Näin helposti osallistut S-Ryhmän boikottiin
Halutessasi on varsin yksinlertaista osallistua S-ryhmää boikotoivaan kerhoo , jos et pidä sen päätöksestä boikotoida Israelia antamalla tukensa terrorismille.
S-ryhmän kaupat, ravintolat ja hotellit.(Listassa yleisimmät useista paikkakunnilta löytyvät)
ÄLÄ ASIOI
Prisma
Sale
S-market
Sokos tavaratalo
Sokos hotel
Radisson (hotellit)
ABC asemat
Pizzabuffa
Rosso
Amarillo
Coffee house
Kommentit (985)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boikotti puree ja ässän tulos sakkaa, muttei varmasti monen toivomalla voimalla.
https://s-ryhma.fi/uutinen/s-ryhman-asiakasmaarat-kasvoivat-ja-liiketul…
"S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden tammi–kesäkuun 2026 yhteenlaskettu liiketulos (FAS) oli 162 miljoonaa euroa. Liiketulos kasvoi 20 prosenttia edellisvuoden vastaavasta ajankohdasta. Alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden liikevaihto (FAS) kasvoi edellisvuodesta 8,7 prosenttia ja oli lähes 8,1 miljardia euroa. Veroton vähittäismyynti kasvoi 4,5 prosenttia edellisvuodesta ja oli noin 7,3 miljardia euroa."
Kun tuota vertaa K-ryhmän (Keskon) liikevoittoon (287,6 milj. euroa), niin siinäkin S-ryhmä jäi K-ryhmää selkeästi heikommaksi. Keskon kannattavuustaso on edelleen selvästi korkeampi. Samaan aikaan K-ryhmä on alkuvuonna selvästi voittanut markkinaosuutta päivittäistavaramarkkinassa (myynti +4,3 %), kun taas S-ryhmän markkinaosuus on laskenut, vaikka tarkkaa laskua ei vielä nykyisistä luvuista pystytäkään tarkasti laskemaan.
Eli johtopäätös alkuvuoden luvuista on, että S-ryhmä on menettänyt asiakkaita ja markkinaosuutta K-ryhmälle, itse asiassa joka kuukausi viime vuoden marraskuusta alkaen, eikä tämän osalta ole näkyvissä selkeää käännekohtaa, joka tilannetta muuttaisi. Tämä näkyy selkeästi tuon alla olevan linkin kuvaajassa. Samaan aikaan S-ryhmän tulostaso on ollut vaatimaton K-ryhmän vastaavaan nähden.
https://www.kaupantila.fi/kesko-q2-2026-molemmat-paatoimialat-kasvavat-…
Keskon korkeampi liikevoitto tulee tietenkin korkeammista hinnoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää boikottiin osallistua? En osallistu koska S ryhmästä olen saanut eniten etuja.
Tukevat ter rorismia. Hyvällä moraalilla varustettu henkilö ei S-terrorimarketissa asioi.
Vai tukevatko vapautustaistelua miehittäjiä vastaan? Eikö se olekkaan Israel joka jo joka vuosi hieman isompi?
Itse lähenkin tästä s-markettiin. Miksi kävisin k-marketissa, kun se on kalliimpi ja jää vielä bonuksetkin saamatta?
"Päätös tehtiin syksyllä 2025, ja sen myötä valikoimista ovat poistuneet tai poistuvat kaikki israelilaiset tuotteet, kuten hedelmät, vihannekset ja SodaStream-laitteet."
Piti ihan tekoälyltä tarkistaa, mitä israelilaisia tuotteita S-ryhmä myi. En omista enkä haluakaan SodaStream-laitteita, kun ihan hanavesi kelpaa, enkä edes ole ostanut israelilaisia appelsiineja, kun minusta egyptiläiset on parhaita. Niin kauhean vaikea on boikotoidakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boikotti puree ja ässän tulos sakkaa, muttei varmasti monen toivomalla voimalla.
https://s-ryhma.fi/uutinen/s-ryhman-asiakasmaarat-kasvoivat-ja-liiketul…
"S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden tammi–kesäkuun 2026 yhteenlaskettu liiketulos (FAS) oli 162 miljoonaa euroa. Liiketulos kasvoi 20 prosenttia edellisvuoden vastaavasta ajankohdasta. Alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden liikevaihto (FAS) kasvoi edellisvuodesta 8,7 prosenttia ja oli lähes 8,1 miljardia euroa. Veroton vähittäismyynti kasvoi 4,5 prosenttia edellisvuodesta ja oli noin 7,3 miljardia euroa."
Kun tuota vertaa K-ryhmän (Keskon) liikevoittoon (287,6 milj. euroa), niin siinäkin S-ryhmä jäi K-ryhmää selkeästi heikommaksi. Keskon kannattavuustaso on edelleen selvästi korkeampi. Samaan aikaan K-ryhmä on alkuvuonna selvästi voittanut markkinaosuutta päivittäistavaramarkkinassa (myynti +4,3 %), kun taas S-ryhmän markkinaosuus on laskenut, vaikka tarkkaa laskua ei vielä nykyisistä luvuista pystytäkään tarkasti laskemaan.
Eli johtopäätös alkuvuoden luvuista on, että S-ryhmä on menettänyt asiakkaita ja markkinaosuutta K-ryhmälle, itse asiassa joka kuukausi viime vuoden marraskuusta alkaen, eikä tämän osalta ole näkyvissä selkeää käännekohtaa, joka tilannetta muuttaisi. Tämä näkyy selkeästi tuon alla olevan linkin kuvaajassa. Samaan aikaan S-ryhmän tulostaso on ollut vaatimaton K-ryhmän vastaavaan nähden.
https://www.kaupantila.fi/kesko-q2-2026-molemmat-paatoimialat-kasvavat-…
Keskon korkeampi liikevoitto tulee tietenkin korkeammista hinnoista!
Tai sitten asiakkaisiin keskittyvästä fiksummasta liiketoimintatavasta. K-ryhmässä keskitytään tarjoamaan asiakkaille etuja ja vaihtoehtoja, joista voivat valita. S-ryhmässä keskitytään rajaamaan asiakkaiden valinnanmahdollisuuksia tekemällä poliittisesti ohjattuja päätöksiä heidän puolestaan. Tuossa on iso perusfilosofinen ero noiden kaupparyhmien välillä. Asiakassiirtymä K-kauppoihin kertoo, että asiakkaat arvostavat K-ryhmän toimintatapaa enemmän.
Niin sillä ei ole merkitystä, että samat tuotteet maksaa keskolla aina enemmän pl. Plussakortti tarjoukset ja s-ryhmä jakaa vielä bonareita joka tuotteesta mikä laskee voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähenkin tästä s-markettiin. Miksi kävisin k-marketissa, kun se on kalliimpi ja jää vielä bonuksetkin saamatta?
K-market tulee selkeästi halvemmaksi. Ässässä ei ikinä mitään tarjouksia. K-kauppiaan tarjoukset ja K-menu tuotteet hyödyntämällä Suomen halvin ostoskori. Harmi että S-myönteinen vassarimedia tekee ostoskorivertailut aina ohittaen kaikki K-tarjoukset.
Ihan olen hintoja katsomalla itse todennut monta kertaa ässän olevan halvempi. Se että joku yksittäinen tarjous on k-marketissa, niin en sen perään lähde juoksemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-market tulee selkeästi halvemmaksi. Ässässä ei ikinä mitään tarjouksia. K-kauppiaan tarjoukset ja K-menu tuotteet hyödyntämällä Suomen halvin ostoskori. Harmi että S-myönteinen vassarimedia tekee ostoskorivertailut aina ohittaen kaikki K-tarjoukset.
Kännykän K-ruoka-sovelluksessa saa aina tarjouksia juuri niistä tuotteista, joita muutenkin ostan. Näitä henkilökohtaisia tarjouksia, joita K-kaupoissa on n. 15% kaikesta heidän myynnistä, ei lasketa ostoskorivertailuun, koska ne ovat henkilökohtaisia, eivätkä näy ulkopuolisille. On laskettu, että ostoskorivertailussa pitäisi olla n. 10% halvempi kuin K-kaupan hintojen, jotta pääsisi todelliseen K-kauppojen hintatasoon. Tarkan euron suurperheen äitinä olen tehnyt tarkkoja vertailuja ja meidän perhe saa selkeästi edullisimman ruokakorin K-kaupoista. Kannattaa testata. Moni on yllättynyt, että laadukkaampien tuotteiden lisäksi saavat myös ostokset hieman halvemmalla.
Ai no nyt on hyvää syy mennä s kauppaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan olen hintoja katsomalla itse todennut monta kertaa ässän olevan halvempi. Se että joku yksittäinen tarjous on k-marketissa, niin en sen perään lähde juoksemaan.
Mikä yksittäinen tarjous? Ja miksi niiden perässä pitäisi juosta? Niitä tarjouksia on aina pitkä liuta. Useimmissa elintarvikkeissa on melko pitkät päiväykset, tuoretarvikkeissakin. Jos nyt vaikka grillimakkara on tarjouksessa, niin sitä voi ottaa useamman paketin, vaikka ei juuri tänään sitä tarvitsiskaan. Niissä on yleensä n. kuukausi päiväystä. Kuivatuotteista puhumattakaan, niitä voi ostaa vuoden satsin kerralla jos on hyvä tarjous. Itse keräilen yleensä about kaikki viikkotarjouksessa olevat tuotteet K-marketista. Niihin hintoihin ei S pysty.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. 1000 x tämä.
"Tämä tarjoaa hyvän strategisen pohdinnan siitä, että oliko geopoliittisten arvovalintojen tekeminen asiakkaiden puolesta todella johdon ja hallituksen huomion arvoinen strateginen prioriteetti – vai olisiko ollut järkevämpää käyttää sama johtamisenergia asiakkaaseen, kilpailukykyyn ja oman toiminnan uudistamiseen?"
Sama lausunto on tietysti esitetty jokaiselle venäläisiä tuotteita boikotoivalle kaupalle?
viimene ketä puollustan on kansanmurhhaajia.
goy sloppia. bibi nauraa teille
Pölhöpersut saivat 9 suomalaista mukaan S-ryhmän boikottiin. 7 heistä tämän palstan vakkareitan🤪🤣💩
Vierailija kirjoitti:
"Päätös tehtiin syksyllä 2025, ja sen myötä valikoimista ovat poistuneet tai poistuvat kaikki israelilaiset tuotteet, kuten hedelmät, vihannekset ja SodaStream-laitteet."
Piti ihan tekoälyltä tarkistaa, mitä israelilaisia tuotteita S-ryhmä myi. En omista enkä haluakaan SodaStream-laitteita, kun ihan hanavesi kelpaa, enkä edes ole ostanut israelilaisia appelsiineja, kun minusta egyptiläiset on parhaita. Niin kauhean vaikea on boikotoidakaan.
On siellä Sodastreameja hyllyssä ainakin meiän lähiprismassa, Pirkanmaa.
Vierailija kirjoitti:
En boikotoi mitään kauppoja.
Lidl vain.
Israelia olen boikotoinut jo 20 vuotta. Kasvattavat Palestiinalaisten verellä appelsiinit, paprikat ja muut. Löytyy muunkinmaalaista ostettavaa ihan riittämiin. Uskon myös Jumalaan ja Jeesukseen, mutta tyhmä propagandan uhri en ole. Jumala antoi aivot ihmiselle, jotta niitä käytettäisiin. Israelin kaikista maailman kansoista pitäisi ymmärtää mitä on olla sorrettuna maailmassa ja osata kohdella kaikkia ihmisiä kuten lähimmäistään. Mutta eivät välitä kuin omistaan, kaikki muut voi heidän puolestaan vaikka kuolla. Halveksivat myös heitä symppaavia kristittyjä, koska ovat vääräuskoisia heille. Tietenkään eivät tätä sano ääneen koska hyötyvät kristityistä ääriuskovista.
Vierailija kirjoitti:
Israelia olen boikotoinut jo 20 vuotta. Kasvattavat Palestiinalaisten verellä appelsiinit, paprikat ja muut. Löytyy muunkinmaalaista ostettavaa ihan riittämiin. Uskon myös Jumalaan ja Jeesukseen, mutta tyhmä propagandan uhri en ole. Jumala antoi aivot ihmiselle, jotta niitä käytettäisiin. Israelin kaikista maailman kansoista pitäisi ymmärtää mitä on olla sorrettuna maailmassa ja osata kohdella kaikkia ihmisiä kuten lähimmäistään. Mutta eivät välitä kuin omistaan, kaikki muut voi heidän puolestaan vaikka kuolla. Halveksivat myös heitä symppaavia kristittyjä, koska ovat vääräuskoisia heille. Tietenkään eivät tätä sano ääneen koska hyötyvät kristityistä ääriuskovista.
Asuin Israelissa n. 5 vuotta, enkä tunnistanut siellä mitään tuollaista. Hyviä ystäviä sain siellä niin juutalaisista kuin arabeista, myös palestiinalaisalueilta tulevista arabeista. Tyttöystäviäkin sekä juutalaisia ja arabi.. varmaan näteimpiä, keitä itellä ollut ;)
Olen peruskristitty, riparinkin aikoinaan käynyt mutta en varmastikaan niin tosissaan kuin ehkä sinä. Siksi minulla ei ole mitään tuollaisia ennakkoluuloja juutalaisia eikä muslimeja kohtaan.
Kannattaa käydä Israelissa, niin saa realismia asioihin 👍🏻
Lopetin S-tilini ajat sitten.