Lapsi ei siitä vaurioidu jos joutuu päiväkotiin!
Se vaurioituu pikemminkin siitä, kun perheessä on väkivaltaa, alkoholiongelmia, päihdeongelmia ym.
Tässä elämässä on kuulkaa ihan oikeita ongelmia, miksi ette puutu näihin te, jotka fanaattisesti tuomitsette päiväkotiin lapsensa hoitoon laittaneet?
Kommentit (35)
kyllä pienet reppanat ovat todella säälittävä näky päiväkotien pihalla. Kellä on oikeasti sydäntä laittaa 1-2 -vuotias päivähoitoon :( Ja älkää vaan sanoko, että oli pakko ja plaa plaa.... Voiko kaiken mitata rahalla? Älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia, jos teillä ei ole aikomustakaan/varaa hoitaa heitä edes 3 ensimmäistä vuotta kotona!
Et varmaankaan, ainakaan toivottavasti, kirjoittanut edellistä ihan tosissasi?!
Kuule niillä 3v on paljon isompia sopeutumisvaikeuksia hoitoon kuin 1-2v.
Huoh. Ja miettikää muita Euroopan maita, joissa ä-loma 3kk:tta tai ei lainkaan. Suomessa sentään asiat parhaiten ja jengi jaksaa vali vali sitä va li vali tätä.
Menkää vaikka siivoon ja tiskaan loppuillaksi kiitos
1½v sen sijaan on niin äidin perään, että hoitoonvieminen on yhtä tuskaa. Hän itkee, hän ei nuku, hän ei syö, huutaa äitiä vaan. Olenkin jäämässä taas hoitovapaalle kesäkuussa ainakin vuoden loppuun asti.
Vierailija:
Kuule niillä 3v on paljon isompia sopeutumisvaikeuksia hoitoon kuin 1-2v.
Kyllä sitä taas jaksetaan jeesustella. Vaurioituvat my ass..
Mä vein mun 49v ukon hoitoon ja mies istui ja ruikutti perse paljaana siinä ovensuussa, kun mä käynnistin autoa. Ja koko ajan oli parkunut ja huutanut mun perään. Että se vasta vaikeeta oli!
Mä olen kotiäiti ja tämä aika on nyt aikaa lapsilleni. Mun (ja rahan) aika tulee sitten joskus tulevaisuudessa.
t. kotiäiti ja lapset 3v. ja 1,5v.
Vierailija:
Huoh. Ja miettikää muita Euroopan maita, joissa ä-loma 3kk:tta tai ei lainkaan.
Kyllä kai sitä sitkuttelis jos se ois millään maailman tavalla mahdollista mutta kun ei ole. Tää ei tunnu menevän kaaliin niille jotka elelee miestensä rahoilla.
lisää riskiä kiintymyssuhdevaurioihin. Lapsen emotionaalinen kehitys ei silloin etene suotuisasti. Turvaton kiintymyssuhde lisää elämän stressitilanteissa riskiä masennukseen, ahdistuneisuuteen ja loppuunpalamiseen sekä erilaisiin addiktioihin. Tietenkään kaikkien lasten kanssa ei näin tapahdu, mutta jos lapsen geneettinen perimä on haavoittuva ja lapsen kasvuympärisössä muutkin riskitekijät kasaantuvat (mm. avioero, sairastuminen, koulukiusaaminen...), ei välttämättä tarvita montaakaan tällaista riskitekijää kun lapsi alkaa oireilla psyykkisesti. Mitä turvallisempi kiintymyssuhde, sitä paremmat lähtökohdat se antaa elämälle. Suomalaisilla lapsilla muuten noin puolella on turvallinen kiintymyssuhde - joka toisella ei siis sellaista ole!
Vierailija:
Kyllä kai sitä sitkuttelis jos se ois millään maailman tavalla mahdollista mutta kun ei ole. Tää ei tunnu menevän kaaliin niille jotka elelee miestensä rahoilla.
ja mihin niitä rahoja nyt niin tarvitaan TÄSSÄ ELÄMÄNVAIHEESSA?
Mä oon opiskellu viimeiset 4 vuotta. Eli minimiäpr ja näin. Mites teillä?
Eikä se ole peruskoulutuksesta kiiinni eikä varallisuustasosta.
Vierailija:
Mä oon opiskellu viimeiset 4 vuotta. Eli minimiäpr ja näin. Mites teillä?
Jos perheessä on asiat kunnossa ei lapsi vaurioidu hoitoon viemisestä!
Kyllä näihin asioihin vaikuttavat aikas monet tekijät!
Suomi pullollaan vaurioituneita kansalaisia..
Omaani en laittais mistään hinnasta.