijälle sais antaa potkuja. Niin siks vasemmisto ei oo yrittäjän ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka käy yleensä palkkatöissä. Heitä siis kiinnostaa mm. työntekijän asema työmarkkinoilla sekä työttömyysturvan taso. Ja nehän ovat suorastaan romahtaneet tämän hallituksen aikana.
Keskiluokkaisena palkansaajana elämäni on hyvin paljon rikkaampaa nyt kuin vasemmistohallituksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka käy yleensä palkkatöissä. Heitä siis kiinnostaa mm. työntekijän asema työmarkkinoilla sekä työttömyysturvan taso. Ja nehän ovat suorastaan romahtaneet tämän hallituksen aikana.
Keskiluokkaisena palkansaajana elämäni on hyvin paljon rikkaampaa nyt kuin vasemmistohallituksen aikana.
Minä, minä, minä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nimenomaan keskiluokalle siitä on pelkkää hyötyä. Saa yhdessä maksetut palvelut, jotka mahdollistaa vaikka sitten nousun ylempään keskiluokkaan.
Mitkä palvelut? Mitä palveluita multa viisitonnia tienaavalta virkamieheltä puuttuu? Vasemmistohan ajaa työterveyksienkin romuttamista.
Mitä hyötyä sinulle on ollut työterveydeshoidosta?
Olen käynyt 30 vuotta työterveyshuollossa ja käytännössä hoidattanut siellä kaikki terveydenhuollon tarpeeni lukuun ottamatta synnytykseen tai vakavaan tapaturmaan liittyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vasemmisto sitten haluaa tuottaa maahan koko ajan lisää halpatyövoimaa? Ai niin, ne äänestää vasemmistoa.
Vasemmistohallitukset tuhoavat Suomen talouden ja mahdollisuuden maksaa edes kohtuullisia sosiaalitukia.
Tämä suojaa meitä jatkossa m-väen maahanmuutolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa on koska joka paikka ei ole täynnä nälkäisiä ja vihaisia työttömiä.
Lisäksi p aihteiden käyttäjät pääsee hoitoon ja Lapissa toimii sairaalat
Kunnes luotto on loppu. Noh, kuka nyt huomisesta huolta kantaisi!
Ei ainakaan oikeisto, juurihan vietiin 12 miljoonaa kuntoutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla työsuhdeturvaa työsuhdeasioita on heikennetty? Minulla on päinvastoin palkka vaan kasvanut usealla satasella tämänkin hallituksen aikana.
Et siis erota edes palkkaa ja työsuhdeturvaa? Ei ihme että olet pihalla.
Mutta työsuhdeturvaa on heikennetty mm. irtisanomisen helpottamisella, määräaikaisuuksien helpottamisella, lakko-oikeuden heikennyksillä, työttömyystourvan porrastuksella jne.
Ja hallitukset eivät muuten päätä palkankorotuksista.
Poliittiset lakot kiellettiin, muut ovat edelleen laillisia. Poliittiset lakot ovat kiellettyjä kaikkialla muuallakin. Irtisanomisen helpottaminen on hyvä asia. Työpaikoilla hiertää hirvittävästi, kun lusmuista ei pääse eroon. Olen ollut luottamusmiehenä kauan ja tiedän tämän a
Aikoinaan luottamusmiehet eivät työskennelleet kenenkään irtisanomisen helpottamiseksi. Olet häpeäksi luottamustoimellesi.
Niin jengi siirtää tulojaan ulkomaille. Tosi isänmaallista.