Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asunnoton ja luottotiedoton, muttra silti nykyhallitus on paras hallitus minun aikanani

Vierailija
20.11.2025 |

ja parasta mitä on sattunut. samoin trumppi

pistää löysät pois ja oppii

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ajoi minut ja lapseni toimeentulotuen asiakkaiksi. Mutta kaipa siitä on hyötyäkin, kun saa kaikki mahdolliset kelataksit ja henkilöllisyystodistukset maksatettua valtiolla. Eikä haittaa, jos turhaan ostaa reseptilääkkeen, joka ei sitten sovikaan.

Miten hallitus tämän käytännössä teki? Voiko hallitus ajaa minutkin siis toimeentulotuen asiakkaaksi noin vain?

Kyllä

-eri

Voitko kertoa, miten tämä käytännössä tapahtuu, alkoi pelottamaan...

Toimeentulotukea saa, jos asumiskulut (voi asua myös omistusasunnossa, mutta lainojasi valtio ei maksa), sähkö, kotivakuutus, terv huolto, lääkkeet, sairaala, kuntoutus, ulosotto, silmälasit, passi yms kulujen jälkeen sinulle jää alle 595€ kk käteen. Eli jos sulle jää 495€, Kela maksaa 100€ tt tukea, että saat sen 595€. Myös pienipalkkaiset ja ne keneltä asumistuki evättiin omistusasunnon takia, saavat toimeentulotukea jos nettotulot miinus hyväksyttävät menot on alle 595€/kk. Siinä ei siis ole mitään pelättävää vaan pöin vastoin.

Vierailija
42/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön ja kannatan hallituksen politiikkaa, suurin piirtein. Kokoomuksella loppui sisu kesken, mutta muuten suunta oikea. 

Minulta työttömältä, jolla on hiukan omaisuutta, hallitus leikkasi satasen ruokarahoista. Eli ennen jäi vähän yli 200 e ruokaan, nyt noin satanen.

En ole siis oikeutettu toimeentulotukeen. Onkin mielenkiintoista, että kokkarihallitus leikkasi juuri niiltä, joilla on yhtään säästöjä ja omaisuutta, omistusasunto tms. 

Tuo on yksi syy miksi keskituloinen ei uskalla nyt kuluttaa js talouskasvua ei synny.

On pakko säästää pahan päivän eli työttömyyden varalle. Kukaan ei halua joutua sitä omistusasuntoaan myymään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ajoi minut ja lapseni toimeentulotuen asiakkaiksi. Mutta kaipa siitä on hyötyäkin, kun saa kaikki mahdolliset kelataksit ja henkilöllisyystodistukset maksatettua valtiolla. Eikä haittaa, jos turhaan ostaa reseptilääkkeen, joka ei sitten sovikaan.

Miten hallitus tämän käytännössä teki? Voiko hallitus ajaa minutkin siis toimeentulotuen asiakkaaksi noin vain?

Kyllä

-eri

Toimeentulotukea saa, jos asumiskulut (voi asua myös omistusasunnossa, mutta lainojasi valtio ei maksa), sähkö, kotivakuutus, terv huolto, lääkkeet, sairaala, kuntoutus, ul

Eivät saa. Itse en saanut toimeentulotukea edes pakollisiin terveysmenoihin. Oli pakko lainata sukulaisilta. 

Vierailija
44/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti aivotkin lähteneet kävelemään poispäin jos muille toivot pahaa? Moni on kokenut ja oppinut jo vaikka mitä. Ei kai huonoja asioita kannata toistaa yhteiskunnassa yhä uudelleen. Jos itse pidät jostain, toinen kärsii.

Olen eri ja olen pitkäaikaistyötön. Olen samaa mieltä AP:n kanssa koska minäkään en koe menettäneeni mitään vaikka olen muka haavoittuvassa asemassa. En osta valtamedian toistolla pakottamia lauluja alkuunkaan.

"Työmies" Putkonen?

Vierailija
45/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön ja kannatan hallituksen politiikkaa, suurin piirtein. Kokoomuksella loppui sisu kesken, mutta muuten suunta oikea. 

Minulta työttömältä, jolla on hiukan omaisuutta, hallitus leikkasi satasen ruokarahoista. Eli ennen jäi vähän yli 200 e ruokaan, nyt noin satanen.

En ole siis oikeutettu toimeentulotukeen. Onkin mielenkiintoista, että kokkarihallitus leikkasi juuri niiltä, joilla on yhtään säästöjä ja omaisuutta, omistusasunto tms. 

Tuo on yksi syy miksi keskituloinen ei uskalla nyt kuluttaa js talouskasvua ei synny.

On pakko säästää pahan päivän eli työttömyyden varalle. Kukaan ei halua joutua sitä omistusasuntoaan myymään. 

Tämä. Hallitus on romuttanut luottamuksen. 

Vierailija
46/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

-eri

Toimeentulotukea saa, jos asumiskulut (voi asua myös omistusasunnossa, mutta lainojasi valtio ei maksa), sähkö, kotivakuut

Oli siis liian suuret tulot, tai vaikkapa liian isot asumiskustannukset. Jos tilanne jatkuu pitkään, mieti kannattaako elää noin vai ottaa vähän leppoisammin ja muuttaa. Aina voi aloittaa alusta! Vaikea tilanne. Mieti, mitä itse arvostat elämässä eniten ja toimi sen mukaan. Itse maksan asumisesta, koska tykkään asua tässä ja säästän ruuasta ja huveista. Jos sairastuisin pitkäaikaisesti ja tulisi kuluja, muuttaisin vaikka jäisin tappiolle, koska silloin saisin toimeentulotukea ja elämä olisi stressitöntä.

Vierailija
47/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluja riittää

Persuissa. Kaikenlaisia vihaajia ja katuammuskelijoita.

Vierailija
48/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on, että jokainen tulisi toimen omillaan eikä ruikuta valtiota apuun

Vierailija
49/49 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ap tyypillinen persuäänestäjä, eli mistään et mitään ymmärrä ja olet vieläpä ylpeä omasta idioottimaisuudestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän